DIFA:DTDL504 Taneční a pohybová výchova II - Informace o předmětu
DTDL504 Taneční a pohybová výchova II
Divadelní fakultaléto 2023
- Rozsah
- 10/2.5/60. 4 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. Mgr. Hana Halberstadt (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Hana Halberstadt
Ateliér tanečního a pohybového divadla a výchovy – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér tanečního a pohybového divadla a výchovy – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- So 18. 3. 9:00–13:00 3, Pá 21. 4. 14:30–18:30 106
- Předpoklady
- úspěšné ukončení předmětu Taneční a pohybová výchova I
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Taneční a pohybové divadlo a výchova (program DIFA, Div_vych:N)
- Taneční a pohybové divadlo a výchova (program DIFA, N-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Tanec propojený s lidskými emocemi, to je hlavním motem tohoto předmětu, který se věnuje rozvoji přirozené lidské schopnosti vyjadřovat se pohybem, sociálním hodnotám tance. Zabývá se tancem jako nedoceněnou výchovnou možností, terapeutickou hodnotou tance, možností využit taneční a pohybovou výchovu jako prevenci kriminality mládeže. Dalším úkolem předmětu je ukázat studentům nový pohled na taneční obor a podpořit snahu o hlubší a citlivější chápání kulturního pohledu na svět. podchycuje schopnost pohybové a taneční výchovy harmonizovat fyzický a duševní vývoj dítěte. kategorizuje klíčové kompetence zejména sociální a personální, komunikativní na občanské a směřuje k dosahování cílů u dětí v základním či středním stupni vzdělání. - navazujícím stupni studia TaPDaV jsou studenti vedeni k tomu, aby ve svých žácích pěstovali smysl pro kreativní pohyb - důraz je kladen na kreativní tanec - tvořivou taneční výchovu - emocionální přístup k tanečnímu umění - důraz je kladen na individuální přístup k výuce kolektivu
- Výstupy z učení
- student prokazuje schopnost prostřednictvím pohybové a taneční výchovy harmonizovat fyzický a duševní vývoj dítěte. - student ovládá kategorizaci klíčových kompetencí zejména sociální a personální, komunikativní na občanské. - student ovládá postupy směřující k dosahování cílů u dětí v základním či středním stupni vzdělání. - dokáže definovat a použít ve své praxi kreativní tanec - ovládá principy tvořivé taneční výchovy - student rozumí pojmu-emocionální přístup k tanečnímu umění - student zvládá individuální přístup k výuce kolektivu
- Osnova
- 1. Tvořivá taneční výchova 2. rytmická a taneční cvičení 3. využití taneční techniky v kreativním tanci 4. principy pohybu jednotlivých částí těla 5. výběr a využití hudby (živý doprovod versus doprovod reprodukovaný) 6. technika pohybu,( tanečního kroku, chůze, běhu skoku atd.) 7 .analýza pohybu jednotlivých částí těla 8. pohyb pod určitou představou 9. osobnost pedagoga tance 10. stavba vyučovací jednotky 11. dlouhodobější cíle výuky tance s ohledem na stadium vývoje svěřeného žáka či studenta a jeho další profesní směřování.
- Literatura
- povinná literatura
- Marta Poláková Dynamické tělo 12991/1
- Tanec a hudba Libuše Kurková SPN 1987
- Kreativní pohyb a tanec Helen Payneová Portál 1999 ISBN 80-7178-213-0
- doporučená literatura
- Základní kniha relaxačních technik Paul Wilson 1995 978-80-7309-922-0
- Pohybová výchova Petr Šmolík a kolektiv MF 1985
- Výukové metody
- přednáška cvičení diskusní metody
- Metody hodnocení
- seminární práce prezentace vlastního pedagogického přístupu
- Informace učitele
- https://is.jamu.cz/auth/do/difa/2261478/tanecni_a_pohybove_divadlo_a_vychova/
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2023/DTDL504