DDMZ202 Marketing I
Divadelní fakultazima 2023
- Rozsah
- 1/1/3. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 8:30–10:00 107
- Předpoklady
- Úspěšné absolvování I. ročníku bakalářského stupně studia oboru Divadelní manažerství, specializace Divadelní produkce.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na produkční management (program DIFA, B-DRAUM)
- Divadelní produkce (program DIFA, Div_Pro:B)
- Cíle předmětu
- Dvousemestrální předmět zaměřený na základy marketingu a marketingových komunikací, v rámci něhož se studenti seznámí jak s nezbytnou teorií a terminologií oboru, tak s řadou užitečných informací a zkušeností z marketingové praxe. Nabyté znalosti a dovednosti jsou předpokladem pro úspěšné zvládnutí navazujícího předmětu vyučovaného ve třetím ročníku bakalářského studia Základy marketingového výzkumu a rovněž pro kvalitní přípravu a realizaci bakalářského absolventského projektu, resp. dokumentaci absolventského výkonu.
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy marketingu a používanou terminologií, historickým vývojem a současnými trendy v této disciplíně. Vést je k pochopení základních principů fungování marketingového prostředí a chování zákazníků a trhu. Uvést studenty do problematiky cíleného marketingu a podrobně je seznámit s marketingovým mixem a marketingovými komunikacemi. - Výstupy z učení
- ZNALOSTI
Student dokáže:
- vysvětlit základní termíny marketingu (marketing, marketingový mix, komunikační mix, diferencovaný marketing, segmentace trhu – trží zacílení – tržní umístění, marketingové komunikace ad.),
- vyjmenovat a popsat historické fáze vývoje marketingu,
- vysvětlit rozdíl mezi mikroprostředím, mezoprostředím a makroprostředím,
- vyjmenovat a popsat různé typy poptávky a na ně navazující typy marketingu,
- detailně popsat komplexní produkt,
- popsat a vysvětlit základní principy tvorby cen a na ně navazujících metod,
- popsat a vysvětlit model komunikačního procesu,
- vyjmenovat jednotlivé typy marketingových komunikací, popsat jejich účel, principy a postupy,
- vyjmenovat prvky komunikační kampaně a popsat proces její tvorby.
DOVEDNOSTI
Student umí v rámci zadané ročníkové práce realizované v týmu:
- zpracovat analýzu marketingového prostředí vybrané kulturní instituce/projektu,
- zpracovat analýzu marketingového mixu vybraného kulturního produktu/projektu,
- na základě jasně pojmenovaných cílů a cílových skupin navrhnout komunikační kampaň vybraného kulturního projektu, a to včetně plánu přípravy a realizace, časového harmonogramu a rozpočtu kampaně,
- prezentovat a diskutovat navrženou komunikační kampaň se členy svého týmu i pedagogem předmětu.
ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- společně s týmem definovat úkoly, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity, plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem. - Osnova
- TÉMATA
ZIMNÍ SEMESTR
- Úvod do marketingu
- Diferencovaný marketing
- Produkt
- Úvod do marketingových komunikací
- Reklama
- Média a mediální trh
- Public Relations
- Guerilla a virální marketing
LETNÍ SEMESTR
- Sociální odpovědnost firem
- Online marketing
- Sociální sítě
- Podpora prodeje
- Direct marketing
- Komunikační kampaň
- Cena
- Distribuce
- Marketingové situační analýzy
- Historický vývoj marketingu
- TÉMATA
- Literatura
- povinná literatura
- Toscani, O.: Reklama je navoněná zdechlina. Praha: Slovart, 1996. ISBN: 80-85871-82-3. info
- GOODACRE, Jonathan, Michal LÁZŇOVSKÝ a Martina PECKOVÁ ČERNÁ. The Audience in Centre Stage: Audience Segmentation System in European Theatres [online]. Praha: Academy of Performing Arts in Prague, 2021. ISBN 978-80-7331-585-6
- OGILVY, David. Ogilvy o reklamě. 4. vyd. Přeložil Hana ŠKAPOVÁ. Knihovna světového managementu. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-154-6.
- THOMPSON, Derek. Hitmakeři: tajemství popularity v éře rozptylování. Přeložil Filip DRLÍK. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2017. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-026-2.
