DDMZ301 Základy marketingového výzkumu
Divadelní fakultazima 2023
- Rozsah
- 1/1/3. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 10:15–11:45 107
- Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětů Marketing I, II.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na produkční management (program DIFA, B-DRAUM)
- Divadelní produkce (program DIFA, Div_Pro:B)
- Cíle předmětu
- CÍL
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy marketingového výzkumu a používanou terminologií. Provést je přípravou, realizací a vyhodnocením marketingového výzkumu s využitím znalostí z předmětů zaměřených na projektové řízení a marketing. Vysvětlit základní metody a techniky marketingového výzkumu a jeho pozici v rámci marketingového informačního systému. Uvést studenty do problematiky marketingového výzkumu v zahraničí a prodiskutovat s nimi etické otázky marketingového výzkumu. - Výstupy z učení
- ZNALOSTI
Student dokáže:
- vysvětlit, co je to marketingový informační systém,
- vyjmenovat a popsat prvky marketingového informačního systému,
- popsat jednotlivé fáze přípravy, realizace a vyhodnocení projektu marketingového výzkumu,
- definovat rozdíly mezi kvantitativním a kvalitativním výzkumem,
- vyjmenovat a popsat metody kvantitativního výzkumu,
- vyjmenovat a popsat metody kvalitativního výzkumu,
- vyjmenovat a popsat základní metody výzkumu trhu,
- popsat specifika marketingového výzkumu realizovaného v zahraničí,
- popsat specifika marketingového výzkumu v kulturních institucích.
DOVEDNOSTI
Student umí:
- na základě provedené analýzy zhodnotit silné a slabé stránky modelového dotazníkového šetření,
- připravit výzkumný záměr modelového marketingového šetření od formulace východisek, účelu a cílů výzkumu, přes návrh odpovídajících metod realizace a vyhodnocení výzkumu po navržení funkčního akčního plánu šetření.
ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- samostatně vyhledat odpovídající materiály a informace potřebné ke zpracování zadaných úkolů,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem,
- plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny a v odpovídající kvalitě,
- volit, diskutovat a obhájit vlastní postupy řešení,
- uvědomit si etické hranice různých typů řešení v oblasti marketingového výzkumu. - Osnova
- - Úvod do marketingového výzkumu
- Plánování marketingového výzkumu
- Kvantitativní výzkum
- Kvalitativní výzkum
- Online metody marketingového výzkumu
- Datamining a práce s daty v kontextu digitalizace
- Marketingový výzkum v zahraničí
- Etika marketingového výzkumu
- - Úvod do marketingového výzkumu
- Literatura
- povinná literatura
- Arts-based segmentation research - www.artscouncil.org.uk. info
- Culture segments - www.lateralthinkers.com. info
- PROKOP, Daniel. Slepé skvrny: o chudobě, vzdělávání, populismu a dalších výzvách české společnosti. Třetí vydání. Brno: Host, 2022. ISBN 978-80-275-1078-8.
- Audience Spectrum by Audience Agency - https://www.theaudienceagency.org/audience-spectrum
- doporučená literatura
- Hair, J., Bush R., Ortinau J: Marketing research: within a changing information environment. Boston, Mass.: McGraw-Hill/Irwin, 2006. ISBN 00-728-3087-5. info
- Hendl, J.: Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4. info
- Hendl, J.: Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metaanalýza dat. Portál, 2004. ISBN 80-7178-820-1. info
- Kotler, P.: Marketing Management, Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 80-247-1359-4. info
- Punch, K.: Základy kvantitativního šetření. Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-381-9. info
- BELL, Emma, Bill HARLEY a Alan BRYMAN. Business Research Methods. 6th edition. Oxford University Press, 2022. ISBN 9780198869443.
- Výukové metody
- FORMY VÝUKY
Přednáška/seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3
VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a prakticky ověřuje samostatně při zpracování zadaných seminárních úkolů. Výsledky těchto cvičení jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.
Pedagog používá následující výukové metody:
- Přednáška
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Metody vytváření dovedností
- Samostatná práce studentů
- Kritické myšlení
- Metody blended learning - Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zkouškou. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, zpracovat v průběhu semestru zadané seminární úkoly a uspět při závěrečné ústní zkoušce.
Procentuální váha hodnocení:
- zpracování seminárních úkolů: 40 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření dovedností a způsobilostí studenta),
- ústní zkouška: 60 % hodnocení (slouží k ověření znalostí studenta).
DDMZ301 Základy marketingového výzkumu
Divadelní fakultazima 2022
- Rozsah
- 1/1/3. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 10:15–11:45 107
- Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětů Marketing I, II.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na produkční management (program DIFA, B-DRAUM)
- Divadelní produkce (program DIFA, Div_Pro:B)
- Cíle předmětu
- CÍL
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy marketingového výzkumu a používanou terminologií. Provést je přípravou, realizací a vyhodnocením marketingového výzkumu s využitím znalostí z předmětů zaměřených na projektové řízení a marketing. Vysvětlit základní metody a techniky marketingového výzkumu a jeho pozici v rámci marketingového informačního systému. Uvést studenty do problematiky marketingového výzkumu v zahraničí a prodiskutovat s nimi etické otázky marketingového výzkumu. - Výstupy z učení
- ZNALOSTI
Student dokáže:
- vysvětlit, co je to marketingový informační systém,
- vyjmenovat a popsat prvky marketingového informačního systému,
- popsat jednotlivé fáze přípravy, realizace a vyhodnocení projektu marketingového výzkumu,
- definovat rozdíly mezi kvantitativním a kvalitativním výzkumem,
- vyjmenovat a popsat metody kvantitativního výzkumu,
- vyjmenovat a popsat metody kvalitativního výzkumu,
- vyjmenovat a popsat základní metody výzkumu trhu,
- popsat specifika marketingového výzkumu realizovaného v zahraničí,
- popsat specifika marketingového výzkumu v kulturních institucích.
