DFDZY06 Projekt 4

Theatre Faculty
Winter 2022
Extent and Intensity
0/4/3. 4 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Tomáš Hubáček (lecturer)
doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D. (lecturer)
MgA. Šimon Peták (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 10:15–11:45 202, Wed 12:00–13:30 202
Prerequisites (in Czech)
Umění pohybu a tanec semestr 1, 2, 3, 4 a Multimediální tvorba semestr 1, 2, 3, 4.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět má za cíl dát do souvislosti a do praxe choreografické a pohybové znalosti a dovednosti získané v rámci předmětu Umění pohybu a tanec semestr 1, 2, 3 a 4 a v rámci předmětu Multimediální tvorba“ semestr 1, 2, 3 a 4:
• Definovat choreografické téma.
• Zkoumat přístup k tomuto danému tématu.
• Opřít na chorografické téma světelní nebo multimediální zařízení (dispositif) a prozkoumat jejich významovou souvislost.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• provést choreografický výzkum
• vést skupinu tvůrců v postupu tvorby na jedno téma
• dát do estetické souvislosti multimediální instalaci a choreografickou práci
• reflektovat kultivovaně (v rámci písemné a vizuální dokumentace) postup své umělecké práce a její výsledek
• spolupracovat s coachem, mentorem a pedagogem
• spolupracovat s divadelní produkční skupinou
• získat vlastní umělecké síly a zorientovat se v etapách tvůrčí práce
Syllabus (in Czech)
  • Pod vedením pedagogů předmětu „Multimediální tvorba“ a „Moderní tanec“ studenti ateliéru ve skupinách 2 nebo 3 a ve spolupráci se studenty z ateliérů ATD, Light design a Jevištní technologie definují choreografické a multimediální pole k výzkumu a realizují krátkou inscenaci (max. 15 minut) ke sdělení tohoto výzkumu.
Literature
  • Plazewski Jerzy: Filmová řeč. Praha: Orbis, 1967
  • Kubíček, Jiří: Úvod do estetiky animace. Praha: Akademie múzických umění, 2004.
  • Španihelová, Magda: Screen Dance. Praha: FF UK, 2010
  • KORNETOVÁ, Nela. Vizuální projekce jako prvek výstavby inscenace: Se zaměřením na práci Jana Langedijka, Chunky Move, skupiny TOW a projektu LOA. Brno: Janáčkova akademie múzických umění, 2010. info
  • PEJCHA, Jiří and Jan ŠKUBAL. Zvuk v divadle: učební texty pro výuku předmětu Základy scénického zvuku. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně,, 2005. ISBN 80-86928-01-2. info
Teaching methods (in Czech)
Dílna, projekt a mentoring
Assessment methods (in Czech)
Bude hodnocena kvalita spolupráce a její reflexe. Provedené výstupy budou zaznamenány na video a zpětně analyzovány s pedagogy, hodnocení kvality výstupu tedy bude prováděno v souvislosti s již získanými dovednostmi a vědomostmi v rámci předmětu „Multimediální tvorba“ a „Umění pohybu a tanec“. Kritéria a postup hodnocení:
Kritéria a jejich hodnocení lze nadefinovat v závislosti na projektu.
Kvalita těchto kritérií spočívá v jejich schopnosti vyvolat přesné a přínosné připomínky pro učení studentky / studenta.
Hodnocení provedou všichni pedagogy atelieru společně. Hodnocení je stručně sepsáno podle níže definovaných bodů a je ústně prezentováno na individuální zpětné vazbě (konané pravidelně na konci každého semestru).

Výkon je hodnocené podle následujících kritérií:

A. Uvědomění si a analýza pracovního postupu
- Autor, účinkující a umělečtí spolupracovníci jsou požádáni o písemnou zprávu a analýzu procesu tvorby představení (přibližně 5 stran A4). Hodnotit se bude přesnost a správnost formulací. Tuto analýzu musí student odevzdat 15 dní před setkáním učitelů. /10

B. Herecký výkon
- Posuzujeme sugestivitu (způsob, jakým je drama sdělováno divákům). /5
- vědomé nebo integrované používání hereckých prostředků předaných během studia na JAMU. /5
- způsob, jakým byla na jevišti rozvinuta postava nebo entita/identita. /5
- způsob, jakým herec nebo herečka rozvíjeli svou entitu/identitu/postavu v průběhu hry. /5
- způsob, jakým jsou motivovány a vyjednávány vztahy s partnery na jevišti. /5

C. Dramaturgické aspekty inscenace:
- Jaká byla struktura dramaturgického postupu? Struktura první úrovně (jeden oblouk) nebo druhé úrovně (dva oblouky oddělené dramaturgickým postupem) nebo tříúrovňová struktura, tj. taková, která se rozvíjí do reflexe a je ukončena v rámci samostatné závěru. /10
- Vztah scénického díla k tématu: jak souviselo téma se scénickými prostředky. /5
- Vyvíjelo se téma během procesu tvorby a byl tento vývoj vědomě začleněn do díla? /5
- Vedlo téma ke znovuobjevení nebo alespoň přehodnocení scénických prostředků? /5

E. Režijní stránka inscenace:
- Jak spolu souvisely light design, zvuk (sound design), hudba, scéna a kostýmy? Existují nějaké nadbytečnosti nebo komplementarity? (Komplementarity ve vztahu k tématu a/nebo ve vztahu k dramaturgii scény a/nebo ve vztahu k režii?) /20

F. Vztah k publiku a Public Relation aspekt práce:
- Byla reklamní kampaň ovlivněna tématem? /5
- Mělo reklamní kampaň specifickou dramaturgii? /5
- Jak bylo publikum přijato před a po představení? (studentům se důrazně doporučuje uspořádat diskusi s publikem po čtvrtém uvedení jejich představení.) /5
- Jaké úsilí bylo vynaloženo na propagaci představení (uspořádaní reprízy)? /5

G. Specifický přístup:
- V případě specifické jevištní praxe by měla být zohledněna různá kritéria: v případě více choreografické práce, klauniáda, integrace cirkusových disciplín, stand-upu, (případně: site sepcific, devised theatre, docu theatre).
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2021.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2022/DFDZY06