- CIALDINI, Robert B. Nové zbraně vlivu: psychologie přesvědčování i v online světě. Přeložil Eva NEVRLÁ. Žádná velká věda. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2023. ISBN 978-80-7555-181-8.
- LOSEKOOT, Michelle a VYHNÁNKOVÁ, Eliška. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Žádná velká věda. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2019. ISBN 978-80-7555-084-2.
- ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva. Brno: House of Řezáč, s.r.o, 2014. ISBN 978-80-270-0644-1. info
- doporučená literatura
- Levinson, J. C.: Guerilla Marketing. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-2472-7. info
- Godin, S.: Buzz marketing - Přimějte lidi, aby o vás mluvili. Praha: Management Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
- TOMANDL, Ján. Jak účinně oslovit média: media relations v podnikání, správě, kultuře i neziskovém sektoru. Computer Press: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3457-3. info
- www.marketingovenoviny.cz. info
- www.m-journal.cz. info
- Kotler, P.: Marketing Management, Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 80-247-1359-4. info
- HILL, Elizabeth. Creative arts marketing. Third edition. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2018. ISBN 978-1-138-21376-0. info
- GODIN, S. Fialová kráva – Marketing konečně jinak! Praha: Fragment, 2010. ISBN 978-80-253-1120-2. info
- neurčeno
- www.mediaguru.cz
- Výukové metody
- FORMY VÝUKY
ZIMNÍ SEMESTR
Přednáška/seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3
LETNÍ SEMESTR
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3
VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a prakticky ověřuje samostatně či v týmové práci při zpracování zadaných praktických cvičení a ročníkovém projektu. Výsledky těchto cvičení jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.
Pedagog používá následující výukové metody:
- Přednáška
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Práce s obrazem a video/audio záznamem
- Metody vytváření dovedností
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Brainstorming
- Kritické myšlení
- Metody blended learning - Metody hodnocení
- ZIMNÍ SEMESTR
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, zpracovat v průběhu semestru zadané seminární úkoly, na základě zadané literatury zpracovat seminární práci na vybrané marketingové téma a tuto odprezentovat.
Procentuální váha hodnocení:
- zpracování seminárních úkolů: 40 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření znalostí a způsobilostí studenta),
- zpracování seminární práce a prezentace: 60 % (slouží k ověření znalostí a dovedností studenta).
LETNÍ SEMESTR
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, v průběhu semestru samostatně zpracovat zadané seminární úkoly, v týmu připravit marketingový plán ročníkové práce a uspět v závěrečném testu.
Procentuální váha hodnocení:
- zpracování seminárních úkolů a marketingového plánu ročníkové práce: 50 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření znalostí, dovedností a způsobilostí studenta),
- závěrečný test: 50 % (slouží k ověření znalostí studenta). - Navazující předměty
DDMZ202 Marketing I
Divadelní fakultazima 2022
- Rozsah
- 1/1/3. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 8:30–10:00 107
- Předpoklady
- Úspěšné absolvování I. ročníku bakalářského stupně studia oboru Divadelní manažerství, specializace Divadelní produkce.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na produkční management (program DIFA, B-DRAUM)
- Divadelní produkce (program DIFA, Div_Pro:B)
- Cíle předmětu
- Dvousemestrální předmět zaměřený na základy marketingu a marketingových komunikací, v rámci něhož se studenti seznámí jak s nezbytnou teorií a terminologií oboru, tak s řadou užitečných informací a zkušeností z marketingové praxe. Nabyté znalosti a dovednosti jsou předpokladem pro úspěšné zvládnutí navazujícího předmětu vyučovaného ve třetím ročníku bakalářského studia Základy marketingového výzkumu a rovněž pro kvalitní přípravu a realizaci bakalářského absolventského projektu, resp. dokumentaci absolventského výkonu.
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy marketingu a používanou terminologií, historickým vývojem a současnými trendy v této disciplíně. Vést je k pochopení základních principů fungování marketingového prostředí a chování zákazníků a trhu. Uvést studenty do problematiky cíleného marketingu a podrobně je seznámit s marketingovým mixem a marketingovými komunikacemi. - Výstupy z učení
- ZNALOSTI
Student dokáže:
- vysvětlit základní termíny marketingu (marketing, marketingový mix, komunikační mix, diferencovaný marketing, segmentace trhu – trží zacílení – tržní umístění, marketingové komunikace ad.),
- vyjmenovat a popsat historické fáze vývoje marketingu,
- vysvětlit rozdíl mezi mikroprostředím, mezoprostředím a makroprostředím,
- vyjmenovat a popsat různé typy poptávky a na ně navazující typy marketingu,
- detailně popsat komplexní produkt,
- popsat a vysvětlit základní principy tvorby cen a na ně navazujících metod,
- popsat a vysvětlit model komunikačního procesu,
- vyjmenovat jednotlivé typy marketingových komunikací, popsat jejich účel, principy a postupy,
- vyjmenovat prvky komunikační kampaně a popsat proces její tvorby.
