DJTZ113 Základy scénického zvuku
Divadelní fakultazima 2023
- Rozsah
- 1/3/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- BcA. Jan Škubal (přednášející)
- Garance
- prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Čt 12:30–15:30 MARTA_UCEBNY
- Předpoklady
- Nutné souběžně navštěvovat tyto předměty: Zvuková technika
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na jevištní management a technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Jevištní management a technologie (program DIFA, Div_Pro:B)
- Jevištní technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Student by měl získat teoretické znalosti o tom, jakým způsobem funguje zvuk v návaznosti na divadelní prostředí. Bude seznámen s principem přenosu akustických vjemů na elektrický signál a obráceně. Budou zde představeny technické prostředky pro zpracování a úpravu tohoto elektroakustického signálu. Zároveň si osvojí praktické dovednosti při práci se zvukovými technologiemi.
Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU. - Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- orientovat se v základních pojmech akustiky a zejména elektroakustiky
- aplikovat teoretické znalosti z oblasti akustiky a elektroakustiky v divadelní praxi
- pracovat s různými typy mikrofonů
- ovládat základní funkce na analogovém a digitálním mixážním pultu
- zapojit a zprovoznit jednoduchý ozvučovací systém - Osnova
- - akustika, základní pojmy fyzikální, fyziologické, hudební, prostorové a stavební akustiky
- - elektroakustika, elektroakustický řetězec
- - mikrofony, citlivost, směrová a frekvenční charakteristika
- - konstrukční typy mikrofonů (elektrodynamické, elektrostatické a další)
- - mikrofony dle způsobu použití (vokálové, nástrojové, studiové a další)
- - zpracování elektroakustického signálu (gain, ekvalizace, aux a další)
- - mixážní pulty analogové vs. digitální
- - grafický a parametrický ekvalizér
- - dynamické vlastnosti zvuku a možnosti jeho ovládání (gate, kompresor, limitér, expandér)
- - zvukové efekty: hall, echo, dellay atd. - koncové zesilovače a reproduktorové soustavy
- - aktivní vs. pasivní reproduktorové soustavy, line-array vs. bodový zdroj
- - varianty rozmisťování reproduktorových soustav v prostoru, odposlechové monitory
- - kabeláž a druhy konektorů
- Literatura
- povinná literatura
- J. Škubal, J. Pejcha - Zvuk v divadle (skriptum) JAMU 2005. info
- doporučená literatura
- Praxe zvukové techniky - Václav Vlachý. info
- Výukové metody
- * Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4 - Metody hodnocení
- Zápočet na základě docházky - absolvovat 75% výuky (50% hodnocení) a písemného testu (50% hodnocení)
- Navazující předměty
DJTZ113 Základy scénického zvuku
Divadelní fakultazima 2022
- Rozsah
- 1/3/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- BcA. Jan Škubal (přednášející)
- Garance
- prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Pá 12:00–14:30 MARTA_UCEBNY
- Předpoklady
- Nutné souběžně navštěvovat tyto předměty: Zvuková technika
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na jevištní management a technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Jevištní management a technologie (program DIFA, Div_Pro:B)
- Jevištní technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Student by měl získat teoretické znalosti o tom, jakým způsobem funguje zvuk v návaznosti na divadelní prostředí. Bude seznámen s principem přenosu akustických vjemů na elektrický signál a obráceně. Budou zde představeny technické prostředky pro zpracování a úpravu tohoto elektroakustického signálu. Zároveň si osvojí praktické dovednosti při práci se zvukovými technologiemi.
Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU. - Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- orientovat se v základních pojmech akustiky a zejména elektroakustiky
- aplikovat teoretické znalosti z oblasti akustiky a elektroakustiky v divadelní praxi
- pracovat s různými typy mikrofonů
- ovládat základní funkce na analogovém a digitálním mixážním pultu
- zapojit a zprovoznit jednoduchý ozvučovací systém - Osnova
- - akustika, základní pojmy fyzikální, fyziologické, hudební, prostorové a stavební akustiky
- - elektroakustika, elektroakustický řetězec
- - mikrofony, citlivost, směrová a frekvenční charakteristika
- - konstrukční typy mikrofonů (elektrodynamické, elektrostatické a další)
- - mikrofony dle způsobu použití (vokálové, nástrojové, studiové a další)
- - zpracování elektroakustického signálu (gain, ekvalizace, aux a další)
- - mixážní pulty analogové vs. digitální
- - grafický a parametrický ekvalizér
- - dynamické vlastnosti zvuku a možnosti jeho ovládání (gate, kompresor, limitér, expandér)
- - zvukové efekty: hall, echo, dellay atd. - koncové zesilovače a reproduktorové soustavy
- - aktivní vs. pasivní reproduktorové soustavy, line-array vs. bodový zdroj
- - varianty rozmisťování reproduktorových soustav v prostoru, odposlechové monitory
- - kabeláž a druhy konektorů
- Literatura
- povinná literatura
- J. Škubal, J. Pejcha - Zvuk v divadle (skriptum) JAMU 2005. info
- doporučená literatura
- Praxe zvukové techniky - Václav Vlachý. info
- Výukové metody
- * Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4 - Metody hodnocení
- Zápočet na základě docházky - absolvovat 75% výuky (50% hodnocení) a písemného testu (50% hodnocení)
- Navazující předměty
DJTZ113 Základy scénického zvuku
Divadelní fakultazima 2021
- Rozsah
- 1/3/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- BcA. Jan Škubal (přednášející)
- Garance
- prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Pá 12:00–14:15 POC_UC_BAYER
- Předpoklady
- Nutné souběžně navštěvovat tyto předměty: Zvuková technika
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na jevištní management a technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Jevištní management a technologie (program DIFA, Div_Pro:B)
- Jevištní technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Student by měl získat teoretické znalosti o tom, jakým způsobem funguje zvuk v návaznosti na divadelní prostředí. Bude seznámen s principem přenosu akustických vjemů na elektrický signál a obráceně. Budou zde představeny technické prostředky pro zpracování a úpravu tohoto elektroakustického signálu. Zároveň si osvojí praktické dovednosti při práci se zvukovými technologiemi.
Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU. - Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- orientovat se v základních pojmech akustiky a zejména elektroakustiky
- aplikovat teoretické znalosti z oblasti akustiky a elektroakustiky v divadelní praxi
- pracovat s různými typy mikrofonů
- ovládat základní funkce na analogovém a digitálním mixážním pultu
- zapojit a zprovoznit jednoduchý ozvučovací systém - Osnova
- - akustika, základní pojmy fyzikální, fyziologické, hudební, prostorové a stavební akustiky
- - elektroakustika, elektroakustický řetězec
- - mikrofony, citlivost, směrová a frekvenční charakteristika
- - konstrukční typy mikrofonů (elektrodynamické, elektrostatické a další)
- - mikrofony dle způsobu použití (vokálové, nástrojové, studiové a další)
- - zpracování elektroakustického signálu (gain, ekvalizace, aux a další)
- - mixážní pulty analogové vs. digitální
- - grafický a parametrický ekvalizér
- - dynamické vlastnosti zvuku a možnosti jeho ovládání (gate, kompresor, limitér, expandér)
- - zvukové efekty: hall, echo, dellay atd. - koncové zesilovače a reproduktorové soustavy
- - aktivní vs. pasivní reproduktorové soustavy, line-array vs. bodový zdroj
- - varianty rozmisťování reproduktorových soustav v prostoru, odposlechové monitory
- - kabeláž a druhy konektorů
- Literatura
- povinná literatura
- J. Škubal, J. Pejcha - Zvuk v divadle (skriptum) JAMU 2005. info
- doporučená literatura
- Praxe zvukové techniky - Václav Vlachý. info
- Výukové metody
- * Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4 - Metody hodnocení
- Zápočet na základě docházky - absolvovat 75% výuky (50% hodnocení) a písemného testu (50% hodnocení)
- Navazující předměty
DJTZ113 Základy scénického zvuku
Divadelní fakultazima 2020
- Rozsah
- 1/3/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- BcA. Jan Škubal (přednášející)
- Garance
- prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Pá 12:00–12:45 POC_UC_BAYER, Pá 12:45–13:30 POC_UC_BAYER
- Předpoklady
- Nutné souběžně navštěvovat tyto předměty: Zvuková technika
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na jevištní management a technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Jevištní management a technologie (program DIFA, Div_Pro:B)
- Jevištní technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Student by měl získat teoretické znalosti o tom, jakým způsobem funguje zvuk v návaznosti na divadelní prostředí. Bude seznámen s principem přenosu akustických vjemů na elektrický signál a obráceně. Budou zde představeny technické prostředky pro zpracování a úpravu tohoto elektroakustického signálu. Zároveň si osvojí praktické dovednosti při práci se zvukovými technologiemi.
Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU. - Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- orientovat se v základních pojmech akustiky a zejména elektroakustiky
- aplikovat teoretické znalosti z oblasti akustiky a elektroakustiky v divadelní praxi
- pracovat s různými typy mikrofonů
- ovládat základní funkce na analogovém a digitálním mixážním pultu
- zapojit a zprovoznit jednoduchý ozvučovací systém - Osnova
- - akustika, základní pojmy fyzikální, fyziologické, hudební, prostorové a stavební akustiky
- - elektroakustika, elektroakustický řetězec
- - mikrofony, citlivost, směrová a frekvenční charakteristika
- - konstrukční typy mikrofonů (elektrodynamické, elektrostatické a další)
- - mikrofony dle způsobu použití (vokálové, nástrojové, studiové a další)
- - zpracování elektroakustického signálu (gain, ekvalizace, aux a další)
- - mixážní pulty analogové vs. digitální
- - grafický a parametrický ekvalizér
- - dynamické vlastnosti zvuku a možnosti jeho ovládání (gate, kompresor, limitér, expandér)
- - zvukové efekty: hall, echo, dellay atd. - koncové zesilovače a reproduktorové soustavy
- - aktivní vs. pasivní reproduktorové soustavy, line-array vs. bodový zdroj
- - varianty rozmisťování reproduktorových soustav v prostoru, odposlechové monitory
- - kabeláž a druhy konektorů
- Literatura
- povinná literatura
- J. Škubal, J. Pejcha - Zvuk v divadle (skriptum) JAMU 2005. info
- doporučená literatura
- Praxe zvukové techniky - Václav Vlachý. info
- Výukové metody
- * Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4 - Metody hodnocení
- Zápočet na základě docházky - absolvovat 75% výuky (50% hodnocení) a písemného testu (50% hodnocení)
- Navazující předměty
DJTZ113 Základy scénického zvuku
Divadelní fakultazima 2019
- Rozsah
- 1/3/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- BcA. Jan Škubal (přednášející)
- Garance
- prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 8:30–10:00 MARTA, Po 12:00–13:30 MARTA
- Předpoklady
- Nutné souběžně navštěvovat tyto předměty: Zvuková technika
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na jevištní management a technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Student by měl získat teoretické znalosti o tom, jakým způsobem funguje zvuk v návaznosti na divadelní prostředí. Bude seznámen s principem přenosu akustických vjemů na elektrický signál a obráceně. Budou zde představeny technické prostředky pro zpracování a úpravu tohoto elektroakustického signálu. Zároveň si osvojí praktické dovednosti při práci se zvukovými technologiemi.
Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU. - Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- orientovat se v základních pojmech akustiky a zejména elektroakustiky
- aplikovat teoretické znalosti z oblasti akustiky a elektroakustiky v divadelní praxi
- pracovat s různými typy mikrofonů
- ovládat základní funkce na analogovém a digitálním mixážním pultu
- zapojit a zprovoznit jednoduchý ozvučovací systém - Osnova
- - akustika, základní pojmy fyzikální, fyziologické, hudební, prostorové a stavební akustiky
- - elektroakustika, elektroakustický řetězec
- - mikrofony, citlivost, směrová a frekvenční charakteristika
- - konstrukční typy mikrofonů (elektrodynamické, elektrostatické a další)
- - mikrofony dle způsobu použití (vokálové, nástrojové, studiové a další)
- - zpracování elektroakustického signálu (gain, ekvalizace, aux a další)
- - mixážní pulty analogové vs. digitální
- - grafický a parametrický ekvalizér
- - dynamické vlastnosti zvuku a možnosti jeho ovládání (gate, kompresor, limitér, expandér)
- - zvukové efekty: hall, echo, dellay atd. - koncové zesilovače a reproduktorové soustavy
- - aktivní vs. pasivní reproduktorové soustavy, line-array vs. bodový zdroj
- - varianty rozmisťování reproduktorových soustav v prostoru, odposlechové monitory
- - kabeláž a druhy konektorů
- Literatura
- povinná literatura
- J. Škubal, J. Pejcha - Zvuk v divadle (skriptum) JAMU 2005. info
- doporučená literatura
- Praxe zvukové techniky - Václav Vlachý. info
- Výukové metody
- * Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4 - Metody hodnocení
- Zápočet na základě docházky - absolvovat 75% výuky (30% hodnocení) a písemného testu (40% hodnocení)
Aktivní účast na "zvukařském workshopu" ve Studiu Marta (leden) (30% hodnocení) - Navazující předměty
DJTZ113 Základy scénického zvuku I, II
Divadelní fakultazima 2018
- Rozsah
- 1/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- BcA. Jan Škubal (přednášející)
- Garance
- prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 12:00–16:00 MARTA
- Předpoklady
- EVER ( DJTL113 Základy scénického zvuku I, II )
Nutné souběžně navštěvovat tyto předměty: Zvukotechnika I, II - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na jevištní management a technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Divadelní manažerství se zaměřením na Producenství (program DIFA, N-DRAUM)
- Divadelní manažerství se zaměřením na produkční management (program DIFA, B-DRAUM)
- Jevištní technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Student by měl získat teoretické znalosti o tom, jakým způsobem funguje zvuk v návaznosti na divadelní prostředí. Bude seznámen s principem přenosu akustických vjemů na elektrický signál a obráceně. Budou zde představeny technické prostředky pro zpracování a úpravu tohoto elektroakustického signálu. Zároveň si osvojí praktické dovednosti při práci se zvukovými technologiemi.
Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU. - Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- orientovat se v základních pojmech akustiky a zejména elektroakustiky
- aplikovat teoretické znalosti z oblasti akustiky a elektroakustiky v divadelní praxi
- pracovat s různými typy mikrofonů
- ovládat základní funkce na analogovém a digitálním mixážním pultu
- zapojit a zprovoznit jednoduchý ozvučovací systém - Osnova
- - akustika, základní pojmy fyzikální, fyziologické, hudební, prostorové a stavební akustiky
- - elektroakustika, elektroakustický řetězec
- - mikrofony, citlivost, směrová a frekvenční charakteristika
- - konstrukční typy mikrofonů (elektrodynamické, elektrostatické a další)
- - mikrofony dle způsobu použití (vokálové, nástrojové, studiové a další)
- - zpracování elektroakustického signálu (gain, ekvalizace, aux a další)
- - mixážní pulty analogové vs. digitální
- - grafický a parametrický ekvalizér
- - dynamické vlastnosti zvuku a možnosti jeho ovládání (gate, kompresor, limitér, expandér)
- - zvukové efekty: hall, echo, dellay atd. - koncové zesilovače a reproduktorové soustavy
