DIFA:DDVL113 Practical Training – Seminar - Course Information
DDVL113 Practical Training – Seminar
Theatre FacultySummer 2017
- Extent and Intensity
- 0/4/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Miroslav Jindra, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Thu 14:30–16:00 4, Thu 16:15–17:45 4
- Prerequisites (in Czech)
- EVER( DDVZ113 Practical Training – Seminar )
Předmět tvoří základ oboru 1. ročníku bakalářského stupně studia oboru Dramatická výchova. Nutno navštěvovat předmět Společná praxe I. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Drama in Education (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- V návaznosti na první semestr je hlavním cílem dále rozvinout studenty v oblasti metodiky a didaktiky oboru, především na základě jejich poznatků z praktické činnosti v rámci předmětu "Společné praxe I". Studenti se učí koncipovat a reflektovat v teoretické i praktické rovině programy dramatické výchovy pro žáky první třídy základní školy.
Při koncipování programů studenti vycházejí ze svých znalostí, dovedností a způsobilostí nabytých během dosavadního studia, především z praktické činnosti v rámci předmětu "Společná praxe I".
Výstupy z učení (deskriptory)
Odborné znalosti:
- zná základní terminologii oboru dramatická výchova, divadlo a výchova;
- má základní znalosti z didaktiky oboru (teorie, koncepty, metody a formy) dramatická výchova, divadlo a výchova;
- orientuje se v základních odborných zdrojích;
- zná principy výstavby výukové jednotky v oboru dramatická výchova, divadlo a výchova;
- zná základní hodnotící nástroje, které využívá při reflexi výukové jednotky či sebereflexi.
Odborné dovednosti:
- na základě zadání je schopen společně s ostatními členy týmu navrhnout a reflektovat výukovou jednotku (hodinu) dramatické výchovy, divadla a výchovy;
- dokáže reflektovat práci druhých i svoji práci a tyto poznatky využít při vytváření programů;
Obecné způsobilosti:
- jako člen týmu dokáže koncipovat a reflektovat výukovou jednotku (hodinu) dramatické výchovy, divadla a výchovy, a to na základě zadaného tématu;
- při koncipování programu využívá metody, koncepty a formy divadla a výchovy;
- dokáže uplatnit základní terminologii oboru;
- dokáže reflektovat práci sebe i druhých. - Syllabus (in Czech)
- 1) Specifika věkové skupiny dětí první třídy základní školy
2) Společná tvorba programů dramatické výchovy ve skupinách pro danou věkovou skupinu
3) Reflexe programů
4) Závěrečná reflexe společné praxe studentů
- 1) Specifika věkové skupiny dětí první třídy základní školy
- Literature
- BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Gamma 1991. 128 s. ISBN neuvedeno. info
- DELONGOVÁ, J.; MACKOVÁ, S.; SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. Brno: KKS, 1998. 92 s. ISBN neuvedeno. info
- MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. info
- MACHKOVÁ, E. Drama v anglické škole. Komentované citace anglických osnov dramatické výchovy. Praha: ARTAMA, 1991. 101 s. ISBN neuvedeno. info
- MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. Praha: AMU, 2004. 224 s. ISBN 80-7331-021-X. info
- MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Zásobník dramatických her a improvizací. Praha: ARTAMA, 1992. 152 s. ISBN 80-7068-105-5. info
- MACHKOVÁ, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha: NIPOS, 2007. 199 s. ISBN 978-80-7068-207-4. info
- Machková, E.: Volba literární látky pro DV aneb Hledání dramatičnosti, DAMU, Praha 2000. info
- Maňák, J.; Švec, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. 223 s. ISBN 80-7315-039-5. info
- Průcha, A.: Moderní pedagogika, Portál 1998. info
- Průcha, J. - Walterová, E. - Mareš, J. Pedagogický slovník. 2. rozšíř. a přeprac. vyd. Portál, Praha 1998. info
- SVOZILOVÁ, D. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. Brno: JAMU 2005. 192 s. ISBN 80-86928-10-1. info
- ULRYCHOVÁ I. Drama a příběh. Plánování dramatu. Tvořivá dramatika,2004, roč. 15, č. 1-4. ISSN 1211-8001. VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Strom, 1997. 272 s. ISBN 8090195415. VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Grada Publishing.a.s., 2008. 352 s. ISBN 978-80-247-1865-1. info
- WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV, 1996. 219 s. ISBN 80-85866-16-1. info
- VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2005, 467 pp. ISBN 80-246-0956-8. info
- MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. 2. vyd. Praha: AMU, 2004, 150 pp. ISBN 80-7068-163-2. info
- Teaching methods (in Czech)
- Formy výuky: seminář
Metody výuky: diskuzní metody, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů - Assessment methods (in Czech)
- Zápočet udělen na základě tvorby programů dramatické výchovy pro danou věkovou skupinu, průběžná písemná reflexe praxe, závěrečné hodnocení praxe.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (Summer 2017, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2017/DDVL113