DOVEDNOSTI
Student umí v rámci zadané ročníkové práce realizované v týmu:
- zpracovat analýzu marketingového prostředí vybrané kulturní instituce/projektu,
- zpracovat analýzu marketingového mixu vybraného kulturního produktu/projektu,
- na základě jasně pojmenovaných cílů a cílových skupin navrhnout komunikační kampaň vybraného kulturního projektu, a to včetně plánu přípravy a realizace, časového harmonogramu a rozpočtu kampaně,
- prezentovat a diskutovat navrženou komunikační kampaň se členy svého týmu i pedagogem předmětu.
ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- společně s týmem definovat úkoly, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity, plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem. - Osnova
- TÉMATA
ZIMNÍ SEMESTR
- Úvod do marketingu
- Diferencovaný marketing
- Produkt
- Úvod do marketingových komunikací
- Reklama
- Média a mediální trh
- Public Relations
- Guerilla a virální marketing
LETNÍ SEMESTR
- Sociální odpovědnost firem
- Online marketing
- Sociální sítě
- Podpora prodeje
- Direct marketing
- Komunikační kampaň
- Cena
- Distribuce
- Marketingové situační analýzy
- Historický vývoj marketingu
- TÉMATA
- Literatura
- povinná literatura
- Toscani, O.: Reklama je navoněná zdechlina. Praha: Slovart, 1996. ISBN: 80-85871-82-3. info
- GOODACRE, Jonathan, Michal LÁZŇOVSKÝ a Martina PECKOVÁ ČERNÁ. The Audience in Centre Stage: Audience Segmentation System in European Theatres [online]. Praha: Academy of Performing Arts in Prague, 2021. ISBN 978-80-7331-585-6
- THOMPSON, Derek. Hitmakeři: tajemství popularity v éře rozptylování. Přeložil Filip DRLÍK. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2017. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-026-2.
- ZYMAN, Sergio a Armin A. BROTT. Konec reklamy, jak jsme ji dosud znali. Praha: Management Press, 2004. Knihovna světového managementu. ISBN 80-7261-107-0.
- ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva. Brno: House of Řezáč, s.r.o, 2014. ISBN 978-80-270-0644-1. info
- CIALDINI, Robert B. Zbraně vlivu: manipulativní techniky a jak se jim bránit. Brno: Jan Melvil, 2012. ISBN 978-80-87270-32-5. info
- GODIN, S. Fialová kráva – Marketing konečně jinak! Praha: Fragment, 2010. ISBN 978-80-253-1120-2. info
- doporučená literatura
- Levinson, J. C.: Guerilla Marketing. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-2472-7. info
- Godin, S.: Buzz marketing - Přimějte lidi, aby o vás mluvili. Praha: Management Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
- TOMANDL, Ján. Jak účinně oslovit média: media relations v podnikání, správě, kultuře i neziskovém sektoru. Computer Press: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3457-3. info
- www.marketingovenoviny.cz. info
- www.m-journal.cz. info
- Kotler, P.: Marketing Management, Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 80-247-1359-4. info
- HILL, Elizabeth. Creative arts marketing. Third edition. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2018. ISBN 978-1-138-21376-0. info
- neurčeno
- www.mediaguru.cz
- Výukové metody
- FORMY VÝUKY
ZIMNÍ SEMESTR
Přednáška/seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3
LETNÍ SEMESTR
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3
VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a prakticky ověřuje samostatně či v týmové práci při zpracování zadaných praktických cvičení a ročníkovém projektu. Výsledky těchto cvičení jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.
Pedagog používá následující výukové metody:
- Přednáška
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Práce s obrazem a video/audio záznamem
- Metody vytváření dovedností
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Brainstorming
- Kritické myšlení
- Metody blended learning - Metody hodnocení
- ZIMNÍ SEMESTR
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, zpracovat v průběhu semestru zadané seminární úkoly, na základě zadané literatury zpracovat seminární práci na vybrané marketingové téma a tuto odprezentovat.
