D61021l Actor´s Work

Theatre Faculty
Summer 2014
Extent and Intensity
0/18. 12 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
D61021z Actor´s Work
Absolvování prvního ročníku činoherního herectví.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem je dovést studenty ke konkrétnímu tvarování postavy v rámci daného inscenačního stylu.

Syllabus (in Czech)
  • Herecká tvorba je hlavním předmětem ateliéru činoherního herectví ve druhém roce studia. V ateliéru doc. Ivo Krobota je herectví vnímáno jako profese vyžadující jak technickou připravenost, tak i tvůrčí zodpovědnost. Základ studia spočívá ve zkoumání a rozvíjení individuálního jevištního potenciálu studenta a jeho využití nejen při tvorbě postavy, ale také při realizaci vlastního autorského postoje.

    Ve třetím semestru se zkoumají různé přístupy ke kompozici postavy a znovu prohlubují schopnosti dramatického dialogu (tentokrát se zadaným textem).
    Čtvrtý semestr je věnovaný vzájemnému ovlivňování hercovy tvorby žánrem autora a inscenačním stylem režiséra.
Literature
  • Povídky A. P. Čechova. info
  • Povídky Raymonta Carvera nebo Ernesta Hemingwaye. info
  • Shakespeare, W. Romeo a Julie. info
  • Sofokles. Antigona. info
  • Topol, J. Kočka na kolejích. info
  • Schnitzler, A. Rej. info
Teaching methods (in Czech)
Seminář. Cvičení. Projekt.
Assessment methods (in Czech)
Docházka. Uspokojivé výsledky v klauzurních pracích.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 12 z 24.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2014/D61021l