DHAZ205 Ensemble singing

Theatre Faculty
Winter 2023
Extent and Intensity
0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Dagmar Klementová (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Karel Hegner
Music Education and Voice Training Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Music Education and Voice Training Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 12:00–13:30 105, Thu 18:00–18:45 105
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Výuka ansámblového zpěvu je nedílnou součástí hudebního vzdělání studentů činoherního herectví, v praxi se s problematikou zpívání ve vícehlasém seskupení setkávají velmi často. Systematická příprava studentům zvyšuje šance pro uplatnění v divadlech, kde jsou v současné době často uváděna hudebně-dramatická díla: muzikály i činohry s výraznou hudební složkou. Významně se prohlubuje schopnost pěvecko - hereckého uchopení požadované úlohy v rámci teamové spolupráce. Student se naučí vést svůj part a zároveň adekvátně reagovat na ostatní kolegy na jevišti. Ve vyšších ročnících se předpokládá spolupráce
s kabinetem pohybu za účelem správné koordinace zpěvní a taneční složky hereckého ansámblu.
Learning outcomes (in Czech)
Aplikace teoretických znalostí do praktických výstupů v požadovaných interpretačních tvarech. Schopnost doladit se intonačně a dynamicky do příslušného hlasu na základě práce s dechovou oporou. Artikulační jistota ve zpívaném vícehlasém textu. Zapojení pohybové (taneční) složky. Schopnost partnerského a skupinového cítění - vnímání sebe v rámci celku.
Syllabus (in Czech)
  • Rytmická a intonační cvičení, pěvecká cvičení na rozezpívání, sluchová analýza, hudební terminologie. Složitější ( tří - čtyřhlasé) úpravy písní širšího žánrového okruhu a různých stylů. Propojení s ansámblovou hereckou, event. taneční akcí. Důraz na přirozený, stylově správný projev a sdělnost. Rozvíjení muzikality a schopnosti přirozeného propojení mluvního a zpěvního hlasu hledáním společných atributů (důrazy, artikulace, barva hlasu). Veřejná vystoupení s doprovodem klavíru. Propojení sólového a sborového zpěvu šansonového charakteru s poezií v rámci spolupráce v předmětu Umělecký přednes.
Literature
    recommended literature
  • Originální notové materiály, vícehlasé transkripce písní různých žánrů,arr. Mac Huff, Kirby Shaw, Carl Strommen, Andy Back ad.,vlastní úpravy přizpůsobené požadavkům, dispozicím a potřebám studentů daného ročníku. info
  • Mertl, Ivo: Abeceda pro hudebníky, Brno 1999. info
  • Jelínek, Stanislav: Základní hudební pojmy, Kladno 2006. info
  • Kofroň, Jaroslav. Učebnice intonace a rytmu, Praha: 1985. info
  • Lýsek, František. Vokální intonace a rytmus. Praha :1955. info
  • Doležil, Metod. Intonace a elementární rytmus. Praha :1979. info
Teaching methods (in Czech)
Cvičení
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet (zápočet) na základě docházky a pokroku studenta. Samostatná klauzura v podobě veřejné pěvecké předváděčky, event. klauzura spojená s předmětem Umělecký přednes.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022.