- - aktivní vs. pasivní reproduktorové soustavy, line-array vs. bodový zdroj
- - varianty rozmisťování reproduktorových soustav v prostoru, odposlechové monitory
- - kabeláž a druhy konektorů
- Literatura
- povinná literatura
- J. Škubal, J. Pejcha - Zvuk v divadle (skriptum) JAMU 2005. info
- doporučená literatura
- Praxe zvukové techniky - Václav Vlachý. info
- Výukové metody
- * Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4 - Metody hodnocení
- Zápočet na základě docházky - absolvovat 75% výuky (30% hodnocení) a písemného testu (40% hodnocení)
aktivní účast na "zvukařském workshopu" ve Studiu Marta (leden) (30% hodnocení)
DJTZ113 Základy scénického zvuku I, II
Divadelní fakultazima 2017
- Rozsah
- 1/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- BcA. Jan Škubal (přednášející)
- Garance
- prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 10:15–11:45 MARTA
- Předpoklady
- EVER ( DJTL113 Základy scénického zvuku I, II )
Nutné souběžně navštěvovat tyto předměty: Zvukotechnika I, II
Zvuk scénická praxe (DJTZ 118) - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na jevištní management a technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Jevištní technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Student by měl získat teoretické znalosti o tom, jakým způsobem funguje zvuk v návaznosti na divadelní prostředí. Bude seznámen s principem přenosu akustických vjemů na elektrický signál a obráceně. Budou zde představeny technické prostředky pro zpracování a úpravu tohoto elektroakustického signálu.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- orientovat se v základních pojmech akustiky a zejména elektroakustiky
- aplikovat teoretické znalosti z oblasti akustiky a elektroakustiky v divadelní praxi - Osnova
- - akustika, základní pojmy fyzikální, fyziologické, hudební, prostorové a stavební akustiky
- - elektroakustika, elektroakustický řetězec
- - mikrofony, citlivost, směrová a frekvenční charakteristika
- - konstrukční typy mikrofonů (elektrodynamické, elektrostatické a další)
- - mikrofony dle způsobu použití (vokálové, nástrojové, studiové a další)
- - zpracování elektroakustického signálu (gain, ekvalizace, aux a další)
- - mixážní pulty analogové vs. digitální
- - grafický a parametrický ekvalizér
- - dynamické vlastnosti zvuku a možnosti jeho ovládání (gate, kompresor, limitér, expandér)
- - zvukové efekty: hall, echo, dellay atd. - koncové zesilovače a reproduktorové soustavy
- - aktivní vs. pasivní reproduktorové soustavy, line-array vs. bodový zdroj
- - varianty rozmisťování reproduktorových soustav v prostoru, odposlechové monitory
- - kabeláž a druhy konektorů
- Literatura
- povinná literatura
- J. Škubal, J. Pejcha - Zvuk v divadle (skriptum) JAMU 2005. info
- doporučená literatura
- Praxe zvukové techniky - Václav Vlachý. info
- Výukové metody
- * Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2 - Metody hodnocení
- Zápočet na základě docházky - absolvovat 75% výuky (30% hodnocení) a písemného testu (70% hodnocení)
- Další komentáře
- Studijní materiály
DJTZ113 Základy scénického zvuku I, II
Divadelní fakultazima 2016
- Rozsah
- 1/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- BcA. Jan Škubal (přednášející)
- Garance
- prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 12:00–13:30 MARTA
- Předpoklady
- EVER ( DJTL113 Základy scénického zvuku I, II )
Nutné souběžně navštěvovat tyto předměty: Zvukotechnika I, II - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na jevištní management a technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Jevištní technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cíle: seznámit studenta s problematikou divadelního zvučení Deskriptory: Student je připraven pracovat tvůrčím způsobem na přípravě a realizaci zvukové nahrávky pro představení a má vědomosti a dovednosti k tomu, aby mohl pracovat jako zvukař při představení
- Osnova
- ZS:
