DIFA:DVDL317 Audiovizuální tvorba II - Informace o předmětu
DVDL317 Audiovizuální tvorba II
Divadelní fakultaléto 2017
- Rozsah
- 0/2/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Petr Francán (přednášející)
- Garance
- prof. Mgr. Zoja Mikotová
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 16:15–17:45 05
- Předpoklady
- EVER( DVDZ317 Audiovizuální tvorba II )
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem výuky je rozvoj komplexní umělecké osobnosti schopné se vyjadřovat elektronickými audiovizuálními prostředky jako integrované součásti divadelní tvorby.
- Osnova
- Studenti se věnují pod vedením pedagoga audiovizuálnímu záznamu v digitálních technologiích a jejich následnému zpracování, drobná filmová tvorba-dokument, reportáž, esej, adaptace.
- Studenti po úvodním semestrálním cvičení s kamerou, audiozáznamem a střihovými softwary přistupují k realizaci vlastních ročníkových, semestrálních prací. Podle volby školitele se věnují více práci se softwary, kamerou, animaci počítačové či klasické dvoj-trojrozměrné a dále interaktivnímu zpracování projektů.
- Zpracování uměleckého výkonu pro prezentaci (projekci) i archivaci. Rozvoj schopností integrovat uměleckou invenci, teoretické znalosti i technické dovednosti a zastávat jakoukoli roli štábu výše deklarovaných úkolů.
- Směřovat ke skupinovému (vzájemnému) uměleckému výkonu, vždy s důrazem na mateřský studijní obor.
- Odborné znalosti:
- Absolventi jsou připraveni osvojené poznatky originálně užívat, rozvíjet, uplatňovat postupy tvořivého myšlení i emočního zaujetí ve prospěch uměleckého tvaru a prokazují zřetelnou úroveň umělecké, odborné i osobnostní zralosti.
- Uvědomují si možnosti vzájemného kreativního přesahu dalších souvisejících umění a vhodným způsobem tvořivě integrují principy z ostatních oborů lidského poznání.
- Ovládají základní problematiku vyplývající z dynamiky vztahů vzájemné, týmové umělecké tvorby.
- Dovednosti:
- Při řešení praktických problémů předmětu zájmu využívají osvojených poznatků, základních postupů a metod oboru způsobem přinášejícím inspirativní podněty, využívají kreativní řešení problému, hledají originální umělecky i eticky odpovědná řešení.
- Způsobilosti:
- Absolventi jsou schopni se samostatně a odpovědně rozhodovat v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí umělecké tvorby.
- V umělecké tvorbě a odborné reflexi vykazují určitý stupeň zralosti a profesionality odpovídající danému stupni poznání.
- Literatura
- Základy střihové skladby, Josef Valušiak, vydala Akademie múzických umění v Praze, filmová a televizní fakulta, katedra střihové sklady, 3. rozšířené vydání, Praha 2005. info
- Ben Long, Sonja Schenk: Velká kniha digitálního videa. Praha, Computer Press 2005
Manuály a uživatelské příručky technologických řetězců.
Další informační zdroje.
- Výukové metody
- Cvičení,
diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů,
komplexní syntéza znalostí i dovedností. - Metody hodnocení
- Soustavné sledování výkonu studentů odrážející probranou látku.
Úroveň profesního výkonu.
Zápočet na základě aktivní účasti a prezentace profesního výkonu.
- Statistika zápisu (léto 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2017/DVDL317