DHAZ205 Ensemble singing

Theatre Faculty
Winter 2022
Extent and Intensity
0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Petr Svozílek (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Karel Hegner
Music Education and Voice Training Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Music Education and Voice Training Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 16:15–17:45 302
  • Timetable of Seminar Groups:
DHAZ205/CH: No timetable has been entered into IS. P. Svozílek
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Výuka ansámblového zpěvu je nedílnou součástí hudebního vzdělání studentů činoherního herectví, v praxi se s problematikou zpívání ve vícehlasém seskupení setkávají velmi často. Systematická příprava studentům zvyšuje šance pro uplatnění v divadlech, kde jsou v současné době často uváděna hudebně-dramatická díla: muzikály i činohry s výraznou hudební složkou. Významně se prohlubuje schopnost pěvecko - hereckého uchopení požadované úlohy v rámci teamové spolupráce. Student se naučí vést svůj part a zároveň adekvátně reagovat na ostatní kolegy na jevišti. Ve vyšších ročnících se předpokládá spolupráce
s kabinetem pohybu za účelem správné koordinace zpěvní a taneční složky hereckého ansámblu.
Learning outcomes (in Czech)
Aplikace teoretických znalostí do praktických výstupů v požadovaných interpretačních tvarech. Schopnost doladit se intonačně a dynamicky do příslušného hlasu na základě práce s dechovou oporou. Artikulační jistota ve zpívaném vícehlasém textu. Zapojení pohybové (taneční) složky. Schopnost partnerského a skupinového cítění - vnímání sebe v rámci celku.
Syllabus (in Czech)
  • Rytmická a intonační cvičení, pěvecká cvičení na rozezpívání, sluchová analýza, hudební terminologie. Složitější ( tří - čtyřhlasé) úpravy písní širšího žánrového okruhu a různých stylů. Propojení s ansámblovou hereckou, event. taneční akcí. Důraz na přirozený, stylově správný projev a sdělnost. Rozvíjení muzikality a schopnosti přirozeného propojení mluvního a zpěvního hlasu hledáním společných atributů (důrazy, artikulace, barva hlasu). Veřejná vystoupení s doprovodem klavíru. Propojení sólového a sborového zpěvu šansonového charakteru s poezií v rámci spolupráce v předmětu Umělecký přednes.
Literature
    recommended literature
  • Originální notové materiály, vícehlasé transkripce písní různých žánrů,arr. Mac Huff, Kirby Shaw, Carl Strommen, Andy Back ad.,vlastní úpravy přizpůsobené požadavkům, dispozicím a potřebám studentů daného ročníku. info
  • Mertl, Ivo: Abeceda pro hudebníky, Brno 1999. info
  • Jelínek, Stanislav: Základní hudební pojmy, Kladno 2006. info
  • Kofroň, Jaroslav. Učebnice intonace a rytmu, Praha: 1985. info
  • Lýsek, František. Vokální intonace a rytmus. Praha :1955. info
  • Doležil, Metod. Intonace a elementární rytmus. Praha :1979. info
Teaching methods (in Czech)
Cvičení
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet (zápočet) na základě docházky a pokroku studenta. Samostatná klauzura v podobě veřejné pěvecké předváděčky, event. klauzura spojená s předmětem Umělecký přednes.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2023.

DHAZ205 Ensemble singing

Theatre Faculty
Winter 2021
Extent and Intensity
0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Petr Svozílek (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Karel Hegner
Music Education and Voice Training Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Music Education and Voice Training Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable of Seminar Groups
DHAZ205/FD: Wed 11:15–12:45 202, P. Svozílek
DHAZ205/CH: Mon 18:00–19:30 105, P. Svozílek
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Výuka ansámblového zpěvu je nedílnou součástí hudebního vzdělání studentů činoherního herectví, v praxi se s problematikou zpívání ve vícehlasém seskupení setkávají velmi často. Systematická příprava studentům zvyšuje šance pro uplatnění v divadlech, kde jsou v současné době často uváděna hudebně-dramatická díla: muzikály i činohry s výraznou hudební složkou. Významně se prohlubuje schopnost pěvecko - hereckého uchopení požadované úlohy v rámci teamové spolupráce. Student se naučí vést svůj part a zároveň adekvátně reagovat na ostatní kolegy na jevišti. Ve vyšších ročnících se předpokládá spolupráce
s kabinetem pohybu za účelem správné koordinace zpěvní a taneční složky hereckého ansámblu.
Learning outcomes (in Czech)
Aplikace teoretických znalostí do praktických výstupů v požadovaných interpretačních tvarech. Schopnost doladit se intonačně a dynamicky do příslušného hlasu na základě práce s dechovou oporou. Artikulační jistota ve zpívaném vícehlasém textu. Zapojení pohybové (taneční) složky. Schopnost partnerského a skupinového cítění - vnímání sebe v rámci celku.
Syllabus (in Czech)
  • Rytmická a intonační cvičení, pěvecká cvičení na rozezpívání, sluchová analýza, hudební terminologie. Složitější ( tří - čtyřhlasé) úpravy písní širšího žánrového okruhu a různých stylů. Propojení s ansámblovou hereckou, event. taneční akcí. Důraz na přirozený, stylově správný projev a sdělnost. Rozvíjení muzikality a schopnosti přirozeného propojení mluvního a zpěvního hlasu hledáním společných atributů (důrazy, artikulace, barva hlasu). Veřejná vystoupení s doprovodem klavíru. Propojení sólového a sborového zpěvu šansonového charakteru s poezií v rámci spolupráce v předmětu Umělecký přednes.
Literature
    recommended literature
  • Originální notové materiály, vícehlasé transkripce písní různých žánrů,arr. Mac Huff, Kirby Shaw, Carl Strommen, Andy Back ad.,vlastní úpravy přizpůsobené požadavkům, dispozicím a potřebám studentů daného ročníku. info
  • Mertl, Ivo: Abeceda pro hudebníky, Brno 1999. info
  • Jelínek, Stanislav: Základní hudební pojmy, Kladno 2006. info
  • Kofroň, Jaroslav. Učebnice intonace a rytmu, Praha: 1985. info
  • Lýsek, František. Vokální intonace a rytmus. Praha :1955. info
  • Doležil, Metod. Intonace a elementární rytmus. Praha :1979. info
Teaching methods (in Czech)
Cvičení
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet (zápočet) na základě docházky a pokroku studenta. Samostatná klauzura v podobě veřejné pěvecké předváděčky, event. klauzura spojená s předmětem Umělecký přednes.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2022, Winter 2023.

