DHAL311 Zpěv ansámblový III

Theatre Faculty
Summer 2024
Extent and Intensity
0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Petr Svozílek (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Karel Hegner
Music Education and Voice Training Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Music Education and Voice Training Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable of Seminar Groups
DHAL311/FD: No timetable has been entered into IS.
DHAL311/CH: Tue 14:30–16:00 302, P. Svozílek
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Výuka ansámblového zpěvu je nedílnou součástí hudebního vzdělání studentů činoherního herectví, v praxi se s problematikou zpívání ve vícehlasém seskupení setkávají velmi často. Systematická příprava studentům zvyšuje šance pro uplatnění v divadlech, kde jsou v současné době často uváděna hudebně-dramatická díla: muzikály i činohry s výraznou hudební složkou. Významně se prohlubuje schopnost pěvecko - hereckého uchopení požadované úlohy v rámci teamové spolupráce. Student se naučí vést svůj part a zároveň adekvátně reagovat na ostatní kolegy na jevišti. Je disciplinovaný a připraven k fundované skupinové spolupráci s režisérem, hudebním skladatelem a korepetitorem v hudebních součástech připravovaných inscenací.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude schopen osvojit si získané znalosti a dovednosti a zpracovávat zadané úkoly rychleji, s maximální přesvědčivostí. Rozvinutá bude též schopnost reakce na hudební složku inscenace a integrace pěveckých schopností do ansámblového jevištního tvaru.
Syllabus (in Czech)
  • Rozvíjení a upevňování znalostí a dovedností získaných v předchozích ročnících, výuka uzpůsobena konkrétním potřebám daného ročníku. Písně širokého žánrového a stylového rozpětí (vokální polyfonie, jazz, rock, swing, pop - taneční písně, autorská tvorba). Intenzivní spolupráce na připravovaných absolventských inscenacích.
Literature
    recommended literature
  • Originální notové materiály, vícehlasé transkripce písní různých žánrů,arr. Mac Huff, Kirby Shaw, Carl Strommen, Andy Back ad.,vlastní úpravy přizpůsobené požadavkům, dispozicím a potřebám studentů daného ročníku. info
  • Mertl, Ivo: Abeceda pro hudebníky, Brno 1999. info
  • Jelínek, Stanislav: Základní hudební pojmy, Kladno 2006. info
  • Kofroň, Jaroslav. Učebnice intonace a rytmu, Praha: 1985. info
  • Lýsek, František. Vokální intonace a rytmus. Praha :1955. info
  • Doležil, Metod. Intonace a elementární rytmus. Praha :1979. info
Teaching methods (in Czech)
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
Zápočet na základě docházky a pokroku studenta. Klauzura v podobě veřejné předváděčky nebo koncertu a v rámci předpremiéry připravované absolventské inscenace.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Summer 2017, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023.

