DTDZ411 Pedagogika tance-současný tanec I

Theatre Faculty
Winter 2021
Extent and Intensity
7.5/5/77. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Ivana Kloubková (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Hana Halberstadt
Studio of Dance and Movement Theatre and Education – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Studio of Dance and Movement Theatre and Education – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Sat 25. 9. 14:00–18:00 106, 14:00–18:00 3, Sat 23. 10. 14:00–18:00 3, 14:00–18:00 106, Sat 18. 12. 14:00–18:00 3, 14:00–18:00 106
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DTDL411 Pedagogika tance - současný tanec I )
úspěšné vykonání přijímací zkoušky absolutorium Bc. studia v oboru TaPDaV nebo oboru příbuzném
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cíle: V přímé návaznosti na předešlé odborné vzdělání vybavit posluchače znalostí vrcholných forem pohybového slovníku klasického tance v teoretické i praktické rovině, a tím dokončit a završit v nejvyšší pokročilosti ucelený – mezinárodně uznávaný - PEDAGOGICKÝ systém, ve kterém se prolínají pohybové hierarchie ve vertikální i horizontální linii. Vybavit studenty znalostí pojmů, významů a pohybových principů stěžejních tanečních systémů, a to nejen po stránce teoretické, ale vzhledem k nutnosti jejich pochopení tyto aplikovat na vlastním těle, aby bylo možno je analyzovat i tvůrčím způsobem využívat a zpracovávat, neboť jsou tyto systémy i v současnosti aktivně využívány ve výuce, tvorbě nebo alespoň jako inspirativní zdroje českého a světového tanečního a baletního dění. Zabezpečit schopnost se v těchto systémech bezpečně orientovat a v budoucnu odborně pohybově pracovat se studenty uměleckých škol i s umělci - interprety na různých úrovních profesní vyspělosti v jednotlivých oblastech tanečního a dramatického umění. Současně vytvářet předpoklady pro zvýšení pohybové kultury každého studenta. Získat schopnost výběru vhodného hudebního materiálu odpovídajícího potřebám a principům dané taneční techniky. Poukázat na možnosti a vhodnost spojování prvkového materiálu a tím propojit principy pedagogické s choreografickým základem. Vybavit studenty základy pedagogických i uměleckých tvořivých postupů a metod pro vznik tanečního díla, aby byli schopni na základě získaných poznatků nejen analyzovat jednotlivé složky tanečního tvaru, ale získali schopnost citlivě v rámci dané techniky spolupracovat s dalšími složkami při vzniku díla. Obsah předmětu: Konečné spektrum prvků klasického tance, jejich vnější vizuální forma, vnitřní podstata tvorby pohybového tvaru v závislosti na anatomických aspektech tak, aby měl pohyb jednotu formy a obsahu, připomínky k posloupnosti výuky, dobovým rozkladům pohybů, charakteru hudebního doprovodu, pravidlům správného provedení, vytyčení možných chyb v provedení. Výběr prvků s ohledem na jejich použitelnost v jednotlivých typech tanečních děl . Tvůrčí práce s pohybem ve vztahu k hudbě, adekvátně prostředí, prostoru, účelu tanečního tvaru v závislosti na dramaturgii, scéně, kostýmu, světle. Vhodnost či nevhodnost výběru tanečního pohybu vzhledem k úhlu pohledu a vizuálním výsledkům, cílům a principům dané taneční techniky. Výrazové prostředky, proces stylizace, časové dělení tanečního pohybu, jeho dynamika, rytmus, gestika, výběr pohybového slovníku, možnosti obsahové sdělnosti. Po celou dobu je předmět doplňován vybranými ukázkami z audiovizuálních záznamů tanečních děl , což umožní lepší pochopení interpretačních stylů a pedagogických postupů.
Learning outcomes (in Czech)
-aplikovat prakticky výuku klasického tance - schopnost vytvořit písemnou formou přesně propracovaný trénink hodiny klasického tance
Syllabus (in Czech)
  • pohybový slovník klasického tance pedagogický systém klasického tance pojmy významy pohybové principy stěžejní taneční systémy aplikace na vlastním těle analýza, využit a zpracování principů kl. tance postupy při tvorbě tanečního díla další složky tanečního díla
Teaching methods (in Czech)
- přednáška - cvičení
Assessment methods (in Czech)
Studenti odevzdají v první ročníku seminární práci na téma zadané pedagogem, ve druhém ročníku vykonají ústní zkoušku.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2016, Winter 2018.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2021/DTDZ411