DHAZ205 Ensemble singing

Theatre Faculty
Winter 2020
Extent and Intensity
0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Petr Svozílek (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Karel Hegner
Music Education and Voice Training Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 10:15–11:00 105, Tue 11:00–11:45 105
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Výuka ansámblového zpěvu je nedílnou součástí hudebního vzdělání studentů činoherního herectví, v praxi se s problematikou zpívání ve vícehlasém seskupení setkávají velmi často. Systematická příprava studentům zvyšuje šance pro uplatnění v divadlech, kde jsou v současné době často uváděna hudebně-dramatická díla: muzikály i činohry s výraznou hudební složkou. Významně se prohlubuje schopnost pěvecko - hereckého uchopení požadované úlohy v rámci teamové spolupráce. Student se naučí vést svůj part a zároveň adekvátně reagovat na ostatní kolegy na jevišti. Ve vyšších ročnících se předpokládá spolupráce
s kabinetem pohybu za účelem správné koordinace zpěvní a taneční složky hereckého ansámblu.
Learning outcomes (in Czech)
Aplikace teoretických znalostí do praktických výstupů v požadovaných interpretačních tvarech. Schopnost doladit se intonačně a dynamicky do příslušného hlasu na základě práce s dechovou oporou. Artikulační jistota ve zpívaném vícehlasém textu. Zapojení pohybové (taneční) složky. Schopnost partnerského a skupinového cítění - vnímání sebe v rámci celku.
Syllabus (in Czech)
  • Rytmická a intonační cvičení, pěvecká cvičení na rozezpívání, sluchová analýza, hudební terminologie. Složitější ( tří - čtyřhlasé) úpravy písní širšího žánrového okruhu a různých stylů. Propojení s ansámblovou hereckou, event. taneční akcí. Důraz na přirozený, stylově správný projev a sdělnost. Rozvíjení muzikality a schopnosti přirozeného propojení mluvního a zpěvního hlasu hledáním společných atributů (důrazy, artikulace, barva hlasu). Veřejná vystoupení s doprovodem klavíru. Propojení sólového a sborového zpěvu šansonového charakteru s poezií v rámci spolupráce v předmětu Umělecký přednes.
Literature
    recommended literature
  • Originální notové materiály, vícehlasé transkripce písní různých žánrů,arr. Mac Huff, Kirby Shaw, Carl Strommen, Andy Back ad.,vlastní úpravy přizpůsobené požadavkům, dispozicím a potřebám studentů daného ročníku. info
  • Mertl, Ivo: Abeceda pro hudebníky, Brno 1999. info
  • Jelínek, Stanislav: Základní hudební pojmy, Kladno 2006. info
  • Kofroň, Jaroslav. Učebnice intonace a rytmu, Praha: 1985. info
  • Lýsek, František. Vokální intonace a rytmus. Praha :1955. info
  • Doležil, Metod. Intonace a elementární rytmus. Praha :1979. info
Teaching methods (in Czech)
Cvičení
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet (zápočet) na základě docházky a pokroku studenta. Samostatná klauzura v podobě veřejné pěvecké předváděčky, event. klauzura spojená s předmětem Umělecký přednes.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2019, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DHAZ205 Ensemble singing