DOVEDNOSTI
Student umí:
- na základě provedené analýzy zhodnotit silné a slabé stránky modelového dotazníkového šetření,
- připravit výzkumný záměr modelového marketingového šetření od formulace východisek, účelu a cílů výzkumu, přes návrh odpovídajících metod realizace a vyhodnocení výzkumu po navržení funkčního akčního plánu šetření.
ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- samostatně vyhledat odpovídající materiály a informace potřebné ke zpracování zadaných úkolů,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem,
- plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny a v odpovídající kvalitě,
- volit, diskutovat a obhájit vlastní postupy řešení,
- uvědomit si etické hranice různých typů řešení v oblasti marketingového výzkumu. - Osnova
- - Úvod do marketingového výzkumu
- Plánování marketingového výzkumu
- Kvantitativní výzkum
- Kvalitativní výzkum
- Online metody marketingového výzkumu
- Datamining a práce s daty v kontextu digitalizace
- Marketingový výzkum v zahraničí
- Etika marketingového výzkumu
- - Úvod do marketingového výzkumu
- Literatura
- doporučená literatura
- Bryman, A., Bell, E.: Business research methods. Oxford University Press, 2007. ISBN 978-0-19-928498-6. info
- Hair, J., Bush R., Ortinau J: Marketing research: within a changing information environment. Boston, Mass.: McGraw-Hill/Irwin, 2006. ISBN 00-728-3087-5. info
- Hauge, P.: Průzkum trhu. Brno: Computer Press, 2003. ISBN: 80-7226-917-8. info
- Hendl, J.: Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4. info
- Hendl, J.: Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metaanalýza dat. Portál, 2004. ISBN 80-7178-820-1. info
- Kotler, P.: Marketing Management, Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 80-247-1359-4. info
- Kozel, R.: Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0966-X. info
- Punch, K.: Základy kvantitativního šetření. Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-381-9. info
- Arts-based segmentation research - www.artscouncil.org.uk. info
- Culture segments - www.lateralthinkers.com. info
- Wallace Studies in Building Arts Audience - www.wallacefoundation.org. info
- Disman, Miroslav. 1993. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum. info
- Výukové metody
- FORMY VÝUKY
Přednáška/seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3
VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a prakticky ověřuje samostatně při zpracování zadaných seminárních úkolů. Výsledky těchto cvičení jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.
Pedagog používá následující výukové metody:
- Přednáška
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Metody vytváření dovedností
- Samostatná práce studentů
- Kritické myšlení
- Metody blended learning - Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zkouškou. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, zpracovat v průběhu semestru zadané seminární úkoly a uspět při závěrečné ústní zkoušce.
Procentuální váha hodnocení:
- zpracování seminárních úkolů: 40 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření dovedností a způsobilostí studenta),
- ústní zkouška: 60 % hodnocení (slouží k ověření znalostí studenta).
DDMZ301 Základy marketingového výzkumu
Divadelní fakultazima 2021
- Rozsah
- 1/1/3. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 10:15–11:45 107
- Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětů Marketing I, II.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na produkční management (program DIFA, B-DRAUM)
- Divadelní produkce (program DIFA, Div_Pro:B)
- Cíle předmětu
- CÍL
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy marketingového výzkumu a používanou terminologií. Provést je přípravou, realizací a vyhodnocením marketingového výzkumu s využitím znalostí z předmětů zaměřených na projektové řízení a marketing. Vysvětlit základní metody a techniky marketingového výzkumu a jeho pozici v rámci marketingového informačního systému. Uvést studenty do problematiky marketingového výzkumu v zahraničí a prodiskutovat s nimi etické otázky marketingového výzkumu. - Výstupy z učení
- ZNALOSTI
Student dokáže:
- vysvětlit, co je to marketingový informační systém,
- vyjmenovat a popsat prvky marketingového informačního systému,
- popsat jednotlivé fáze přípravy, realizace a vyhodnocení projektu marketingového výzkumu,
- definovat rozdíly mezi kvantitativním a kvalitativním výzkumem,
- vyjmenovat a popsat metody kvantitativního výzkumu,
- vyjmenovat a popsat metody kvalitativního výzkumu,
- vyjmenovat a popsat základní metody výzkumu trhu,
- popsat specifika marketingového výzkumu realizovaného v zahraničí,
- popsat specifika marketingového výzkumu v kulturních institucích.
DOVEDNOSTI
Student umí:
- na základě provedené analýzy zhodnotit silné a slabé stránky modelového dotazníkového šetření,
- připravit výzkumný záměr modelového marketingového šetření od formulace východisek, účelu a cílů výzkumu, přes návrh odpovídajících metod realizace a vyhodnocení výzkumu po navržení funkčního akčního plánu šetření.
ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- samostatně vyhledat odpovídající materiály a informace potřebné ke zpracování zadaných úkolů,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem,
- plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny a v odpovídající kvalitě,
- volit, diskutovat a obhájit vlastní postupy řešení,
- uvědomit si etické hranice různých typů řešení v oblasti marketingového výzkumu. - Osnova
- - Úvod do marketingového výzkumu
- Plánování marketingového výzkumu
- Kvantitativní výzkum
- Kvalitativní výzkum
- Online metody marketingového výzkumu
- Marketingový výzkum v zahraničí
- Etika marketingového výzkumu
- - Úvod do marketingového výzkumu
- Literatura
- doporučená literatura
- Bryman, A., Bell, E.: Business research methods. Oxford University Press, 2007. ISBN 978-0-19-928498-6. info
- Foret, M., Stávková, J.: Marketingový průzkum. Poznáváme svoje zákazníky. Brno: Computer Press, 2003. ISBN: ISBN: 978-80-251-2183-2. info
- Hair, J., Bush R., Ortinau J: Marketing research: within a changing information environment. Boston, Mass.: McGraw-Hill/Irwin, 2006. ISBN 00-728-3087-5. info
- Hauge, P.: Průzkum trhu. Brno: Computer Press, 2003. ISBN: 80-7226-917-8. info
- Hendl, J.: Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4. info
- Hendl, J.: Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metaanalýza dat. Portál, 2004. ISBN 80-7178-820-1. info
- Kotler, P.: Marketing Management, Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 80-247-1359-4. info
- Kozel, R.: Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0966-X. info
- Punch, K.: Základy kvantitativního šetření. Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-381-9. info
- Arts-based segmentation research - www.artscouncil.org.uk. info
- Culture segments - www.lateralthinkers.com. info
- Wallace Studies in Building Arts Audience - www.wallacefoundation.org. info
- Disman, Miroslav. 1993. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum. info
- Výukové metody
- FORMY VÝUKY
Přednáška/seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3
VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a prakticky ověřuje samostatně při zpracování zadaných seminárních úkolů. Výsledky těchto cvičení jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.
Pedagog používá následující výukové metody:
- Přednáška
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Metody vytváření dovedností
- Samostatná práce studentů
- Kritické myšlení
- Metody blended learning - Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zkouškou. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, zpracovat v průběhu semestru zadané seminární úkoly a uspět při závěrečné ústní zkoušce.
Procentuální váha hodnocení:
- zpracování seminárních úkolů: 40 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření dovedností a způsobilostí studenta),
- ústní zkouška: 60 % hodnocení (slouží k ověření znalostí studenta).
DDMZ301 Základy marketingového výzkumu
Divadelní fakultazima 2020
- Rozsah
- 1/1/3. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 10:15–11:00 107, Út 11:00–11:45 107
- Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětů Marketing I, II.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na produkční management (program DIFA, B-DRAUM)
- Divadelní produkce (program DIFA, Div_Pro:B)
- Cíle předmětu
- CÍL
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy marketingového výzkumu a používanou terminologií. Provést je přípravou, realizací a vyhodnocením marketingového výzkumu s využitím znalostí z předmětů zaměřených na projektové řízení a marketing. Vysvětlit základní metody a techniky marketingového výzkumu a jeho pozici v rámci marketingového informačního systému. Uvést studenty do problematiky marketingového výzkumu v zahraničí a prodiskutovat s nimi etické otázky marketingového výzkumu. - Výstupy z učení
- ZNALOSTI
Student dokáže:
- vysvětlit, co je to marketingový informační systém,
- vyjmenovat a popsat prvky marketingového informačního systému,
- popsat jednotlivé fáze přípravy, realizace a vyhodnocení projektu marketingového výzkumu,
- definovat rozdíly mezi kvantitativním a kvalitativním výzkumem,
- vyjmenovat a popsat metody kvantitativního výzkumu,
- vyjmenovat a popsat metody kvalitativního výzkumu,
- vyjmenovat a popsat základní metody výzkumu trhu,
- popsat specifika marketingového výzkumu realizovaného v zahraničí,
- popsat specifika marketingového výzkumu v kulturních institucích.
DOVEDNOSTI
Student umí:
- na základě provedené analýzy zhodnotit silné a slabé stránky modelového dotazníkového šetření,
- připravit výzkumný záměr modelového marketingového šetření od formulace východisek, účelu a cílů výzkumu, přes návrh odpovídajících metod realizace a vyhodnocení výzkumu po navržení funkčního akčního plánu šetření.
ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- samostatně vyhledat odpovídající materiály a informace potřebné ke zpracování zadaných úkolů,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem,
- plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny a v odpovídající kvalitě,
- volit, diskutovat a obhájit vlastní postupy řešení,
- uvědomit si etické hranice různých typů řešení v oblasti marketingového výzkumu. - Osnova
- - Úvod do marketingového výzkumu
- Plánování marketingového výzkumu
- Kvantitativní výzkum
- Kvalitativní výzkum
- Online metody marketingového výzkumu
- Marketingový výzkum v zahraničí
- Etika marketingového výzkumu
- - Úvod do marketingového výzkumu
- Literatura
- doporučená literatura
- Bryman, A., Bell, E.: Business research methods. Oxford University Press, 2007. ISBN 978-0-19-928498-6. info
- Foret, M., Stávková, J.: Marketingový průzkum. Poznáváme svoje zákazníky. Brno: Computer Press, 2003. ISBN: ISBN: 978-80-251-2183-2. info
- Hair, J., Bush R., Ortinau J: Marketing research: within a changing information environment. Boston, Mass.: McGraw-Hill/Irwin, 2006. ISBN 00-728-3087-5. info
- Hauge, P.: Průzkum trhu. Brno: Computer Press, 2003. ISBN: 80-7226-917-8. info
- Hendl, J.: Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4. info
- Hendl, J.: Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metaanalýza dat. Portál, 2004. ISBN 80-7178-820-1. info
- Kotler, P.: Marketing Management, Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 80-247-1359-4. info
- Kozel, R.: Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0966-X. info
- Punch, K.: Základy kvantitativního šetření. Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-381-9. info
- Arts-based segmentation research - www.artscouncil.org.uk. info
- Culture segments - www.lateralthinkers.com. info
- Wallace Studies in Building Arts Audience - www.wallacefoundation.org. info
- Disman, Miroslav. 1993. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum. info
- Výukové metody
- FORMY VÝUKY
Přednáška/seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3
VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a prakticky ověřuje samostatně při zpracování zadaných seminárních úkolů. Výsledky těchto cvičení jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.