DHAL311 Zpěv ansámblový III

Theatre Faculty
Summer 2023
Extent and Intensity
0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Petr Svozílek (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Karel Hegner
Music Education and Voice Training Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Music Education and Voice Training Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable of Seminar Groups
DHAL311/FD: Thu 8:30–10:00 202
DHAL311/CH: Mon 18:00–19:30 105
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Výuka ansámblového zpěvu je nedílnou součástí hudebního vzdělání studentů činoherního herectví, v praxi se s problematikou zpívání ve vícehlasém seskupení setkávají velmi často. Systematická příprava studentům zvyšuje šance pro uplatnění v divadlech, kde jsou v současné době často uváděna hudebně-dramatická díla: muzikály i činohry s výraznou hudební složkou. Významně se prohlubuje schopnost pěvecko - hereckého uchopení požadované úlohy v rámci teamové spolupráce. Student se naučí vést svůj part a zároveň adekvátně reagovat na ostatní kolegy na jevišti. Je disciplinovaný a připraven k fundované skupinové spolupráci s režisérem, hudebním skladatelem a korepetitorem v hudebních součástech připravovaných inscenací.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude schopen osvojit si získané znalosti a dovednosti a zpracovávat zadané úkoly rychleji, s maximální přesvědčivostí. Rozvinutá bude též schopnost reakce na hudební složku inscenace a integrace pěveckých schopností do ansámblového jevištního tvaru.
Syllabus (in Czech)
  • Rozvíjení a upevňování znalostí a dovedností získaných v předchozích ročnících, výuka uzpůsobena konkrétním potřebám daného ročníku. Písně širokého žánrového a stylového rozpětí (vokální polyfonie, jazz, rock, swing, pop - taneční písně, autorská tvorba). Intenzivní spolupráce na připravovaných absolventských inscenacích.
Literature
    recommended literature
  • Originální notové materiály, vícehlasé transkripce písní různých žánrů,arr. Mac Huff, Kirby Shaw, Carl Strommen, Andy Back ad.,vlastní úpravy přizpůsobené požadavkům, dispozicím a potřebám studentů daného ročníku. info
  • Mertl, Ivo: Abeceda pro hudebníky, Brno 1999. info
  • Jelínek, Stanislav: Základní hudební pojmy, Kladno 2006. info
  • Kofroň, Jaroslav. Učebnice intonace a rytmu, Praha: 1985. info
  • Lýsek, František. Vokální intonace a rytmus. Praha :1955. info
  • Doležil, Metod. Intonace a elementární rytmus. Praha :1979. info
Teaching methods (in Czech)
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
Zápočet na základě docházky a pokroku studenta. Klauzura v podobě veřejné předváděčky nebo koncertu a v rámci předpremiéry připravované absolventské inscenace.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Summer 2017, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2024.

DHAL311 Zpěv ansámblový III

Theatre Faculty
Summer 2022
Extent and Intensity
0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Petr Svozílek (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Karel Hegner
Music Education and Voice Training Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Music Education and Voice Training Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 12:00–13:30 302
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Výuka ansámblového zpěvu je nedílnou součástí hudebního vzdělání studentů činoherního herectví, v praxi se s problematikou zpívání ve vícehlasém seskupení setkávají velmi často. Systematická příprava studentům zvyšuje šance pro uplatnění v divadlech, kde jsou v současné době často uváděna hudebně-dramatická díla: muzikály i činohry s výraznou hudební složkou. Významně se prohlubuje schopnost pěvecko - hereckého uchopení požadované úlohy v rámci teamové spolupráce. Student se naučí vést svůj part a zároveň adekvátně reagovat na ostatní kolegy na jevišti. Je disciplinovaný a připraven k fundované skupinové spolupráci s režisérem, hudebním skladatelem a korepetitorem v hudebních součástech připravovaných inscenací.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude schopen osvojit si získané znalosti a dovednosti a zpracovávat zadané úkoly rychleji, s maximální přesvědčivostí. Rozvinutá bude též schopnost reakce na hudební složku inscenace a integrace pěveckých schopností do ansámblového jevištního tvaru.
Syllabus (in Czech)
  • Rozvíjení a upevňování znalostí a dovedností získaných v předchozích ročnících, výuka uzpůsobena konkrétním potřebám daného ročníku. Písně širokého žánrového a stylového rozpětí (vokální polyfonie, jazz, rock, swing, pop - taneční písně, autorská tvorba). Intenzivní spolupráce na připravovaných absolventských inscenacích.
Literature
    recommended literature
  • Originální notové materiály, vícehlasé transkripce písní různých žánrů,arr. Mac Huff, Kirby Shaw, Carl Strommen, Andy Back ad.,vlastní úpravy přizpůsobené požadavkům, dispozicím a potřebám studentů daného ročníku. info
  • Mertl, Ivo: Abeceda pro hudebníky, Brno 1999. info
  • Jelínek, Stanislav: Základní hudební pojmy, Kladno 2006. info
  • Kofroň, Jaroslav. Učebnice intonace a rytmu, Praha: 1985. info
  • Lýsek, František. Vokální intonace a rytmus. Praha :1955. info
  • Doležil, Metod. Intonace a elementární rytmus. Praha :1979. info
Teaching methods (in Czech)
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
Zápočet na základě docházky a pokroku studenta. Klauzura v podobě veřejné předváděčky nebo koncertu a v rámci předpremiéry připravované absolventské inscenace.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Summer 2017, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2023, Summer 2024.