Theatre Faculty
Winter 2019
Extent and Intensity
0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Petr Svozílek (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Karel Hegner
Music Education and Voice Training Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 18:00–19:30 105
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Výuka ansámblového zpěvu je nedílnou součástí hudebního vzdělání studentů činoherního herectví, v praxi se s problematikou zpívání ve vícehlasém seskupení setkávají velmi často. Systematická příprava studentům zvyšuje šance pro uplatnění v divadlech, kde jsou v současné době často uváděna hudebně-dramatická díla: muzikály i činohry s výraznou hudební složkou. Významně se prohlubuje schopnost pěvecko - hereckého uchopení požadované úlohy v rámci teamové spolupráce. Student se naučí vést svůj part a zároveň adekvátně reagovat na ostatní kolegy na jevišti. Ve vyšších ročnících se předpokládá spolupráce
s kabinetem pohybu za účelem správné koordinace zpěvní a taneční složky hereckého ansámblu.
Learning outcomes (in Czech)
Aplikace teoretických znalostí do praktických výstupů v požadovaných interpretačních tvarech. Schopnost doladit se intonačně a dynamicky do příslušného hlasu na základě práce s dechovou oporou. Artikulační jistota ve zpívaném vícehlasém textu. Zapojení pohybové (taneční) složky. Schopnost partnerského a skupinového cítění - vnímání sebe v rámci celku.
Syllabus (in Czech)
  • Rytmická a intonační cvičení, pěvecká cvičení na rozezpívání, sluchová analýza, hudební terminologie. Složitější ( tří - čtyřhlasé) úpravy písní širšího žánrového okruhu a různých stylů. Propojení s ansámblovou hereckou, event. taneční akcí. Důraz na přirozený, stylově správný projev a sdělnost. Rozvíjení muzikality a schopnosti přirozeného propojení mluvního a zpěvního hlasu hledáním společných atributů (důrazy, artikulace, barva hlasu). Veřejná vystoupení s doprovodem klavíru. Propojení sólového a sborového zpěvu šansonového charakteru s poezií v rámci spolupráce v předmětu Umělecký přednes.
Literature
    recommended literature
  • Originální notové materiály, vícehlasé transkripce písní různých žánrů,arr. Mac Huff, Kirby Shaw, Carl Strommen, Andy Back ad.,vlastní úpravy přizpůsobené požadavkům, dispozicím a potřebám studentů daného ročníku. info
  • Mertl, Ivo: Abeceda pro hudebníky, Brno 1999. info
  • Jelínek, Stanislav: Základní hudební pojmy, Kladno 2006. info
  • Kofroň, Jaroslav. Učebnice intonace a rytmu, Praha: 1985. info
  • Lýsek, František. Vokální intonace a rytmus. Praha :1955. info
  • Doležil, Metod. Intonace a elementární rytmus. Praha :1979. info
Teaching methods (in Czech)
Cvičení
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet (zápočet) na základě docházky a pokroku studenta. Samostatná klauzura v podobě veřejné pěvecké předváděčky, event. klauzura spojená s předmětem Umělecký přednes.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DHAZ205 Ensemble singing

Theatre Faculty
Winter 2015
Extent and Intensity
0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Karel Hegner (lecturer)
doc. Mgr. Petr Svozílek (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Karel Hegner
Music Education and Voice Training Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 18:00–19:30 105
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DHAL205 Ensemble singing )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Výuka ansámblového zpěvu je nedílnou součástí hudebního vzdělání studentů činoherního herectví, v praxi se s problematikou zpívání ve vícehlasém seskupení setkávají velmi často. Systematická příprava studentům zvyšuje šance pro uplatnění v divadlech, kde jsou v současné době často uváděna hudebně-dramatická díla: muzikály i činohry s výraznou hudební složkou. Významně se prohlubuje schopnost pěvecko - hereckého uchopení požadované úlohy v rámci teamové spolupráce. Student se naučí vést svůj part a zároveň adekvátně reagovat na ostatní kolegy na jevišti. Ve vyšších ročnících se předpokládá spolupráce
s kabinetem pohybu za účelem správné koordinace zpěvní a taneční složky hereckého ansámblu.
Syllabus (in Czech)
  • Rytmická a intonační cvičení, sluchová analýza, hudební terminologie. Cvičení nejprve unisono s důrazem na čistou intonaci, schopnost představy tónu a jeho produkci s dynamickými a výrazovými nuancemi,následně přistoupení k vícehlasému zpěvu. Základní harmonické postupy a spoje. Repertoár: lidové a umělé písně s přihlédnutím k hereckým potřebám.