Pedagog používá následující výukové metody:
- Přednáška
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Metody vytváření dovedností
- Samostatná práce studentů
- Kritické myšlení
- Metody blended learning - Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zkouškou. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, zpracovat v průběhu semestru zadané seminární úkoly a uspět při závěrečné ústní zkoušce.
Procentuální váha hodnocení:
- zpracování seminárních úkolů: 40 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření dovedností a způsobilostí studenta),
- ústní zkouška: 60 % hodnocení (slouží k ověření znalostí studenta).
DDMZ301 Základy marketingového výzkumu
Divadelní fakultazima 2019
- Rozsah
- 1/1/3. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 10:15–11:45 107
- Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětů Marketing I, II.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na produkční management (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- CÍL
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy marketingového marketingového výzkumu a používanou terminologií. Provést je přípravou, realizací a vyhodnocením marketingového výzkumu s využitím znalostí z předmětů zaměřených na projektové řízení a marketing. Vysvětlit základní metody a techniky marketingového výzkumu a jeho pozici v rámci marketingového informačního systému. Uvést studenty do problematiky marketingového výzkumu v zahraničí a prodiskutovat s nimi etické otázky marketingového výzkumu. - Výstupy z učení
- ZNALOSTI
Student dokáže:
- vysvětlit, co je to marketingový informační systém,
- vyjmenovat a popsat prvky marketingového informačního systému,
- popsat jednotlivé fáze přípravy, realizace a vyhodnocení projektu marketingového výzkumu,
- definovat rozdíly mezi kvantitativním a kvalitativním výzkumem,
- vyjmenovat a popsat metody kvantitativního výzkumu,
- vyjmenovat a popsat metody kvalitativního výzkumu,
- vyjmenovat a popsat základní metody výzkumu trhu,
- popsat specifika marketingového výzkumu realizovaného v zahraničí,
- popsat specifika marketingového výzkumu v kulturních institucích.
DOVEDNOSTI
Student umí:
- na základě provedené analýzy zhodnotit silné a slabé stránky modelového dotazníkového šetření,
- připravit výzkumný záměr modelového marketingového šetření od formulace východisek, účelu a cílů výzkumu, přes návrh odpovídajících metod realizace a vyhodnocení výzkumu po navržení funkčního akčního plánu šetření.
ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- samostatně vyhledat odpovídající materiály a informace potřebné ke zpracování zadaných úkolů,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem,
- plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny a v odpovídající kvalitě,
- volit, diskutovat a obhájit vlastní postupy řešení,
- uvědomit si etické hranice různých typů řešení v oblasti marketingového výzkumu. - Osnova
- - Úvod do marketingového výzkumu
- Plánování marketingového výzkumu
- Kvantitativní výzkum
- Kvalitativní výzkum
- Online metody marketingového výzkumu
- Marketingový výzkum v zahraničí
- Etika marketingového výzkumu
- - Úvod do marketingového výzkumu
- Literatura
- doporučená literatura
- Bryman, A., Bell, E.: Business research methods. Oxford University Press, 2007. ISBN 978-0-19-928498-6. info
- Foret, M., Stávková, J.: Marketingový průzkum. Poznáváme svoje zákazníky. Brno: Computer Press, 2003. ISBN: ISBN: 978-80-251-2183-2. info
- Hair, J., Bush R., Ortinau J: Marketing research: within a changing information environment. Boston, Mass.: McGraw-Hill/Irwin, 2006. ISBN 00-728-3087-5. info
- Hauge, P.: Průzkum trhu. Brno: Computer Press, 2003. ISBN: 80-7226-917-8. info
- Hendl, J.: Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4. info
- Hendl, J.: Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metaanalýza dat. Portál, 2004. ISBN 80-7178-820-1. info
- Kotler, P.: Marketing Management, Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 80-247-1359-4. info
- Kozel, R.: Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0966-X. info
- Punch, K.: Základy kvantitativního šetření. Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-381-9. info
- Arts-based segmentation research - www.artscouncil.org.uk. info
- Culture segments - www.lateralthinkers.com. info
- Wallace Studies in Building Arts Audience - www.wallacefoundation.org. info
- Výukové metody
- FORMY VÝUKY
Přednáška/seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3
VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a prakticky ověřuje samostatně při zpracování zadaných seminárních úkolů. Výsledky těchto cvičení jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.