DHAL311 Zpěv ansámblový III

Theatre Faculty
Summer 2021
Extent and Intensity
0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Petr Svozílek (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Karel Hegner
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 10:15–11:00 302, Wed 11:00–11:45 302
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Výuka ansámblového zpěvu je nedílnou součástí hudebního vzdělání studentů činoherního herectví, v praxi se s problematikou zpívání ve vícehlasém seskupení setkávají velmi často. Systematická příprava studentům zvyšuje šance pro uplatnění v divadlech, kde jsou v současné době často uváděna hudebně-dramatická díla: muzikály i činohry s výraznou hudební složkou. Významně se prohlubuje schopnost pěvecko - hereckého uchopení požadované úlohy v rámci teamové spolupráce. Student se naučí vést svůj part a zároveň adekvátně reagovat na ostatní kolegy na jevišti. Je disciplinovaný a připraven k fundované skupinové spolupráci s režisérem, hudebním skladatelem a korepetitorem v hudebních součástech připravovaných inscenací.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude schopen osvojit si získané znalosti a dovednosti a zpracovávat zadané úkoly rychleji, s maximální přesvědčivostí. Rozvinutá bude též schopnost reakce na hudební složku inscenace a integrace pěveckých schopností do ansámblového jevištního tvaru.
Syllabus (in Czech)
  • Rozvíjení a upevňování znalostí a dovedností získaných v předchozích ročnících, výuka uzpůsobena konkrétním potřebám daného ročníku. Písně širokého žánrového a stylového rozpětí (vokální polyfonie, jazz, rock, swing, pop - taneční písně, autorská tvorba). Intenzivní spolupráce na připravovaných absolventských inscenacích.
Literature
    recommended literature
  • Originální notové materiály, vícehlasé transkripce písní různých žánrů,arr. Mac Huff, Kirby Shaw, Carl Strommen, Andy Back ad.,vlastní úpravy přizpůsobené požadavkům, dispozicím a potřebám studentů daného ročníku. info
  • Mertl, Ivo: Abeceda pro hudebníky, Brno 1999. info
  • Jelínek, Stanislav: Základní hudební pojmy, Kladno 2006. info
  • Kofroň, Jaroslav. Učebnice intonace a rytmu, Praha: 1985. info
  • Lýsek, František. Vokální intonace a rytmus. Praha :1955. info
  • Doležil, Metod. Intonace a elementární rytmus. Praha :1979. info
Teaching methods (in Czech)
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
Zápočet na základě docházky a pokroku studenta. Klauzura v podobě veřejné předváděčky nebo koncertu a v rámci předpremiéry připravované absolventské inscenace.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Summer 2017, Summer 2020, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DHAL311 Zpěv ansámblový III