Procentuální váha hodnocení:
- zpracování seminárních úkolů: 40 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření znalostí a způsobilostí studenta),
- zpracování seminární práce a prezentace: 60 % (slouží k ověření znalostí a dovedností studenta).
LETNÍ SEMESTR
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, v průběhu semestru samostatně zpracovat zadané seminární úkoly, v týmu připravit marketingový plán ročníkové práce a uspět v závěrečném testu.
Procentuální váha hodnocení:
- zpracování seminárních úkolů a marketingového plánu ročníkové práce: 50 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření znalostí, dovedností a způsobilostí studenta),
- závěrečný test: 50 % (slouží k ověření znalostí studenta). - Navazující předměty
DDMZ202 Marketing I
Divadelní fakultazima 2021
- Rozsah
- 1/1/3. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 8:30–10:00 107
- Předpoklady
- Úspěšné absolvování I. ročníku bakalářského stupně studia oboru Divadelní manažerství, specializace Divadelní produkce.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na produkční management (program DIFA, B-DRAUM)
- Divadelní produkce (program DIFA, Div_Pro:B)
- Cíle předmětu
- Dvousemestrální předmět zaměřený na základy marketingu a marketingových komunikací, v rámci něhož se studenti seznámí jak s nezbytnou teorií a terminologií oboru, tak s řadou užitečných informací a zkušeností z marketingové praxe. Nabyté znalosti a dovednosti jsou předpokladem pro úspěšné zvládnutí navazujícího předmětu vyučovaného ve třetím ročníku bakalářského studia Základy marketingového výzkumu a rovněž pro kvalitní přípravu a realizaci bakalářského absolventského projektu, resp. dokumentaci absolventského výkonu.
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy marketingu a používanou terminologií, historickým vývojem a současnými trendy v této disciplíně. Vést je k pochopení základních principů fungování marketingového prostředí a chování kupujících a trhu. Uvést studenty do problematiky cíleného marketingu a podrobně je seznámit s marketingovým mixem a marketingovými komunikacemi. - Výstupy z učení
- ZNALOSTI
Student dokáže:
- vysvětlit základní termíny marketingu (marketing, marketingový mix, komunikační mix, diferencovaný marketing, segmentace trhu – trží zacílení – tržní umístění, marketingové komunikace ad.),
- vyjmenovat a popsat historické fáze vývoje marketingu,
- vysvětlit rozdíl mezi mikroprostředím, mezoprostředím a makroprostředím,
- vyjmenovat a popsat různé typy poptávky a na ně navazující typy marketingu,
- detailně popsat komplexní produkt,
- popsat a vysvětlit základní principy tvorby cen a na ně navazujících metod,
- popsat a vysvětlit model komunikačního procesu,
- vyjmenovat jednotlivé typy marketingových komunikací, popsat jejich účel, principy a postupy,
- vyjmenovat prvky komunikační kampaně a popsat proces její tvorby.
DOVEDNOSTI
Student umí v rámci zadané ročníkové práce realizované v týmu:
- zpracovat analýzu marketingového prostředí vybrané kulturní instituce/projektu,
- zpracovat analýzu marketingového mixu vybraného kulturního produktu/projektu,
- na základě jasně pojmenovaných cílů a cílových skupin navrhnout komunikační kampaň vybraného kulturního projektu, a to včetně plánu přípravy a realizace, časového harmonogramu a rozpočtu kampaně,
- prezentovat a diskutovat navrženou komunikační kampaň se členy svého týmu i pedagogem předmětu.
ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- společně s týmem definovat úkoly, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity, plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem. - Osnova
- TÉMATA
ZIMNÍ SEMESTR
- Úvod do marketingu
- Diferencovaný marketing
- Produkt
- Úvod do marketingových komunikací
- Reklama
- Média a mediální trh
- Public Relations
- Guerilla a virální marketing
LETNÍ SEMESTR
- Sociální odpovědnost firem
- Online marketing
- Sociální sítě
- Podpora prodeje
- Direct marketing
- Komunikační kampaň
- Cena
- Distribuce
- Marketingové situační analýzy
- Historický vývoj marketingu
- TÉMATA
- Literatura
- povinná literatura
- Kotler, P., Keller, K. L.: Marketing management. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1359-5. info
- Toscani, O.: Reklama je navoněná zdechlina. Praha: Slovart, 1996. ISBN: 80-85871-82-3. info
- KLEIN, Naomi. Bez loga. Přeložil Pavel KAAS. Praha: Argo, 2005. Zip (Argo: Dokořán). ISBN 80-7203-671-8.