Pedagog používá následující výukové metody:
- Přednáška
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Metody vytváření dovedností
- Samostatná práce studentů
- Kritické myšlení - Metody hodnocení
- Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, zpracovat v průběhu semestru zadané seminární úkoly a uspět v závěrečném testu.
Procentuální váha hodnocení:
- zpracování seminárních úkolů: 40 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření dovedností a způsobilostí studenta),
- písemný test: 60 % hodnocení (slouží k ověření znalostí studenta).
DDMZ301 Základy marketingového výzkumu
Divadelní fakultazima 2018
- Rozsah
- 1/1/3. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 10:15–11:45 107
- Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětů Marketing I, II
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na jevištní management a technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Divadelní manažerství se zaměřením na Producenství (program DIFA, N-DRAUM)
- Divadelní manažerství se zaměřením na produkční management (program DIFA, B-DRAUM)
- Jevištní technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- CÍL
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy marketingového marketingového výzkumu a používanou terminologií. Provést je přípravou, realizací a vyhodnocením marketingového výzkumu s využitím znalostí z předmětů zaměřených na projektové řízení a marketing. Vysvětlit základní metody a techniky marketingového výzkumu a jeho pozici v rámci marketingového informačního systému. Uvést studenty do problematiky marketingového výzkumu v zahraničí a prodiskutovat s nimi etické otázky marketingového výzkumu.
DESKRIPTORY
ZNALOSTI
Student dokáže:
- vysvětlit, co je to marketingový informační systém,
- vyjmenovat a popsat prvky marketingového informačního systému,
- popsat jednotlivé fáze přípravy, realizace a vyhodnocení projektu marketingového výzkumu,
- definovat rozdíly mezi kvantitativním a kvalitativním výzkumem,
- vyjmenovat a popsat metody kvantitativního výzkumu,
- vyjmenovat a popsat metody kvalitativního výzkumu,
- vyjmenovat a popsat základní metody výzkumu trhu,
- popsat specifika marketingového výzkumu realizovaného v zahraničí,
- popsat specifika marketingového výzkumu v kulturních institucích.
DOVEDNOSTI
Student umí:
- na základě provedené analýzy zhodnotit silné a slabé stránky modelového dotazníkového šetření,
- připravit výzkumný záměr modelového marketingového šetření od formulace východisek, účelu a cílů výzkumu, přes návrh odpovídajících metod realizace a vyhodnocení výzkumu po navržení funkčního akčního plánu šetření.
ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- samostatně vyhledat odpovídající materiály a informace potřebné ke zpracování zadaných úkolů,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem,
- plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny a v odpovídající kvalitě,
- volit, diskutovat a obhájit vlastní postupy řešení,
- uvědomit si etické hranice různých typů řešení v oblasti marketingového výzkumu. - Osnova
- - Úvod do marketingového výzkumu
- Plánování marketingového výzkumu
- Kvantitativní výzkum
- Kvalitativní výzkum
- Online metody marketingového výzkumu
- Marketingový výzkum v zahraničí
- Etika marketingového výzkumu
- - Úvod do marketingového výzkumu
- Literatura
- doporučená literatura
- Bryman, A., Bell, E.: Business research methods. Oxford University Press, 2007. ISBN 978-0-19-928498-6. info
- Foret, M., Stávková, J.: Marketingový průzkum. Poznáváme svoje zákazníky. Brno: Computer Press, 2003. ISBN: ISBN: 978-80-251-2183-2. info
- Hair, J., Bush R., Ortinau J: Marketing research: within a changing information environment. Boston, Mass.: McGraw-Hill/Irwin, 2006. ISBN 00-728-3087-5. info
- Hauge, P.: Průzkum trhu. Brno: Computer Press, 2003. ISBN: 80-7226-917-8. info
- Hendl, J.: Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4. info
- Hendl, J.: Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metaanalýza dat. Portál, 2004. ISBN 80-7178-820-1. info
- Kotler, P.: Marketing Management, Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 80-247-1359-4. info
- Kozel, R.: Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0966-X. info
- Punch, K.: Základy kvantitativního šetření. Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-381-9. info
- Arts-based segmentation research - www.artscouncil.org.uk. info
- Culture segments - www.lateralthinkers.com. info
- Wallace Studies in Building Arts Audience - www.wallacefoundation.org. info
- Výukové metody
- FORMY VÝUKY
Přednáška/seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3
VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a prakticky ověřuje samostatně při zpracování zadaných seminárních úkolů. Výsledky těchto cvičení jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.
Pedagog používá následující výukové metody:
- Přednáška
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Metody vytváření dovedností
- Samostatná práce studentů
- Kritické myšlení - Metody hodnocení
- Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, zpracovat v průběhu semestru zadané seminární úkoly a uspět v závěrečném testu.
Procentuální váha hodnocení:
zpracování seminárních úkolů: 40 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření dovedností a způsobilostí studenta),
písemný test: 60 % hodnocení (slouží k ověření znalostí studenta).
DDMZ301 Základy marketingového výzkumu
Divadelní fakultazima 2017
- Rozsah
- 1/1/3. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- MgA. Jitka Honsová (přednášející)
- Garance
- prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- každý lichý pátek 12:00–16:00 305
- Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětů Marketing I, II
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na produkční management (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- CÍL
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy marketingového marketingového výzkumu a používanou terminologií. Provést je přípravou, realizací a vyhodnocením marketingového výzkumu s využitím znalostí z předmětů zaměřených na projektové řízení a marketing. Vysvětlit základní metody a techniky marketingového výzkumu a jeho pozici v rámci marketingového informačního systému. Uvést studenty do problematiky marketingového výzkumu v zahraničí a prodiskutovat s nimi etické otázky marketingového výzkumu.