Theatre Faculty
Summer 2020
Extent and Intensity
0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Petr Svozílek (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Karel Hegner
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 10:15–11:45 302
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Výuka ansámblového zpěvu je nedílnou součástí hudebního vzdělání studentů činoherního herectví, v praxi se s problematikou zpívání ve vícehlasém seskupení setkávají velmi často. Systematická příprava studentům zvyšuje šance pro uplatnění v divadlech, kde jsou v současné době často uváděna hudebně-dramatická díla: muzikály i činohry s výraznou hudební složkou. Významně se prohlubuje schopnost pěvecko - hereckého uchopení požadované úlohy v rámci teamové spolupráce. Student se naučí vést svůj part a zároveň adekvátně reagovat na ostatní kolegy na jevišti. Je disciplinovaný a připraven k fundované skupinové spolupráci s režisérem, hudebním skladatelem a korepetitorem v hudebních součástech připravovaných inscenací.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude schopen osvojit si získané znalosti a dovednosti a zpracovávat zadané úkoly rychleji, s maximální přesvědčivostí. Rozvinutá bude též schopnost reakce na hudební složku inscenace a integrace pěveckých schopností do ansámblového jevištního tvaru.
Syllabus (in Czech)
  • Rozvíjení a upevňování znalostí a dovedností získaných v předchozích ročnících, výuka uzpůsobena konkrétním potřebám daného ročníku. Písně širokého žánrového a stylového rozpětí (vokální polyfonie, jazz, rock, swing, pop - taneční písně, autorská tvorba). Intenzivní spolupráce na připravovaných absolventských inscenacích.
Literature
    recommended literature
  • Originální notové materiály, vícehlasé transkripce písní různých žánrů,arr. Mac Huff, Kirby Shaw, Carl Strommen, Andy Back ad.,vlastní úpravy přizpůsobené požadavkům, dispozicím a potřebám studentů daného ročníku. info
  • Mertl, Ivo: Abeceda pro hudebníky, Brno 1999. info
  • Jelínek, Stanislav: Základní hudební pojmy, Kladno 2006. info
  • Kofroň, Jaroslav. Učebnice intonace a rytmu, Praha: 1985. info
  • Lýsek, František. Vokální intonace a rytmus. Praha :1955. info
  • Doležil, Metod. Intonace a elementární rytmus. Praha :1979. info
Teaching methods (in Czech)
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
Zápočet na základě docházky a pokroku studenta. Klauzura v podobě veřejné předváděčky nebo koncertu a v rámci předpremiéry připravované absolventské inscenace.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Summer 2017, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DHAL311 Ansámblový zpěv

Theatre Faculty
Summer 2017
Extent and Intensity
0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Petr Svozílek (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 12:00–13:30 302
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DHAZ311 Ansámblový zpěv )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Výuka ansámblového zpěvu je nedílnou součástí hudebního vzdělání studentů činoherního herectví, v praxi se s problematikou zpívání ve vícehlasém seskupení setkávají velmi často. Systematická příprava studentům zvyšuje šance pro uplatnění v divadlech, kde jsou v současné době často uváděna hudebně-dramatická díla: muzikály i činohry s výraznou hudební složkou. Významně se prohlubuje schopnost pěvecko - hereckého uchopení požadované úlohy v rámci teamové spolupráce. Student se naučí vést svůj part a zároveň adekvátně reagovat na ostatní kolegy na jevišti. Ve vyšších ročnících se předpokládá spolupráce
s kabinetem pohybu za účelem správné koordinace zpěvní a taneční složky hereckého ansámblu.
Syllabus (in Czech)
  • Rytmická a intonační cvičení, sluchová analýza, hudební terminologie. Cvičení nejprve unisono s důrazem na čistou intonaci, schopnost představy tónu a jeho produkci s dynamickými a výrazovými nuancemi,následně přistoupení k vícehlasému zpěvu. Základní harmonické postupy a spoje. Repertoár: lidové a umělé písně s přihlédnutím k hereckým potřebám.

    1. ročník: Kánon, jednodušší (dvou -tříhlasé) ansámblové úpravy písní(swing, blues, pop, latin, lidové písně,...). Kratší vokální ansámblová cvičení propojená s mluveným slovem a postupné zapojení hereckého tvůrčího potenciálu studentů. Výuka základní hudební teorie na praktických ukázkách během studia jednotlivých skladeb.
    2. ročník: Složitější ( tří - čtyřhlasé) úpravy písní širšího žánrového okruhu a různých stylů. Propojení s ansámblovou hereckou, event. taneční akcí. Důraz na přirozený, stylově správný projev a sdělnost. Veřejná vystoupení dle možností. 3. ročník: Rozvíjení a upevňování znalostí a dovedností získaných v předchozích ročnících, výuka uzpůsobená konkrétním potřebám daného ročníku.
Literature
    recommended literature
  • Originální notové materiály, vícehlasé transkripce písní různých žánrů,arr. Mac Huff, Kirby Shaw, Carl Strommen, Andy Back ad.,vlastní úpravy přizpůsobené požadavkům, dispozicím a potřebám studentů daného ročníku. info
  • Mertl, Ivo: Abeceda pro hudebníky, Brno 1999. info
  • Jelínek, Stanislav: Základní hudební pojmy, Kladno 2006. info
  • Kofroň, Jaroslav. Učebnice intonace a rytmu, Praha: 1985. info
  • Lýsek, František. Vokální intonace a rytmus. Praha :1955. info
  • Doležil, Metod. Intonace a elementární rytmus. Praha :1979. info
Teaching methods (in Czech)
Cvičení
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
Zimní semestr:

