DIFA:DATL211 Audiovizuální záznam divadelní - Informace o předmětu
DATL211 Audiovizuální záznam divadelního představení
Divadelní fakultaléto 2018
- Rozsah
- 0/2/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Aleš Záboj (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Petr Francán
Ateliér audiovizuální tvorby a divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér audiovizuální tvorby a divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DATZ211 Audiovizuální záznam divadelního představení )
Nutné souběžně navštěvovat tyto předměty:
předměty základu oboru. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Audiovizuální tvorba a divadlo (program DIFA, B-DRAUM)
- Audiovizuální tvorba a divadlo (program DIFA, N-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem výuky je rozvoj komplexní umělecké osobnosti schopné se vyjadřovat elektronickými audiovizuálními prostředky jako integrované součásti divadelní tvorby.
Odborné znalosti: Absolventi prokazují kvalifikované znalosti a kritické porozumění teorii, historii, metodám, uměleckým postupům a formám. Nabytím komplexních znalostí jsou připraveni k jejich originálnímu využívání a rozvíjení myšlenek, postojů a tvůrčích aktivit. Jsou připraveni osvojené poznatky originálně užívat, rozvíjet, uplatňovat postupy tvořivého myšlení i emočního zaujetí ve prospěch uměleckého tvaru a prokazují zřetelnou úroveň umělecké, odborné i osobnostní zralosti. Uvědomují si možnosti vzájemného kreativního přesahu dalších souvisejících umění a vhodným způsobem tvořivě integrují principy z ostatních oborů lidského poznání Ovládají základní problematiku vyplývající z dynamiky vztahů vzájemné, týmové umělecké tvorby. Dovednosti: Absolventi jsou schopni samostatné umělecké tvorby, uměleckého výkonu včetně kritické reflexe a sebereflexe, jsou schopni vymezit komplexní praktický nebo teoretický problém a řešit jej tvůrčím způsobem s využitím vybraných teorií, metod, postupů a forem předmětu zájmu. Dovedou vytvořit původní umělecké dílo nebo výrazným autorským způsobem spolupracovat. Jsou schopni nejen koncipovat vlastní umělecký výkon, ale také vést skupinu v procesu umělecké tvorby, flexibilně přizpůsobovat dramaturgicko-režijní koncepci, technologické řešení, realizaci včetně produkce a postprodukce možnostem, podmínkám, uměleckému záměru, tak i konkrétní situaci. Při řešení praktických problémů předmětu zájmu využívají osvojených poznatků, základních postupů a metod oboru způsobem přinášejícím inspirativní podněty, využívají kreativní řešení problému, hledají originální umělecky i eticky odpovědná řešení. Způsobilosti: Absolventi jsou schopni se samostatně a odpovědně rozhodovat v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí umělecké tvorby. V umělecké tvorbě a odborné reflexi vykazují určitý stupeň zralosti a profesionality odpovídající danému stupni poznání. Vyhledávají, vyhodnocují, rozvíjejí a interpretují nové poznatky a postupy, integrují vědomosti z různých oborů do originální autorské tvorby. - Osnova
- Audiovizuální záznamy divadelních představení, pervormativních umění včetně autorského zpracování a prezentace.
1. Pravidelná realizace jednokamerových záznamů divadelních představení, dramatických aktivit s invenčním využitím dosavadních znalostí, uměleckých zkušeností a dostupných technologických řetězců.
2. Pravidelná realizace vícekamerových záznamů divadelních představení, dramatických aktivit. Zvládnutí rolí na různých pozicích televizního štábu, skupinového uměleckého výkonu.
3. Vedení minimálně jednoho vícekamerového záznamu divadelního představení včetně kompletní postprodukce s uměleckým přínosem. Vše realizováno na doporučených technologických řetězcích.
4. Zpracování uměleckého výkonu pro prezentaci (projekci) i archivaci.
5. Rozvoj schopností integrovat uměleckou invenci, teoretické znalosti i technické dovednosti a zastávat jakoukoli roli štábu výše deklarovaných úkolů.
6. Směřovat ke skupinovému (vzájemnému) uměleckému výkonu.
- Audiovizuální záznamy divadelních představení, pervormativních umění včetně autorského zpracování a prezentace.
- Literatura
- Scénáře k uměleckým výkonům, dramatickým dílům. info
- Jan Kučera: Střihová skladba ve filmu a televizi. info
- Josef Valušiak: Základy střihové skladby. info
- Josef Valušiak: Střihovou skladbou k n-té dimenzi. info
- Ludvík Baran, Ilja Bojanovský: Úvod do filmového obrazu. info
- Ivo Bláha: Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. info
- Václav Vlachý: Praxe zvukové techniky. info
- Další učebnice filmového jazyka, střihové skladby, kompozice filmového obrazu, barevné kompozice, zvuku ve filmu, prostředků a specifik elektronické audiovizuální tvorby. info
- Uživatelské manuály k užitým technologickým řetězcům. info
- Výukové metody
- Forma výuky: pravidelná výuka, projekty, dílny.
Metody výuky:
Projektové metody, diskusní metody, heuristické metody, řešení problémů, brainstorming, učení v životních situacích - tvorba různých foram divadelního záznamu, skupinová a kooperativní výuka, samostatná práce studentů.
Problémově orientovaná kontaktní a interaktivní výuka s orientací na autorskou tvorbu. - Metody hodnocení
- Zápočet.
Formy hodnocení: praktická zkouška, skupinové zkoušení, výkonová zkouška.
Metody hodnocení: soustavné pozorování studentů, rozhovor, analýza výsledků činnosti studenta.
- Statistika zápisu (léto 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2018/DATL211