- ZYMAN, Sergio a Armin A. BROTT. Konec reklamy, jak jsme ji dosud znali. Praha: Management Press, 2004. Knihovna světového managementu. ISBN 80-7261-107-0.
- THOMPSON, Derek. Hitmakeři: tajemství popularity v éře rozptylování. Přeložil Filip DRLÍK. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2017. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-026-2.
- CIALDINI, Robert B. Zbraně vlivu: manipulativní techniky a jak se jim bránit. Brno: Jan Melvil, 2012. ISBN 978-80-87270-32-5. info
- GODIN, S. Fialová kráva – Marketing konečně jinak! Praha: Fragment, 2010. ISBN 978-80-253-1120-2. info
- doporučená literatura
- Kotler, P., Trias de Bes, F.: Inovativní marketing. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0921-X. info
- Knight, P.: Vysoce efektivní marketingový plán. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1999-3. info
- Vysekalová, J., Mikeš, J.: Image a firemní identina. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2790-5 . info
- Taylor, D.: Brand management. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-1818-4. info
- Vaštíková, M.: Marketing služeb - efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2721-9. info
- Šindler, P.: Event marketing. Jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0646-6. info
- Toscani, O.: Reklama je navoněná zdechlina. Praha: Slovart, 1996. ISBN: 80-85871-82-3. info
- Vysekalová, J., Mikeš, J.: Reklama - Jak dělat reklamu. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2001-2. info
- Vysekalová, J.: Psychologie reklamy. Praha: Grada. ISBN: 978-80247-2196-5. info
- Křížek, Z., Crha, I.: Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2452-2. info
- Nash, E.: Direkt marketing. Praha: Computer Press. ISBN 80-7226-838-4. info
- Svoboda, V.: Public relations - moderně a účinně. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0564-8. info
- Pospíšil, P.: Efektivní Public Relations a media relations. Praha: Computer Press. ISBN 80-7226-823-6. info
- Levinson, J. C.: Guerilla Marketing. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-2472-7. info
- Godin, S.: Buzz marketing - Přimějte lidi, aby o vás mluvili. Praha: Management Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
- Earls, M.: 7 principů masového marketingu - Jak dostat dav na svoji stranu. Brno: Computer Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
- TOMANDL, Ján. Jak účinně oslovit média: media relations v podnikání, správě, kultuře i neziskovém sektoru. Computer Press: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3457-3. info
- www.marketingovenoviny.cz. info
- www.m-journal.cz. info
- www.mam.ihned.cz. info
- neurčeno
- www.mediaguru.cz
- Výukové metody
- FORMY VÝUKY
ZIMNÍ SEMESTR
Přednáška/seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3
LETNÍ SEMESTR
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3
VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a prakticky ověřuje samostatně či v týmové práci při zpracování zadaných praktických cvičení a ročníkovém projektu. Výsledky těchto cvičení jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.
Pedagog používá následující výukové metody:
- Přednáška
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Práce s obrazem a video/audio záznamem
- Metody vytváření dovedností
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Brainstorming
- Kritické myšlení
- Metody blended learning - Metody hodnocení
- ZIMNÍ SEMESTR
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, zpracovat v průběhu semestru zadané seminární úkoly, na základě zadané literatury zpracovat seminární práci na vybrané marketingové téma a tuto odprezentovat.
Procentuální váha hodnocení:
- zpracování seminárních úkolů: 60 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření znalostí a způsobilostí studenta),
- zpracování seminární práce a prezentace: 40 % (slouží k ověření znalostí a dovedností studenta).
LETNÍ SEMESTR
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, v průběhu semestru samostatně zpracovat zadané seminární úkoly, v týmu připravit marketingový plán ročníkové práce a uspět v závěrečném testu.