Klasifikovaný zápočet na základě docházky a pokroku studenta. Klauzura v podobě veřejné předváděčky. V  1.ročníku test ze znalosti not a základní hudební terminologie.

Letní semestr:

Klasifikovaný zápočet na základě docházky a pokroku studenta. Klauzura v podobě veřejné předváděčky.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DHAL311 Ansámblový zpěv

Theatre Faculty
Summer 2019

The course is not taught in Summer 2019

Extent and Intensity
0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Petr Svozílek (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DHAZ311 Ansámblový zpěv )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Výuka ansámblového zpěvu je nedílnou součástí hudebního vzdělání studentů činoherního herectví, v praxi se s problematikou zpívání ve vícehlasém seskupení setkávají velmi často. Systematická příprava studentům zvyšuje šance pro uplatnění v divadlech, kde jsou v současné době často uváděna hudebně-dramatická díla: muzikály i činohry s výraznou hudební složkou. Významně se prohlubuje schopnost pěvecko - hereckého uchopení požadované úlohy v rámci teamové spolupráce. Student se naučí vést svůj part a zároveň adekvátně reagovat na ostatní kolegy na jevišti. Ve vyšších ročnících se předpokládá spolupráce
s kabinetem pohybu za účelem správné koordinace zpěvní a taneční složky hereckého ansámblu.
Syllabus (in Czech)
  • Rytmická a intonační cvičení, sluchová analýza, hudební terminologie. Cvičení nejprve unisono s důrazem na čistou intonaci, schopnost představy tónu a jeho produkci s dynamickými a výrazovými nuancemi,následně přistoupení k vícehlasému zpěvu. Základní harmonické postupy a spoje. Repertoár: lidové a umělé písně s přihlédnutím k hereckým potřebám.

    1. ročník: Kánon, jednodušší (dvou -tříhlasé) ansámblové úpravy písní(swing, blues, pop, latin, lidové písně,...). Kratší vokální ansámblová cvičení propojená s mluveným slovem a postupné zapojení hereckého tvůrčího potenciálu studentů. Výuka základní hudební teorie na praktických ukázkách během studia jednotlivých skladeb.
    2. ročník: Složitější ( tří - čtyřhlasé) úpravy písní širšího žánrového okruhu a různých stylů. Propojení s ansámblovou hereckou, event. taneční akcí. Důraz na přirozený, stylově správný projev a sdělnost. Veřejná vystoupení dle možností. 3. ročník: Rozvíjení a upevňování znalostí a dovedností získaných v předchozích ročnících, výuka uzpůsobená konkrétním potřebám daného ročníku.
Literature
    recommended literature
  • Originální notové materiály, vícehlasé transkripce písní různých žánrů,arr. Mac Huff, Kirby Shaw, Carl Strommen, Andy Back ad.,vlastní úpravy přizpůsobené požadavkům, dispozicím a potřebám studentů daného ročníku. info
  • Mertl, Ivo: Abeceda pro hudebníky, Brno 1999. info
  • Jelínek, Stanislav: Základní hudební pojmy, Kladno 2006. info
  • Kofroň, Jaroslav. Učebnice intonace a rytmu, Praha: 1985. info
  • Lýsek, František. Vokální intonace a rytmus. Praha :1955. info
  • Doležil, Metod. Intonace a elementární rytmus. Praha :1979. info
Teaching methods (in Czech)
Cvičení
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
Zimní semestr:

Klasifikovaný zápočet na základě docházky a pokroku studenta. Klauzura v podobě veřejné předváděčky. V  1.ročníku test ze znalosti not a základní hudební terminologie.