DESKRIPTORY
ZNALOSTI
Student dokáže:
- vysvětlit, co je to marketingový informační systém,
- vyjmenovat a popsat prvky marketingového informačního systému,
- popsat jednotlivé fáze přípravy, realizace a vyhodnocení projektu marketingového výzkumu,
- definovat rozdíly mezi kvantitativním a kvalitativním výzkumem,
- vyjmenovat a popsat metody kvantitativního výzkumu,
- vyjmenovat a popsat metody kvalitativního výzkumu,
- vyjmenovat a popsat základní metody výzkumu trhu,
- popsat specifika marketingového výzkumu realizovaného v zahraničí,
- popsat specifika marketingového výzkumu v kulturních institucích.
DOVEDNOSTI
Student umí:
- na základě provedené analýzy zhodnotit silné a slabé stránky modelového dotazníkového šetření,
- připravit výzkumný záměr modelového marketingového šetření od formulace východisek, účelu a cílů výzkumu, přes návrh odpovídajících metod realizace a vyhodnocení výzkumu po navržení funkčního akčního plánu šetření.
ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- samostatně vyhledat odpovídající materiály a informace potřebné ke zpracování zadaných úkolů,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem,
- plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny a v odpovídající kvalitě,
- volit, diskutovat a obhájit vlastní postupy řešení,
- uvědomit si etické hranice různých typů řešení v oblasti marketingového výzkumu. - Osnova
- - Úvod do marketingového výzkumu
- Plánování marketingového výzkumu
- Projekt marketingového výzkumu
- Kvalitativní výzkum
- Kvantitativní výzkum
- Online metody marketingového výzkumu
- Výzkum trhu
- Marketingový výzkum v zahraničí
- Etika marketingového výzkumu
- - Úvod do marketingového výzkumu
- Literatura
- doporučená literatura
- Bryman, A., Bell, E.: Business research methods. Oxford University Press, 2007. ISBN 978-0-19-928498-6. info
- Foret, M., Stávková, J.: Marketingový průzkum. Poznáváme svoje zákazníky. Brno: Computer Press, 2003. ISBN: ISBN: 978-80-251-2183-2. info
- Hair, J., Bush R., Ortinau J: Marketing research: within a changing information environment. Boston, Mass.: McGraw-Hill/Irwin, 2006. ISBN 00-728-3087-5. info
- Hauge, P.: Průzkum trhu. Brno: Computer Press, 2003. ISBN: 80-7226-917-8. info
- Hendl, J.: Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4. info
- Hendl, J.: Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metaanalýza dat. Portál, 2004. ISBN 80-7178-820-1. info
- Kotler, P.: Marketing Management, Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 80-247-1359-4. info
- Kozel, R.: Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0966-X. info
- Punch, K.: Základy kvantitativního šetření. Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-381-9. info
- Arts-based segmentation research - www.artscouncil.org.uk. info
- Culture segments - www.lateralthinkers.com. info
- Wallace Studies in Building Arts Audience - www.wallacefoundation.org. info
- Výukové metody
- FORMY VÝUKY
Přednáška/seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3
VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a prakticky ověřuje samostatně při zpracování zadaných seminárních úkolů. Výsledky těchto cvičení jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.
Pedagog používá následující výukové metody:
- Přednáška
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Metody vytváření dovedností
- Samostatná práce studentů
- Kritické myšlení - Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zkouškou. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, zpracovat v průběhu semestru zadané seminární úkoly a uspět v závěrečném testu.
Procentuální váha hodnocení:
zpracování seminárních úkolů: 40 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření dovedností a způsobilostí studenta),
písemný test: 60 % hodnocení (slouží k ověření znalostí studenta). - Další komentáře
- Studijní materiály
DDMZ301 Základy marketingového výzkumu
Divadelní fakultazima 2016
- Rozsah
- 1/1/3. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 8:30–10:00 107
- Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětů Marketing I, II
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na produkční management (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- CÍL
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy marketingového marketingového výzkumu a používanou terminologií. Provést je přípravou, realizací a vyhodnocením marketingového výzkumu s využitím znalostí z předmětů zaměřených na projektové řízení a marketing. Vysvětlit základní metody a techniky marketingového výzkumu a jeho pozici v rámci marketingového informačního systému. Uvést studenty do problematiky marketingového výzkumu v zahraničí a prodiskutovat s nimi etické otázky marketingového výzkumu.
DESKRIPTORY
ZNALOSTI
Student dokáže:
- vysvětlit, co je to marketingový informační systém,
- vyjmenovat a popsat prvky marketingového informačního systému,
- popsat jednotlivé fáze přípravy, realizace a vyhodnocení projektu marketingového výzkumu,
- definovat rozdíly mezi kvantitativním a kvalitativním výzkumem,
- vyjmenovat a popsat metody kvantitativního výzkumu,
- vyjmenovat a popsat metody kvalitativního výzkumu,
- vyjmenovat a popsat základní metody výzkumu trhu,
- popsat specifika marketingového výzkumu realizovaného v zahraničí,
- popsat specifika marketingového výzkumu v kulturních institucích.
