DAALX30 Grafika na PC I

Divadelní fakulta
léto 2019
Rozsah
0/2/2. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
MgA. Tomáš Gruna (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Silva Macková
Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER( DAAZX30 Grafika na PC I )
Student dokončil předmět Základy práce na PC a medii.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Cíle předmětu
Cilem předmětu připravit studenta na zpracování rastové a vektorové grafiky v komerčním softwaru (Adobe Photoshop, Adobe Illustrator a InDesign) a to jak v rovině odboré, teoretické, tak také praktické a autorské. V průběhu cvičení jsou posluchači seznámeni s problematikou předtiskové příprav dokumentů. Student po absolvování předmětu bude schopen zpracovávat graf. práce na úrovni "intermediate".
Studenti mají prostor pro vlastní tvorbu.


Odborné znalosti:
Absolventi prokazují kvalifikované znalosti při zpracování rastrové a vektorové grafiky. Nabytím komplexních znalostí DTP, umí připravit grafický produkt pro tisk. Jsou připraveni osvojené poznatky originálně užívat, rozvíjet, uplatňovat postupy tvořivého myšlení i emočního zaujetí ve prospěch uměleckého tvaru a prokazují zřetelnou úroveň umělecké, odborné i osobnostní zralosti.
Dovednosti:
Absolventi jsou schopni samostatné CG (Computer grafics) tvorby, a jsou schopni řešit komplexní praktický nebo teoretický problém a řešit jej tvůrčím způsobem s využitím vybraných metod a nabytých postupů. Dovedou vytvořit původní umělecké dílo jako je plakát, program či prezentace. Absolventi hledají originální řešení v umělecké CG tvorbě.
Způsobilosti:
V umělecké tvorbě a odborné reflexi vykazují určitý stupeň zralosti a profesionality odpovídající danému stupni poznání. Vyhledávají, vyhodnocují, rozvíjejí a interpretují nové poznatky a postupy, integrují vědomosti z různých oborů do originálních autorských CG děl.
Osnova
  • Nastavení Adobe aplikace
  • Užití nástrojů
  • Užití vrstev
  • Užití masek
  • Užití filtrů
  • Úprava rastrového obrazu
  • Export/import dokumentu
  • příprava pro tisk
Literatura
    povinná literatura
  • Designové myšlení: Grafický design - Gavin Ambrose, Paul Harris - Computer Press 2011 - ISBN 978-80-251-3245-6
  • Formát: Grafický design - Gavin Ambrose, Paul Harris - Computer Press 2011 - ISBN 978-80-251-2966-1
  • Tisk a dokončovací práce: Grafický design Gavin Ambrose, Paul Harris - Computer Press 2011 - ISBN 978-80-251-2968-5
    doporučená literatura
  • Adobe InDesign CC: Oficiální výukový průvodce - Kelly Kordes Anton, John Cruise - Computer Press 2017 - ISBN 978-80-251-4857-0
  • Vizuální myšlení - Umění ilustrace - Wigan Mark - Computer Press 2010 - ISBN 978-80-251-2970-8
  • Adobe Photoshop CC - Conrad Chavez a Andrew Faulkner - Computer Press, 2016 - ISBN 978-80-251-4741-2
  • Adobe Illustrator CC - Brian Wood - Computer Press, 2017 - ISBN 978-80-251-4862-4
Výukové metody
závěrečný test - 20%
soustavné sledování výkonu studentů - 20%
analýza výsledků činnosti studenta - 20%
projekt, profesní výkon 10%
docházka - 20%
Metody hodnocení
analýza výsledků činnosti studenta, samostatná práce, test
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.