    1. ročník: Kánon, jednodušší (dvou -tříhlasé) ansámblové úpravy písní(swing, blues, pop, latin, lidové písně,...). Kratší vokální ansámblová cvičení propojená s mluveným slovem a postupné zapojení hereckého tvůrčího potenciálu studentů. Výuka základní hudební teorie na praktických ukázkách během studia jednotlivých skladeb.
    2. ročník: Složitější ( tří - čtyřhlasé) úpravy písní širšího žánrového okruhu a různých stylů. Propojení s ansámblovou hereckou, event. taneční akcí. Důraz na přirozený, stylově správný projev a sdělnost. Veřejná vystoupení dle možností. 3. ročník: Rozvíjení a upevňování znalostí a dovedností získaných v předchozích ročnících, výuka uzpůsobená konkrétním potřebám daného ročníku.
Literature
    recommended literature
  • Originální notové materiály, vícehlasé transkripce písní různých žánrů,arr. Mac Huff, Kirby Shaw, Carl Strommen, Andy Back ad.,vlastní úpravy přizpůsobené požadavkům, dispozicím a potřebám studentů daného ročníku. info
  • Mertl, Ivo: Abeceda pro hudebníky, Brno 1999. info
  • Jelínek, Stanislav: Základní hudební pojmy, Kladno 2006. info
  • Kofroň, Jaroslav. Učebnice intonace a rytmu, Praha: 1985. info
  • Lýsek, František. Vokální intonace a rytmus. Praha :1955. info
  • Doležil, Metod. Intonace a elementární rytmus. Praha :1979. info
Teaching methods (in Czech)
Cvičení
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
Zimní semestr:

Klasifikovaný zápočet na základě docházky a pokroku studenta. Klauzura v podobě veřejné předváděčky. V  1.ročníku test ze znalosti not a základní hudební terminologie.

Letní semestr:

Klasifikovaný zápočet na základě docházky a pokroku studenta. Klauzura v podobě veřejné předváděčky.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DHAZ205 Ensemble singing

Theatre Faculty
Winter 2018

The course is not taught in Winter 2018

Extent and Intensity
0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Karel Hegner (lecturer)
doc. Mgr. Petr Svozílek (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Karel Hegner
Music Education and Voice Training Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DHAL205 Ensemble singing )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Výuka ansámblového zpěvu je nedílnou součástí hudebního vzdělání studentů činoherního herectví, v praxi se s problematikou zpívání ve vícehlasém seskupení setkávají velmi často. Systematická příprava studentům zvyšuje šance pro uplatnění v divadlech, kde jsou v současné době často uváděna hudebně-dramatická díla: muzikály i činohry s výraznou hudební složkou. Významně se prohlubuje schopnost pěvecko - hereckého uchopení požadované úlohy v rámci teamové spolupráce. Student se naučí vést svůj part a zároveň adekvátně reagovat na ostatní kolegy na jevišti. Ve vyšších ročnících se předpokládá spolupráce
s kabinetem pohybu za účelem správné koordinace zpěvní a taneční složky hereckého ansámblu.
Syllabus (in Czech)
  • Rytmická a intonační cvičení, sluchová analýza, hudební terminologie. Cvičení nejprve unisono s důrazem na čistou intonaci, schopnost představy tónu a jeho produkci s dynamickými a výrazovými nuancemi,následně přistoupení k vícehlasému zpěvu. Základní harmonické postupy a spoje. Repertoár: lidové a umělé písně s přihlédnutím k hereckým potřebám.