DOVEDNOSTI
Student umí:
- na základě provedené analýzy zhodnotit silné a slabé stránky modelového dotazníkového šetření,
- připravit výzkumný záměr modelového marketingového šetření od formulace východisek, účelu a cílů výzkumu, přes návrh odpovídajících metod realizace a vyhodnocení výzkumu po navržení funkčního akčního plánu šetření.
ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- samostatně vyhledat odpovídající materiály a informace potřebné ke zpracování zadaných úkolů,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem,
- plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny a v odpovídající kvalitě,
- volit, diskutovat a obhájit vlastní postupy řešení,
- uvědomit si etické hranice různých typů řešení v oblasti marketingového výzkumu. - Osnova
- - Úvod do marketingového výzkumu
- Plánování marketingového výzkumu
- Projekt marketingového výzkumu
- Kvalitativní výzkum
- Kvantitativní výzkum
- Online metody marketingového výzkumu
- Výzkum trhu
- Marketingový výzkum v zahraničí
- Etika marketingového výzkumu
- - Úvod do marketingového výzkumu
- Literatura
- doporučená literatura
- Bryman, A., Bell, E.: Business research methods. Oxford University Press, 2007. ISBN 978-0-19-928498-6. info
- Foret, M., Stávková, J.: Marketingový průzkum. Poznáváme svoje zákazníky. Brno: Computer Press, 2003. ISBN: ISBN: 978-80-251-2183-2. info
- Hair, J., Bush R., Ortinau J: Marketing research: within a changing information environment. Boston, Mass.: McGraw-Hill/Irwin, 2006. ISBN 00-728-3087-5. info
- Hauge, P.: Průzkum trhu. Brno: Computer Press, 2003. ISBN: 80-7226-917-8. info
- Hendl, J.: Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4. info
- Hendl, J.: Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metaanalýza dat. Portál, 2004. ISBN 80-7178-820-1. info
- Kotler, P.: Marketing Management, Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 80-247-1359-4. info
- Kozel, R.: Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0966-X. info
- Punch, K.: Základy kvantitativního šetření. Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-381-9. info
- Arts-based segmentation research - www.artscouncil.org.uk. info
- Culture segments - www.lateralthinkers.com. info
- Wallace Studies in Building Arts Audience - www.wallacefoundation.org. info
- Výukové metody
- FORMY VÝUKY
Přednáška/seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3
VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a prakticky ověřuje samostatně při zpracování zadaných seminárních úkolů. Výsledky těchto cvičení jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.
Pedagog používá následující výukové metody:
- Přednáška
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Metody vytváření dovedností
- Samostatná práce studentů
- Kritické myšlení - Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zkouškou. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, zpracovat v průběhu semestru zadané seminární úkoly a uspět v závěrečném testu.
Procentuální váha hodnocení:
zpracování seminárních úkolů: 40 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření dovedností a způsobilostí studenta),
písemný test: 60 % hodnocení (slouží k ověření znalostí studenta).
DDMZ301 Základy marketingového výzkumu
Divadelní fakultazima 2015
- Rozsah
- 1/1/3. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětů Marketing I, II
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na produkční management (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- CÍL
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy marketingového marketingového výzkumu a používanou terminologií. Provést je přípravou, realizací a vyhodnocením marketingového výzkumu s využitím znalostí z předmětů zaměřených na projektové řízení a marketing. Vysvětlit základní metody a techniky marketingového výzkumu a jeho pozici v rámci marketingového informačního systému. Uvést studenty do problematiky marketingového výzkumu v zahraničí a prodiskutovat s nimi etické otázky marketingového výzkumu.
DESKRIPTORY
ZNALOSTI
Student dokáže:
- vysvětlit, co je to marketingový informační systém,
- vyjmenovat a popsat prvky marketingového informačního systému,
- popsat jednotlivé fáze přípravy, realizace a vyhodnocení projektu marketingového výzkumu,
- definovat rozdíly mezi kvantitativním a kvalitativním výzkumem,
- vyjmenovat a popsat metody kvantitativního výzkumu,
- vyjmenovat a popsat metody kvalitativního výzkumu,
- vyjmenovat a popsat základní metody výzkumu trhu,
- popsat specifika marketingového výzkumu realizovaného v zahraničí,
- popsat specifika marketingového výzkumu v kulturních institucích.
DOVEDNOSTI
Student umí:
- na základě provedené analýzy zhodnotit silné a slabé stránky modelového dotazníkového šetření,
- připravit výzkumný záměr modelového marketingového šetření od formulace východisek, účelu a cílů výzkumu, přes návrh odpovídajících metod realizace a vyhodnocení výzkumu po navržení funkčního akčního plánu šetření.
ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- samostatně vyhledat odpovídající materiály a informace potřebné ke zpracování zadaných úkolů,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem,
- plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny a v odpovídající kvalitě,
- volit, diskutovat a obhájit vlastní postupy řešení,
- uvědomit si etické hranice různých typů řešení v oblasti marketingového výzkumu. - Osnova
- - Úvod do marketingového výzkumu
- Plánování marketingového výzkumu
- Projekt marketingového výzkumu
- Kvalitativní výzkum
- Kvantitativní výzkum
- Online metody marketingového výzkumu
- Výzkum trhu
- Marketingový výzkum v zahraničí
- Etika marketingového výzkumu
- - Úvod do marketingového výzkumu
- Literatura
- doporučená literatura
- Bryman, A., Bell, E.: Business research methods. Oxford University Press, 2007. ISBN 978-0-19-928498-6. info
- Foret, M., Stávková, J.: Marketingový průzkum. Poznáváme svoje zákazníky. Brno: Computer Press, 2003. ISBN: ISBN: 978-80-251-2183-2. info
- Hair, J., Bush R., Ortinau J: Marketing research: within a changing information environment. Boston, Mass.: McGraw-Hill/Irwin, 2006. ISBN 00-728-3087-5. info
- Hauge, P.: Průzkum trhu. Brno: Computer Press, 2003. ISBN: 80-7226-917-8. info
- Hendl, J.: Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4. info
- Hendl, J.: Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metaanalýza dat. Portál, 2004. ISBN 80-7178-820-1. info
- Kotler, P.: Marketing Management, Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 80-247-1359-4. info
- Kozel, R.: Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0966-X. info
- Punch, K.: Základy kvantitativního šetření. Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-381-9. info
- Arts-based segmentation research - www.artscouncil.org.uk. info
- Culture segments - www.lateralthinkers.com. info
- Wallace Studies in Building Arts Audience - www.wallacefoundation.org. info
- Výukové metody
- FORMY VÝUKY
Přednáška/seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3
VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a prakticky ověřuje samostatně při zpracování zadaných seminárních úkolů. Výsledky těchto cvičení jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.
Pedagog používá následující výukové metody:
- Přednáška
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Metody vytváření dovedností
- Samostatná práce studentů
- Kritické myšlení - Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zkouškou. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, zpracovat v průběhu semestru zadané seminární úkoly a uspět v závěrečném testu.
Procentuální váha hodnocení:
zpracování seminárních úkolů: 30 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření dovedností a způsobilostí studenta),
písemný test: 70 % hodnocení (slouží k ověření znalostí studenta).
DDMZ301 Základy marketingového výzkumu
Divadelní fakultazima 2014
- Rozsah
- 1/1/3. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Jan Kolegar
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětů Marketing I. a II.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na produkční management (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cíle: Seznámit studenty se základy marketingového informačního systému a marketingového výzkumu, používanou terminologií.
- Provést posluchače přípravou, realizací a vyhodnocením marketingového výzkumu s využitím znalostí z předmětů zaměřených na projektové řízení a marketing.
- Vysvětlit základní metody a techniky marketingového výzkumu a prakticky si je vyzkoušet při zpracování projektu marketingového výzkumu.
- Uvést studenty do problematiky marketingového výzkumu realizovaného v zahraničí a prodiskutovat s nimi etické otázky marketingového výzkumu.
Deskriptory:
- Osnova
- Jednosemestrální předmět zaměřený na základy marketingového výzkumu, v rámci něhož se studenti seznámí s teorií marketingového informačního systému a metodami marketingového výzkumu. Dozví se, jak naplánovat, zrealizovat a vyhodnotit projekt marketingového výzkumu, a to jak v podmínkách českého, tak zahraničního prostředí. Předmět navazuje na poznatky získané v předmětech Projektový management, Marketing I a II, Kvantitativní metody I a II.
- Úvod do marketingového výzkumu.
- Plánování marketingového výzkumu, projekt MV.
- Kvalitativní výzkum.
- Kvantitativní výzkum.
- Zpracování, analýza a vyhodnocení údajů.
- Výzkum trhu.
- Marketingový výzkum v zahraničí.
- Etika marketingového výzkumu.
- Jednosemestrální předmět zaměřený na základy marketingového výzkumu, v rámci něhož se studenti seznámí s teorií marketingového informačního systému a metodami marketingového výzkumu. Dozví se, jak naplánovat, zrealizovat a vyhodnotit projekt marketingového výzkumu, a to jak v podmínkách českého, tak zahraničního prostředí. Předmět navazuje na poznatky získané v předmětech Projektový management, Marketing I a II, Kvantitativní metody I a II.
- Literatura
- Bryman, A., Bell, E.: Business research methods. Oxford University Press, 2007. ISBN 978-0-19-928498-6. info
- Foret, M., Stávková, J.: Marketingový průzkum. Poznáváme svoje zákazníky. Brno: Computer Press, 2003. ISBN: ISBN: 978-80-251-2183-2. info
- Hair, J., Bush R., Ortinau J: Marketing research: within a changing information environment. Boston, Mass.: McGraw-Hill/Irwin, 2006. ISBN 00-728-3087-5. info
- Hauge, P.: Průzkum trhu. Brno: Computer Press, 2003. ISBN: 80-7226-917-8. info
- Hendl, J.: Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4. info
- Hendl, J.: Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metaanalýza dat. Portál, 2004. ISBN 80-7178-820-1. info
- Kotler, P.: Marketing Management, Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 80-247-1359-4. info
- Kozel, R.: Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0966-X. info
- Punch, K.: Základy kvantitativního šetření. Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-381-9. info
- Arts-based segmentation research - www.artscouncil.org.uk. info
- Culture segments - www.lateralthinkers.com. info
- Wallace Studies in Building Arts Audience - www.wallacefoundation.org. info
- Výukové metody
- Přednášky a samostudium dle doporučených pramenů.
Úkoly a cvičení na zadaná témata.
Pravidelná výuka:
- Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
- Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3
- Metody hodnocení
- Zkouška, jejíž udělení je podmíněno:
- 80% účastí v hodinách,
- zpracování v průběhu semestru zadaných úkolů a cvičení,
- úspěšným složením závěrečného testu (min. 50 %).
- Statistika zápisu (nejnovější)