Procentuální váha hodnocení:
- zpracování seminárních úkolů a marketingového plánu ročníkové práce: 40 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření znalostí, dovedností a způsobilostí studenta),
- závěrečný test: 60 % (slouží k ověření znalostí studenta). - Navazující předměty
DDMZ202 Marketing I
Divadelní fakultazima 2020
- Rozsah
- 1/1/3. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 8:30–9:15 107, Út 9:15–10:00 107
- Předpoklady
- Úspěšné absolvování I. ročníku bakalářského stupně studia oboru Divadelní manažerství, specializace Divadelní produkce.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na produkční management (program DIFA, B-DRAUM)
- Divadelní produkce (program DIFA, Div_Pro:B)
- Cíle předmětu
- Dvousemestrální předmět zaměřený na základy marketingu a marketingových komunikací, v rámci něhož se studenti seznámí jak s nezbytnou teorií a terminologií oboru, tak s řadou užitečných informací a zkušeností z marketingové praxe. Nabyté znalosti a dovednosti jsou předpokladem pro úspěšné zvládnutí navazujícího předmětu vyučovaného ve třetím ročníku bakalářského studia Základy marketingového výzkumu a rovněž pro kvalitní přípravu a realizaci bakalářského absolventského projektu, resp. dokumentaci absolventského výkonu.
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy marketingu a používanou terminologií, historickým vývojem a současnými trendy v této disciplíně. Vést je k pochopení základních principů fungování marketingového prostředí a chování kupujících a trhu. Uvést studenty do problematiky cíleného marketingu a podrobně je seznámit s marketingovým mixem a marketingovými komunikacemi. - Výstupy z učení
- ZNALOSTI
Student dokáže:
- vysvětlit základní termíny marketingu (marketing, marketingový mix, komunikační mix, diferencovaný marketing, segmentace trhu – trží zacílení – tržní umístění, marketingové komunikace ad.),
- vyjmenovat a popsat historické fáze vývoje marketingu,
- vysvětlit rozdíl mezi mikroprostředím, mezoprostředím a makroprostředím,
- vyjmenovat a popsat různé typy poptávky a na ně navazující typy marketingu,
- detailně popsat komplexní produkt,
- popsat a vysvětlit základní principy tvorby cen a na ně navazujících metod,
- popsat a vysvětlit model komunikačního procesu,
- vyjmenovat jednotlivé typy marketingových komunikací, popsat jejich účel, principy a postupy,
- vyjmenovat prvky komunikační kampaně a popsat proces její tvorby,
- vysvětlit pojem marketingový informační systém,
- vysvětlit rozdíl mezi kvantitativním a kvalitativním výzkumem.
DOVEDNOSTI
Student umí v rámci zadané ročníkové práce realizované v týmu:
- zpracovat analýzu marketingového prostředí vybrané kulturní instituce/projektu,
- zpracovat analýzu marketingového mixu vybraného kulturního produktu/projektu,
- na základě jasně pojmenovaných cílů a cílových skupin navrhnout komunikační kampaň vybraného kulturního projektu, a to včetně plánu přípravy a realizace, časového harmonogramu a rozpočtu kampaně,
- prezentovat a diskutovat navrženou komunikační kampaň se členy svého týmu i pedagogem předmětu.
ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- společně s týmem definovat úkoly, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity, plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem. - Osnova
- TÉMATA
ZIMNÍ SEMESTR
- Úvod do marketingu
- Diferencovaný marketing
- Produkt
- Úvod do marketingových komunikací
- Reklama
- Média a mediální trh
- Public Relations
- Guerilla a virální marketing
LETNÍ SEMESTR
- Sociální odpovědnost firem
- Online marketing
- Sociální sítě
- Podpora prodeje
- Direct marketing
- Komunikační kampaň
- Cena
- Distribuce
- Marketingové situační analýzy
- Historický vývoj marketingu
- TÉMATA
- Literatura
- povinná literatura
- Kotler, P., Keller, K. L.: Marketing management. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1359-5. info
- Toscani, O.: Reklama je navoněná zdechlina. Praha: Slovart, 1996. ISBN: 80-85871-82-3. info
- THOMPSON, Derek. Hitmakeři: tajemství popularity v éře rozptylování. Přeložil Filip DRLÍK. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2017. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-026-2.
- ZYMAN, Sergio a Armin A. BROTT. Konec reklamy, jak jsme ji dosud znali. Praha: Management Press, 2004. Knihovna světového managementu. ISBN 80-7261-107-0.
