D60390C Project III

Theatre Faculty
Summer 2014
Extent and Intensity
0/0. 5 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. PhDr. Václav Cejpek (lecturer)
Guaranteed by
Václav Cejpek Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Václav Cejpek Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Hlavním projektem 1. ročníku je vytvoření monodramatické scénické výpovědi na autentická autobiografická témata, při němž každý student(-ka) dramaturgie a režie je autorem, režisérem i interpretem. Projekt I - monodrama v zimním semestru 2. ročníku navazuje bezprostředně na projekt předchozí. Dále je v něm rozvíjena schopnost výpovědi osobního tématu - zde však již jde o projekci osobního tématu do obecnější roviny. Studenti dramaturgie a režie společně se studenty herectví 3. ročníku v první fázi hledají společné téma, literární materiál skrze nějž lze toto téma vyjádřit, tvoří scénář monodramatu a inscenační koncepci. Celý proces tvorby by měl probíhat za maximální spolupráce všech zúčastněných za tutorského dohledu pedagogů dramaturgie, režie i herectví. Pedagogické vedení by nemělo mentorsky zasahovat do procesu tvorby, při němž jde o osvojování si schopnosti autorského vyjádření nalezeného tématu, o schopnost vedení herce a u studentů herectví především o rozvíjení schopnosti vědomé tvorby role jako ucelené kompozice (tzv. sklenutí role).
Syllabus (in Czech)
  • Projekt III - Salon původní tvorby navazuje na Projekt II a má dále rozvíjet schopnost studentů organizovat textový či myšlenkový potenciál tak, aby byl připraven ke scénické realizaci a na této realizaci se podílet. Zatímco Projekt II má komorní ráz (většinou jde o monodrama), je ráz Salonu původní tvorby naopak velmi extrovertní a různorodý. Je již mnohem náročnjší na schopnost myslet strukturovaněji, uvědomovat si souvislosti atd.
    Výstupem Projektu III je dvoudenní cyklus představení, scénických čtení, performancí atp., který je sestaven z prací studentů Divadelní fakulty. Projekt zahrnuje pro studenty dramaturgie dramaturgickou přípravu, shromažďování textů, jejich analýzu, hodnocení, výběr, úpravu, dramaturgicko-režijní přípravu a sestavení konečného programu. V rámci výuky jsou kombinovány různé metodologické přístupy. Studenti pracují jednak individuálně, jednak se učí týmové práci (sestavení velkého programového celku).
    Projekt III. je povinný pro studenty 2. ročníku; pro ostatní studenty může být projektem v rámci osobní specializace.
Teaching methods (in Czech)
Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 8(cvičení-zkoušky s herci)
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 4


Salon se realizuje většinou v měsících únor nebo březen; dramaturgické přípravy začínají v průběhu října. Jde tedy celkem o 4 - 5 měsíců práce, jejíž intenzita není pravidelně rozvrstvená do celé doby.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet je udělován po realizaci Salonu na základě souvislé dramaturgické práce na tomto projektu.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 5 z 5.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2014/D60390C