DIFA:DTDL210 Teaching Methodology III - IV - Course Information
DTDL210 Teaching Methodology III - IV
Theatre FacultySummer 2017
- Extent and Intensity
- 5/0/35. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- prof. PhDr. Vlastimil Švec, CSc. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Hana Halberstadt
Studio of Dance and Movement Theatre and Education – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Studio of Dance and Movement Theatre and Education – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites
- EVER( DTDZ210 Teaching Methodology III - IV )
Nespecifikováno - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dance and movement theater and education (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives
- Předmět si klade za cíl seznámit studenty se základními oblastmi pedagogiky, které se bezprostředně váží k jejich budoucí praxi či dalšímu studiu (psaní bakalářské práce). Kontaktní část výuky přibližuje studentům základní teoretická východiska a provazuje je s dosavadními zkušenostmi studentů. Samostatná práce pak spočívá zejména v četbě a jejímu vztahování k vlastní praxi studentů. Pedagogika 1 (školní pedagogika) • studenti se orientují v obsahu a cíli jednotlivých pedagogických disciplín • studenti dokážou při hovoru aktivně používat základní pedagogické pojmy • studenti znají vybrané teorie, pojmy a koncepty popisující učitele, žáka, kurikulum, školu, vzdělávací systém, hodnocení, učební texty, sociální kontext vyučování ad., rozumějí jim a dokážou je vysvětlit • studenti využívají pedagogických teorií k reflexi a ke zkvalitňování vlastní praxe • studenti jsou schopni hovořit o své četbě z oblasti pedagogiky Pedagogika 2 (obecná a alternativní didaktika) • studenti rozumějí systémovému pojetí didaktiky a dokážou je aplikovat na svoji praxi • studenti znají základní didaktické pojmy a užívají je při hovoru o své pedagogické činnosti • studenti mají přiměřené znalosti o cílech, metodách a formách výchovně-vzdělávacího procesu a dokážou je využít při konstruování a reflexi vyučovací jednotky • studenti se orientují v inovativních proudech v české škole a v mimoškolní pedagogice a čerpají z nich inspiraci pro svou vlastní práci • studenti znají základní informace o vybraných alternativních školách (Dalton, Walfdorf, Montessiori) a dokážou vystihnout jejich didaktická specifika Pedagogika 3 (úvod do pedagogického výzkumu 1: práce s textem jako východisko pro empirii) • studenti dokážou pracovat s odbornou literaturou (nalézt ji, pracovat s ní a kriticky na ní nahlížet) • studenti znají citační normu a umějí ji aplikovat • studenti vědí, co je plagiát, proč se mu vystříhat a jak jej rozpoznat • studenti vědí, jaké vlastnosti má odborný text • studenti si dokážou zformulovat pro svůj text cíl • studenti dokážou na základě cíle vytvořit strukturu odborného textu • studenti znají zásady odborného psaní a umějí je ve svých textech aplikovat Pedagogika 4 (úvod do pedagogického výzkumu 2: od volby tématu výzkumu po odevzdání výzkumné zprávy) • studenti rozumějí významu a možnostem empirického výzkumu • studenti dokážou popsat proces realizace výzkumu (kvalitativního i kvantitativního) • studenti rozumění rozdílům mezi kvalitativním a kvantitativním přístupem k výzkumu a dokážou je objasnit • studenti dokážou zformulovat výzkumnou otázku a na jejím základě navrhnout vlastní výzkum • studenti znají základní výzkumné metody a dokážou hovořit o jejich možnostech a limitech
- Syllabus
- Studenti jsou v přednáškách seznámeni se základy oboru a s doporučenou studijní literaturou.
- Literature
- required literature
- Obst, O.: Obecná didaktika. info
- Pelikán, J.: Základy empirického výzkumu pedagogických jevů, Karolinum, Praha 1998. info
- Průcha, A.: Moderní pedagogika, Portál 1998. info
- Průcha, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Vyd. 1. Portál, Praha 2001. info
- Průcha, J.: Alternativní školy, Portál, Praha 1996. info
- Průcha, J. Alternativní školy. 2., upr. vyd. Portál, Praha 1996. info
- Průcha, J. Moderní pedagogika. Vyd. 1. Portál, Praha 1997. info
- Skalková, J.: Obecná didaktika, ISV, Praha 1999. info
- Teaching methods
- přednášky
- Assessment methods
- ústní zkouška
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2017/DTDL210