princip divadelního ozvučení, elektroakustický řetězec, zdroje zvuku - MD, CD, MGF, mixážní pult - vstupní sektor, mixážní pult - výstupní sektor, P.A. systém (hlavní výstupní systém), P.A. systém (monitorový systém), základy nahrávání - MD, MGF, editace MD, Mikrofony - charakteristika, základní rozdělení, dynamické mikrofony, kondenzátorové mikrofony, spolupráce s herci při práci s mikrofony, využití mikrofonů při živé produkci, nahrávání s mikrofony
- ZS:
- Literatura
- Výukové metody
- * Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 0 - Metody hodnocení
- * Zimní semestr
Zápočet na základě docházky a seminární práce
DJTZ113 Základy scénického zvuku I, II
Divadelní fakultazima 2015
- Rozsah
- 1/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- BcA. Jan Škubal (přednášející)
- Garance
- prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 10:15–11:45 MARTA
- Předpoklady
- EVER ( DJTL113 Základy scénického zvuku I, II )
Nutné souběžně navštěvovat tyto předměty: Zvukotechnika I, II - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na jevištní management a technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Jevištní technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cíle: seznámit studenta s problematikou divadelního zvučení Deskriptory: Student je připraven pracovat tvůrčím způsobem na přípravě a realizaci zvukové nahrávky pro představení a má vědomosti a dovednosti k tomu, aby mohl pracovat jako zvukař při představení
- Osnova
- ZS:
princip divadelního ozvučení, elektroakustický řetězec, zdroje zvuku - MD, CD, MGF, mixážní pult - vstupní sektor, mixážní pult - výstupní sektor, P.A. systém (hlavní výstupní systém), P.A. systém (monitorový systém), základy nahrávání - MD, MGF, editace MD, Mikrofony - charakteristika, základní rozdělení, dynamické mikrofony, kondenzátorové mikrofony, spolupráce s herci při práci s mikrofony, využití mikrofonů při živé produkci, nahrávání s mikrofony
- ZS:
- Literatura
- Výukové metody
- * Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 0 - Metody hodnocení
- * Zimní semestr
Zápočet na základě docházky a seminární práce
DJTZ113 Základy scénického zvuku I, II
Divadelní fakultazima 2014
- Rozsah
- 1/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- BcA. Jan Škubal (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Jan Kolegar
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER ( DJTL113 Základy scénického zvuku I, II )
Nutné souběžně navštěvovat tyto předměty: Zvukotechnika I, II - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na jevištní management a technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cíle: seznámit studenta s problematikou divadelního zvučení Deskriptory: Student je připraven pracovat tvůrčím způsobem na přípravě a realizaci zvukové nahrávky pro představení a má vědomosti a dovednosti k tomu, aby mohl pracovat jako zvukař při představení
- Osnova
- ZS:
princip divadelního ozvučení, elektroakustický řetězec, zdroje zvuku - MD, CD, MGF, mixážní pult - vstupní sektor, mixážní pult - výstupní sektor, P.A. systém (hlavní výstupní systém), P.A. systém (monitorový systém), základy nahrávání - MD, MGF, editace MD, Mikrofony - charakteristika, základní rozdělení, dynamické mikrofony, kondenzátorové mikrofony, spolupráce s herci při práci s mikrofony, využití mikrofonů při živé produkci, nahrávání s mikrofony
LS:
bezdrátové mikrofony (mikroporty) - základní rozdělení, bezdrátové mikrofony - zapojení a jejich využití, spolupráce s herci při práci s mikroporty, přístroje doplňující elektroakustický řetězec, eqalizér, compressor - limitér, eliminátor zpětné vazby, cross-over, digitální zvukové procesory (DSP), základní zvukové efekty (hall,echo, delay).
dokumentace ozvučení inscenace
- ZS:
- Literatura
- Výukové metody
- * Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 0 - Metody hodnocení
- * Zimní semestr
Zápočet na základě docházky a seminární práce
* Letní semestr
Zápočet na základě docházky a seminární práce
- Statistika zápisu (nejnovější)