DIFA:D60069Al Praxe I - Informace o předmětu
D60069Al Praxe I
Divadelní fakultaléto 2014
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. 2 z 4. Ukončení: kz.
- Vyučující
- Mgr. Simona Hlínová (přednášející)
MgA. Miroslav Jindra, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- D60069Az Praxe I
Soustavná praxe na 1. stupni ZŠ
Soustavná praxe na 2. stupni ZŠ
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Osnova
- Studenti si v magisterském studiu volí praxi dle svého zaměření, vykonávají ji v různých typech školních a mimoškolních zařízení v Brně či v místě svého trvalého bydliště. Jako doklad o vykonané praxi slouží "Potvrzení o praxi studenta", které vyplní příslušná instituce.
Možnosti vykonávání praxe se shodují s budoucím profesním určením absolventů magisterského studia:
- Základní a střední všeobecné školství:výuka předmětu dramatická výchova, výuka dějin divadla, kurzy a semináře pro zájemce z řad učitelů, tvorba školních představení, Divadlo Forum, projekty spojené s návštěvou divadelních představení.
- Základní umělecké školy: výuka literárně.dramatického oboru, vedení divadelního souboru.
- Mimoškolní výchova: střediska volného času - vedení divadelních souborů a kroužků, občanská sdružení se zaměřením na divadlo, realizační týmy pro přípravu dílen, seminářů, přehlídek a festivalů dětského mládežnického divadla.
- Kulturní zařízení: vedení divadelních souborů a kroužků při těchto zařízeních, manažerská a poradenská práce v oblasti dětského a neprofesionálního divadla.
- Profesionální divadla: tvorba projektů propojujících divadelní inscenace nabízené školám s tvůrčími dílnami pro školy, podíl na dramaturgii inscenací pro děti a mládež.
- Další instituce zaměstnávající absolventy oboru divadlo a výchova: střediska výchovné péče, domovy mládeže, dětské nemocnice, domovy důchodců, střediska pěstounské péče, centra pro prevenci a léčbu drogové závislosti.
V zimním semestru dále studenti koncipují program dramatické výchovy jako výukový celek s ohledem na vytyčené mety pro dvě cílové skupiny, jednak na základě znalostí oboru a jednak na základě znalostí a potřeb daného věku dětí třídy ZŠ.
Studenti připravují program s důrazem na principy vedení lekcí v návaznosti na spolupráci s kolegy z 1. ročníku BcA. Následně jsou povinni tento program uskutečnit se třídou I. st. ZŠ a 1. roč.BcA, přičemž musí následovat reflexe, při které seznámí pedagogy i studenty s teoretickými a praktickými východisky programu, popíší skutečný průběh, obhájí své postupy a vyvodí závěry či metodická doporučení.
- Studenti si v magisterském studiu volí praxi dle svého zaměření, vykonávají ji v různých typech školních a mimoškolních zařízení v Brně či v místě svého trvalého bydliště. Jako doklad o vykonané praxi slouží "Potvrzení o praxi studenta", které vyplní příslušná instituce.
- Výukové metody
- * Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4 (ZS), 2 (LS)
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 4
- Metody hodnocení
- * Zimní semestr
Zápočet na základě docházky
Zápočet na základě písemné práce/referátu
* Letní semestr
Zápočet na základě docházky
Zápočet na základě písemné práce/referátu
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2014/D60069Al