DIFA:DDVL104 Directing and dramaturgy in Th - Course Information
DDVL104 Directing and dramaturgy in Theatre and education - Seminar
Theatre FacultySummer 2016
- Extent and Intensity
- 0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Ondřej Klíč (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 8:30–10:00 2, except Tue 12. 4. to Sat 16. 4.
- Prerequisites (in Czech)
- EVER( DDVZ104 Directing and dramaturgy in Theatre and education - Seminar )
Nutné souběžně navštěvovat tyto předměty: Úvod do dramatické výchovy, Úvod do teorie divadla, Seminář k teorii divadla, Dějiny světového divadla, Společná praxe - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Drama in Education (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Absolvent předmětu: Rozumí tomu, co je náplní práce dramaturga a režiséra při tvorbě s amatérským souborem. Pojmenovává využitelnost dovedností dramaturga a režiséra pro absolventa ateliéru Divadlo a Výchova. Dokáže najít, formulovat a udržet Nosnou myšlenku díla. Zná a vysvětlí základní pojmy z oblasti dramaturgie a režie. Analyzuje dramatické a jiné texty. Ovládá různé typy práce s textem a úpravy směřující k divadelnímu představení. Upravuje text pro různé příležitosti. Připraví text pro zkoušení popř. první čtenou zkoušku. Seznamuje se s prací dramaturga při zkoušení představení. Navrhuje dodatečné úpravy. Zvizualizuje nápady, texty, náměty, pocity.... Zkouší pracovat v týmu dramaturg, režisér. Osvojuje si způsob dramaturgického myšlení. Nahlíží podstatu dějů. Nachází souvislosti. Zná techniky, které podporují amatérského herce při vytváření i prezentaci představení.
- Syllabus (in Czech)
- - Práce s různými druhy textů. - Analýza textů různých žánrů. - Tvorba vlastních textů. - Převádění textů na jeviště a následná reflexe. - Vizualizace nápadů, námětů, textů, pocitů... - Hledání podpůrných technik pro amatérské herce.
- Literature
- recommended literature
- Kerr, W. Jak nepsat hru. Praha: Orbis, 1963.
- Aristotelés. Poetika. Praha: Nakladatelství Svoboda, 1996. ISBN 80-205-0295-5.
- Císař, J. Základy dramaturgie: I. Situace. 3. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2003. ISBN 80-85883-49-X.
- Dohnal, Lubor: Úvodem do scenáristiky a dramaturgie, HYPERLINK "http://www.famu.cz/docs/04Scenaristika.pdf" famu.cz/docs/04Scenaristika.pdf
- not specified
- Machková, E. Dramatika pro děti. Ústí nad Labem: KKVS, 1983.
- Brook, P., Pohyblivý bod. Praha, Studio Ypsilon, 1996
- Josková, Z. K dramaturgii dětských divadelních souborů. In Horáková, E. - Provazník, J. Listování Kaplickou čítankou.Ze zpravodajů Kaplických divadelních let 1974 - 1984. ÚKVČ, Praha 1985.
- Hořínek, Z. Úvod do praktické dramaturgie. Brno: JAMU, 2009.
- Machková, E. Dramatizace aneb Chvála dětské literatury. In Amatérská scéna XVI, 1979, č.12.
- Scherhaufer, P. Čítanky z dějín divadelnej režie I,II,III,IV
- Doporučený film: Al pacino Richard III : USA, 1996 – K tématu dramaturgický výzkum
- Machková, E. Dramatizace aneb Chvála dětské literatury. In Amatérská scéna XVI, 1979, č.12.
- Teaching methods (in Czech)
- * Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2 - Assessment methods (in Czech)
- ZS: Zápočet na základě písemných prací a aktivity studenta v hodině.
LS: Klasifikovaný zápočet na základě písemných prací a aktivity studenta v hodině. - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (Summer 2016, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2016/DDVL104