    1. ročník: Kánon, jednodušší (dvou -tříhlasé) ansámblové úpravy písní(swing, blues, pop, latin, lidové písně,...). Kratší vokální ansámblová cvičení propojená s mluveným slovem a postupné zapojení hereckého tvůrčího potenciálu studentů. Výuka základní hudební teorie na praktických ukázkách během studia jednotlivých skladeb.
    2. ročník: Složitější ( tří - čtyřhlasé) úpravy písní širšího žánrového okruhu a různých stylů. Propojení s ansámblovou hereckou, event. taneční akcí. Důraz na přirozený, stylově správný projev a sdělnost. Veřejná vystoupení dle možností. 3. ročník: Rozvíjení a upevňování znalostí a dovedností získaných v předchozích ročnících, výuka uzpůsobená konkrétním potřebám daného ročníku.
Literature
    recommended literature
  • Originální notové materiály, vícehlasé transkripce písní různých žánrů,arr. Mac Huff, Kirby Shaw, Carl Strommen, Andy Back ad.,vlastní úpravy přizpůsobené požadavkům, dispozicím a potřebám studentů daného ročníku. info
  • Mertl, Ivo: Abeceda pro hudebníky, Brno 1999. info
  • Jelínek, Stanislav: Základní hudební pojmy, Kladno 2006. info
  • Kofroň, Jaroslav. Učebnice intonace a rytmu, Praha: 1985. info
  • Lýsek, František. Vokální intonace a rytmus. Praha :1955. info
  • Doležil, Metod. Intonace a elementární rytmus. Praha :1979. info
Teaching methods (in Czech)
Cvičení
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
Zimní semestr:

Klasifikovaný zápočet na základě docházky a pokroku studenta. Klauzura v podobě veřejné předváděčky. V  1.ročníku test ze znalosti not a základní hudební terminologie.

Letní semestr:

Klasifikovaný zápočet na základě docházky a pokroku studenta. Klauzura v podobě veřejné předváděčky.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DHAZ205 Ensemble singing

Theatre Faculty
Winter 2017

The course is not taught in Winter 2017

Extent and Intensity
0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Karel Hegner (lecturer)
doc. Mgr. Petr Svozílek (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Karel Hegner
Music Education and Voice Training Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DHAL205 Ensemble singing )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Výuka ansámblového zpěvu je nedílnou součástí hudebního vzdělání studentů činoherního herectví, v praxi se s problematikou zpívání ve vícehlasém seskupení setkávají velmi často. Systematická příprava studentům zvyšuje šance pro uplatnění v divadlech, kde jsou v současné době často uváděna hudebně-dramatická díla: muzikály i činohry s výraznou hudební složkou. Významně se prohlubuje schopnost pěvecko - hereckého uchopení požadované úlohy v rámci teamové spolupráce. Student se naučí vést svůj part a zároveň adekvátně reagovat na ostatní kolegy na jevišti. Ve vyšších ročnících se předpokládá spolupráce
s kabinetem pohybu za účelem správné koordinace zpěvní a taneční složky hereckého ansámblu.
Syllabus (in Czech)
  • Rytmická a intonační cvičení, sluchová analýza, hudební terminologie. Cvičení nejprve unisono s důrazem na čistou intonaci, schopnost představy tónu a jeho produkci s dynamickými a výrazovými nuancemi,následně přistoupení k vícehlasému zpěvu. Základní harmonické postupy a spoje. Repertoár: lidové a umělé písně s přihlédnutím k hereckým potřebám.

    1. ročník: Kánon, jednodušší (dvou -tříhlasé) ansámblové úpravy písní(swing, blues, pop, latin, lidové písně,...). Kratší vokální ansámblová cvičení propojená s mluveným slovem a postupné zapojení hereckého tvůrčího potenciálu studentů. Výuka základní hudební teorie na praktických ukázkách během studia jednotlivých skladeb.
    2. ročník: Složitější ( tří - čtyřhlasé) úpravy písní širšího žánrového okruhu a různých stylů. Propojení s ansámblovou hereckou, event. taneční akcí. Důraz na přirozený, stylově správný projev a sdělnost. Veřejná vystoupení dle možností. 3. ročník: Rozvíjení a upevňování znalostí a dovedností získaných v předchozích ročnících, výuka uzpůsobená konkrétním potřebám daného ročníku.
Literature
    recommended literature
  • Originální notové materiály, vícehlasé transkripce písní různých žánrů,arr. Mac Huff, Kirby Shaw, Carl Strommen, Andy Back ad.,vlastní úpravy přizpůsobené požadavkům, dispozicím a potřebám studentů daného ročníku. info
  • Mertl, Ivo: Abeceda pro hudebníky, Brno 1999. info
  • Jelínek, Stanislav: Základní hudební pojmy, Kladno 2006. info
  • Kofroň, Jaroslav. Učebnice intonace a rytmu, Praha: 1985. info
  • Lýsek, František. Vokální intonace a rytmus. Praha :1955. info
  • Doležil, Metod. Intonace a elementární rytmus. Praha :1979. info
Teaching methods (in Czech)
Cvičení
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
Zimní semestr:

Klasifikovaný zápočet na základě docházky a pokroku studenta. Klauzura v podobě veřejné předváděčky. V  1.ročníku test ze znalosti not a základní hudební terminologie.

Letní semestr:

Klasifikovaný zápočet na základě docházky a pokroku studenta. Klauzura v podobě veřejné předváděčky.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DHAZ205 Ensemble singing

Theatre Faculty
Winter 2016

The course is not taught in Winter 2016

Extent and Intensity
0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Karel Hegner (lecturer)
doc. Mgr. Petr Svozílek (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Karel Hegner
Music Education and Voice Training Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DHAL205 Ensemble singing )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Výuka ansámblového zpěvu je nedílnou součástí hudebního vzdělání studentů činoherního herectví, v praxi se s problematikou zpívání ve vícehlasém seskupení setkávají velmi často. Systematická příprava studentům zvyšuje šance pro uplatnění v divadlech, kde jsou v současné době často uváděna hudebně-dramatická díla: muzikály i činohry s výraznou hudební složkou. Významně se prohlubuje schopnost pěvecko - hereckého uchopení požadované úlohy v rámci teamové spolupráce. Student se naučí vést svůj part a zároveň adekvátně reagovat na ostatní kolegy na jevišti. Ve vyšších ročnících se předpokládá spolupráce
s kabinetem pohybu za účelem správné koordinace zpěvní a taneční složky hereckého ansámblu.
Syllabus (in Czech)
  • Rytmická a intonační cvičení, sluchová analýza, hudební terminologie. Cvičení nejprve unisono s důrazem na čistou intonaci, schopnost představy tónu a jeho produkci s dynamickými a výrazovými nuancemi,následně přistoupení k vícehlasému zpěvu. Základní harmonické postupy a spoje. Repertoár: lidové a umělé písně s přihlédnutím k hereckým potřebám.

    1. ročník: Kánon, jednodušší (dvou -tříhlasé) ansámblové úpravy písní(swing, blues, pop, latin, lidové písně,...). Kratší vokální ansámblová cvičení propojená s mluveným slovem a postupné zapojení hereckého tvůrčího potenciálu studentů. Výuka základní hudební teorie na praktických ukázkách během studia jednotlivých skladeb.
    2. ročník: Složitější ( tří - čtyřhlasé) úpravy písní širšího žánrového okruhu a různých stylů. Propojení s ansámblovou hereckou, event. taneční akcí. Důraz na přirozený, stylově správný projev a sdělnost. Veřejná vystoupení dle možností. 3. ročník: Rozvíjení a upevňování znalostí a dovedností získaných v předchozích ročnících, výuka uzpůsobená konkrétním potřebám daného ročníku.
Literature
    recommended literature
  • Originální notové materiály, vícehlasé transkripce písní různých žánrů,arr. Mac Huff, Kirby Shaw, Carl Strommen, Andy Back ad.,vlastní úpravy přizpůsobené požadavkům, dispozicím a potřebám studentů daného ročníku. info
  • Mertl, Ivo: Abeceda pro hudebníky, Brno 1999. info
  • Jelínek, Stanislav: Základní hudební pojmy, Kladno 2006. info
  • Kofroň, Jaroslav. Učebnice intonace a rytmu, Praha: 1985. info
  • Lýsek, František. Vokální intonace a rytmus. Praha :1955. info
  • Doležil, Metod. Intonace a elementární rytmus. Praha :1979. info
Teaching methods (in Czech)
Cvičení
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
Zimní semestr:

Klasifikovaný zápočet na základě docházky a pokroku studenta. Klauzura v podobě veřejné předváděčky. V  1.ročníku test ze znalosti not a základní hudební terminologie.

Letní semestr:

Klasifikovaný zápočet na základě docházky a pokroku studenta. Klauzura v podobě veřejné předváděčky.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)