Letní semestr:

Klasifikovaný zápočet na základě docházky a pokroku studenta. Klauzura v podobě veřejné předváděčky.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2017, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DHAL311 Ansámblový zpěv

Theatre Faculty
Summer 2018

The course is not taught in Summer 2018

Extent and Intensity
0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Petr Svozílek (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DHAZ311 Ansámblový zpěv )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Výuka ansámblového zpěvu je nedílnou součástí hudebního vzdělání studentů činoherního herectví, v praxi se s problematikou zpívání ve vícehlasém seskupení setkávají velmi často. Systematická příprava studentům zvyšuje šance pro uplatnění v divadlech, kde jsou v současné době často uváděna hudebně-dramatická díla: muzikály i činohry s výraznou hudební složkou. Významně se prohlubuje schopnost pěvecko - hereckého uchopení požadované úlohy v rámci teamové spolupráce. Student se naučí vést svůj part a zároveň adekvátně reagovat na ostatní kolegy na jevišti. Ve vyšších ročnících se předpokládá spolupráce
s kabinetem pohybu za účelem správné koordinace zpěvní a taneční složky hereckého ansámblu.
Syllabus (in Czech)
  • Rytmická a intonační cvičení, sluchová analýza, hudební terminologie. Cvičení nejprve unisono s důrazem na čistou intonaci, schopnost představy tónu a jeho produkci s dynamickými a výrazovými nuancemi,následně přistoupení k vícehlasému zpěvu. Základní harmonické postupy a spoje. Repertoár: lidové a umělé písně s přihlédnutím k hereckým potřebám.

    1. ročník: Kánon, jednodušší (dvou -tříhlasé) ansámblové úpravy písní(swing, blues, pop, latin, lidové písně,...). Kratší vokální ansámblová cvičení propojená s mluveným slovem a postupné zapojení hereckého tvůrčího potenciálu studentů. Výuka základní hudební teorie na praktických ukázkách během studia jednotlivých skladeb.
    2. ročník: Složitější ( tří - čtyřhlasé) úpravy písní širšího žánrového okruhu a různých stylů. Propojení s ansámblovou hereckou, event. taneční akcí. Důraz na přirozený, stylově správný projev a sdělnost. Veřejná vystoupení dle možností. 3. ročník: Rozvíjení a upevňování znalostí a dovedností získaných v předchozích ročnících, výuka uzpůsobená konkrétním potřebám daného ročníku.
Literature
    recommended literature
  • Originální notové materiály, vícehlasé transkripce písní různých žánrů,arr. Mac Huff, Kirby Shaw, Carl Strommen, Andy Back ad.,vlastní úpravy přizpůsobené požadavkům, dispozicím a potřebám studentů daného ročníku. info
  • Mertl, Ivo: Abeceda pro hudebníky, Brno 1999. info
  • Jelínek, Stanislav: Základní hudební pojmy, Kladno 2006. info
  • Kofroň, Jaroslav. Učebnice intonace a rytmu, Praha: 1985. info
  • Lýsek, František. Vokální intonace a rytmus. Praha :1955. info
  • Doležil, Metod. Intonace a elementární rytmus. Praha :1979. info
Teaching methods (in Czech)
Cvičení
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
Zimní semestr:

Klasifikovaný zápočet na základě docházky a pokroku studenta. Klauzura v podobě veřejné předváděčky. V  1.ročníku test ze znalosti not a základní hudební terminologie.

Letní semestr:

Klasifikovaný zápočet na základě docházky a pokroku studenta. Klauzura v podobě veřejné předváděčky.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2017, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.
  • Enrolment Statistics (recent)