DIFA:DDMLX08 Cultural and creative industri - Course Information
DDMLX08 Cultural and creative industries
Theatre FacultySummer 2015
- Extent and Intensity
- 1/1/2. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Zdenka Hubáček Kujová (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Jan Kolegar
Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Úspěšné absolvování bakalářského stupně studia oboru divadelní manažerství.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre Management focusing on Production (programme DIFA, N-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět zaměřený na téma kulturních a kreativních průmyslů naučí studenty terminologii ale také pochopení hlavního konceptu vymezení kreativních odvětví mezi ostatními průmysly a znalostní ekonomikou.
Znalosti atributů kreativních měst jsou nezbytné pro chápání umění, kultury, kreativity v rozvoji města předpokladem pro producentskou činnost manažerů v kultuře a kreativních odvětvích.
Cíle předmětu:
▪ Seznámit studenty se základy konceptu kulturních a kreativních průmyslů a používanou terminologií, historií a vývojem této disciplíny.
▪ Uvést studenty do problematiky definice kreativních průmyslů, přístupy osobností, rozdíly dle zemí, náročnosti mapování a analyzování kreativních odvětví na základě NACE.
▪ Podrobně probrat jednotlivá kreativní odvětví a jejich charakteristiky na příkladu města Brna, Zlína a České republiky. - Syllabus
- - Úvod do oblasti kreativních průmyslů - Historický vývoj od 20. století - Obsahové vymezení – kulturní sektor, kulturní průmysly, kreativní průmysly, kreativní ekonomie, kreativní třída/milieu, kreativní klastry - Kreativní města, historie, atributy, hodnocení - Kreativní průmysly v ČR – satelitní účet kultury, mapování IDU - Kreativní průmysly v EU a ostatních zemích - přístupy - Mapování kreativních průmyslů – kvantitativní – problematika NACE - Mapování kreativních průmyslů – kvalitativní a mapování na místní úrovni - Kreativní trident, kreativní index, nový kreativní index - Kreativní průmysly a Evropská unie, program Creative Europe, kreativní města UNESCO - Jednotlivá kreativní odvětví - Podnikatelská dimenze kulturních a kreativních odvětví - Inovace a spillover efekty - Nástroje podpory kreativních průmyslů - Kreativní centra – revitalizace brownfields tažené kulturou - Budoucnost kreativních průmyslů a kreativních měst
- Literature
- required literature
- Cikánek, Martin: Kreativní průmysly - příležitost pro novou ekonomiku. ISBN: 978-80-7008-231-7. info
- ŽÁKOVÁ, Eva and A KOL. Kulturní a kreativní průmysly v ČR. Institut umění - Divadelní ústav, 2011, 392 pp. ISBN 978-80-7008-009-2. URL info
- recommended literature
- DVOŘÁK, J. Kreativní management pro divadlo aneb O divadle jinak. 2. vyd. Praha: Pražská scéna, 2004. info
- Teaching methods (in Czech)
- 2-denní kurz - kombinace přednášky a cvičení. Samostudium dle doporučených pramenů.
- Assessment methods (in Czech)
- Sledování výkonu a zapojení studentů. Min. 80 % docházky.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2015/DDMLX08