DIFA:DFDZY06 Projekt 4 - Course Information
DFDZY06 Projekt 4
Theatre FacultyWinter 2022
- Extent and Intensity
- 0/4/3. 4 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- MgA. Tomáš Hubáček (lecturer)
doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D. (lecturer)
MgA. Šimon Peták (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 10:15–11:45 202, Wed 12:00–13:30 202
- Prerequisites (in Czech)
- Umění pohybu a tanec semestr 1, 2, 3, 4 a Multimediální tvorba semestr 1, 2, 3, 4.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Physical Theatre (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět má za cíl dát do souvislosti a do praxe choreografické a pohybové znalosti a dovednosti získané v rámci předmětu Umění pohybu a tanec semestr 1, 2, 3 a 4 a v rámci předmětu Multimediální tvorba“ semestr 1, 2, 3 a 4:
• Definovat choreografické téma.
• Zkoumat přístup k tomuto danému tématu.
• Opřít na chorografické téma světelní nebo multimediální zařízení (dispositif) a prozkoumat jejich významovou souvislost. - Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• provést choreografický výzkum
• vést skupinu tvůrců v postupu tvorby na jedno téma
• dát do estetické souvislosti multimediální instalaci a choreografickou práci
• reflektovat kultivovaně (v rámci písemné a vizuální dokumentace) postup své umělecké práce a její výsledek
• spolupracovat s coachem, mentorem a pedagogem
• spolupracovat s divadelní produkční skupinou
• získat vlastní umělecké síly a zorientovat se v etapách tvůrčí práce - Syllabus (in Czech)
- Pod vedením pedagogů předmětu „Multimediální tvorba“ a „Moderní tanec“ studenti ateliéru ve skupinách 2 nebo 3 a ve spolupráci se studenty z ateliérů ATD, Light design a Jevištní technologie definují choreografické a multimediální pole k výzkumu a realizují krátkou inscenaci (max. 15 minut) ke sdělení tohoto výzkumu.
- Literature
- Plazewski Jerzy: Filmová řeč. Praha: Orbis, 1967
- Kubíček, Jiří: Úvod do estetiky animace. Praha: Akademie múzických umění, 2004.
- Španihelová, Magda: Screen Dance. Praha: FF UK, 2010
- KORNETOVÁ, Nela. Vizuální projekce jako prvek výstavby inscenace: Se zaměřením na práci Jana Langedijka, Chunky Move, skupiny TOW a projektu LOA. Brno: Janáčkova akademie múzických umění, 2010. info
- PEJCHA, Jiří and Jan ŠKUBAL. Zvuk v divadle: učební texty pro výuku předmětu Základy scénického zvuku. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně,, 2005. ISBN 80-86928-01-2. info
- Teaching methods (in Czech)
- Dílna, projekt a mentoring
- Assessment methods (in Czech)
- Bude hodnocena kvalita spolupráce a její reflexe. Provedené výstupy budou zaznamenány na video a zpětně analyzovány s pedagogy, hodnocení kvality výstupu tedy bude prováděno v souvislosti s již získanými dovednostmi a vědomostmi v rámci předmětu „Multimediální tvorba“ a „Umění pohybu a tanec“.
Kritéria a postup hodnocení:
Kritéria a jejich hodnocení lze nadefinovat v závislosti na projektu.
Kvalita těchto kritérií spočívá v jejich schopnosti vyvolat přesné a přínosné připomínky pro učení studentky / studenta.
Hodnocení provedou všichni pedagogy atelieru společně. Hodnocení je stručně sepsáno podle níže definovaných bodů a je ústně prezentováno na individuální zpětné vazbě (konané pravidelně na konci každého semestru).
Výkon je hodnocené podle následujících kritérií:
A. Uvědomění si a analýza pracovního postupu
- Autor, účinkující a umělečtí spolupracovníci jsou požádáni o písemnou zprávu a analýzu procesu tvorby představení (přibližně 5 stran A4). Hodnotit se bude přesnost a správnost formulací. Tuto analýzu musí student odevzdat 15 dní před setkáním učitelů. /10
B. Herecký výkon
- Posuzujeme sugestivitu (způsob, jakým je drama sdělováno divákům). /5
- vědomé nebo integrované používání hereckých prostředků předaných během studia na JAMU. /5
- způsob, jakým byla na jevišti rozvinuta postava nebo entita/identita. /5
- způsob, jakým herec nebo herečka rozvíjeli svou entitu/identitu/postavu v průběhu hry. /5
- způsob, jakým jsou motivovány a vyjednávány vztahy s partnery na jevišti. /5
C. Dramaturgické aspekty inscenace:
- Jaká byla struktura dramaturgického postupu? Struktura první úrovně (jeden oblouk) nebo druhé úrovně (dva oblouky oddělené dramaturgickým postupem) nebo tříúrovňová struktura, tj. taková, která se rozvíjí do reflexe a je ukončena v rámci samostatné závěru. /10
- Vztah scénického díla k tématu: jak souviselo téma se scénickými prostředky. /5
- Vyvíjelo se téma během procesu tvorby a byl tento vývoj vědomě začleněn do díla? /5
- Vedlo téma ke znovuobjevení nebo alespoň přehodnocení scénických prostředků? /5
E. Režijní stránka inscenace:
- Jak spolu souvisely light design, zvuk (sound design), hudba, scéna a kostýmy? Existují nějaké nadbytečnosti nebo komplementarity? (Komplementarity ve vztahu k tématu a/nebo ve vztahu k dramaturgii scény a/nebo ve vztahu k režii?) /20
F. Vztah k publiku a Public Relation aspekt práce:
- Byla reklamní kampaň ovlivněna tématem? /5
- Mělo reklamní kampaň specifickou dramaturgii? /5
- Jak bylo publikum přijato před a po představení? (studentům se důrazně doporučuje uspořádat diskusi s publikem po čtvrtém uvedení jejich představení.) /5
- Jaké úsilí bylo vynaloženo na propagaci představení (uspořádaní reprízy)? /5
G. Specifický přístup:
- V případě specifické jevištní praxe by měla být zohledněna různá kritéria: v případě více choreografické práce, klauniáda, integrace cirkusových disciplín, stand-upu, (případně: site sepcific, devised theatre, docu theatre). - Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2022/DFDZY06