DHDL103 Training for actors

Theatre Faculty
Summer 2025
Extent and Intensity
0/4/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D.
Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • Tato disciplína je součásti přípravy profesionálního herce v atelieru, je zaměřená na rozvoj herecké osobnosti, její kreativity a samo disciplíny. Složením tréninku jsou cvičení, které umožňuji studentu poznávat sebe sama, svůj tvůrčí potenciál, rozvíjet spontánnost, energie, schopnost k improvizaci atd. V hereckém tréninku trénují se vše elementy herectví a základní první herecký impuls na obrazotvorné vytvořenou hercem situace a okolností. V něm cestou hry student se jinak seznamuje ze základy psychologie už od prvních kroku v profese. Herecký trénink se mění a doplňuje se v každém ročníku. Jeho program určuje vedoucí atelieru na základě vývoji každého studenta. Herecký trénink pochází z různých metod herecké pedagogiky. Je živa disciplína, proto je vždy přizpůsobovaný a upravovaný konkrétnímu studentskému ročníku. Provádí se ve skupině a individuálně. Postupně studenti zapojují ho do práce na roli. Některé autorské tréninky vedou pedagogy těchto tréninku: například – Dílna T. Náwrot, která je rozvojem tréninku J.Grotovskeho.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught every week.
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2025/DHDL103