- KLEIN, Naomi. Bez loga. Přeložil Pavel KAAS. Praha: Argo, 2005. Zip (Argo: Dokořán). ISBN 80-7203-671-8.
- CIALDINI, Robert B. Zbraně vlivu: manipulativní techniky a jak se jim bránit. Brno: Jan Melvil, 2012. ISBN 978-80-87270-32-5. info
- GODIN, S. Fialová kráva – Marketing konečně jinak! Praha: Fragment, 2010. ISBN 978-80-253-1120-2. info
- doporučená literatura
- Kotler, P., Trias de Bes, F.: Inovativní marketing. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0921-X. info
- Knight, P.: Vysoce efektivní marketingový plán. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1999-3. info
- Vysekalová, J., Mikeš, J.: Image a firemní identina. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2790-5 . info
- Taylor, D.: Brand management. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-1818-4. info
- Vaštíková, M.: Marketing služeb - efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2721-9. info
- Šindler, P.: Event marketing. Jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0646-6. info
- Toscani, O.: Reklama je navoněná zdechlina. Praha: Slovart, 1996. ISBN: 80-85871-82-3. info
- Vysekalová, J., Mikeš, J.: Reklama - Jak dělat reklamu. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2001-2. info
- Vysekalová, J.: Psychologie reklamy. Praha: Grada. ISBN: 978-80247-2196-5. info
- Křížek, Z., Crha, I.: Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2452-2. info
- Nash, E.: Direkt marketing. Praha: Computer Press. ISBN 80-7226-838-4. info
- Svoboda, V.: Public relations - moderně a účinně. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0564-8. info
- Pospíšil, P.: Efektivní Public Relations a media relations. Praha: Computer Press. ISBN 80-7226-823-6. info
- Levinson, J. C.: Guerilla Marketing. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-2472-7. info
- Godin, S.: Buzz marketing - Přimějte lidi, aby o vás mluvili. Praha: Management Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
- Earls, M.: 7 principů masového marketingu - Jak dostat dav na svoji stranu. Brno: Computer Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
- TOMANDL, Ján. Jak účinně oslovit média: media relations v podnikání, správě, kultuře i neziskovém sektoru. Computer Press: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3457-3. info
- www.marketingovenoviny.cz. info
- www.m-journal.cz. info
- www.mam.ihned.cz. info
- neurčeno
- www.mediaguru.cz
- Výukové metody
- FORMY VÝUKY
ZIMNÍ SEMESTR
Přednáška/seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3
LETNÍ SEMESTR
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3
VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a prakticky ověřuje samostatně či v týmové práci při zpracování zadaných praktických cvičení a ročníkovém projektu. Výsledky těchto cvičení jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.
Pedagog používá následující výukové metody:
- Přednáška
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Práce s obrazem a video/audio záznamem
- Metody vytváření dovedností
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Brainstorming
- Kritické myšlení
- Metody blended learning - Metody hodnocení
- ZIMNÍ SEMESTR
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, zpracovat v průběhu semestru zadané seminární úkoly, na základě zadané literatury zpracovat seminární práci na vybrané marketingové téma a tuto odprezentovat.
Procentuální váha hodnocení:
- zpracování seminárních úkolů: 60 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření znalostí a způsobilostí studenta),
- zpracování seminární práce a prezentace: 40 % (slouží k ověření znalostí a dovedností studenta).
LETNÍ SEMESTR
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, v průběhu semestru samostatně zpracovat zadané seminární úkoly, v týmu připravit marketingový plán ročníkové práce a uspět v závěrečném testu.
Procentuální váha hodnocení:
- zpracování seminárních úkolů a marketingového plánu ročníkové práce: 40 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření znalostí, dovedností a způsobilostí studenta),
- závěrečný test: 60 % (slouží k ověření znalostí studenta). - Navazující předměty
DDMZ202 Marketing I
Divadelní fakultazima 2019
- Rozsah
- 1/1/3. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 8:30–10:00 107
- Předpoklady
- Úspěšné absolvování I. ročníku bakalářského stupně studia oboru Divadelní manažerství, specializace Divadelní produkce.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na produkční management (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Dvousemestrální předmět zaměřený na základy marketingu a marketingových komunikací, v rámci něhož se studenti seznámí jak s nezbytnou teorií a terminologií oboru, tak s řadou užitečných informací a zkušeností z marketingové praxe. Nabyté znalosti a dovednosti jsou předpokladem pro úspěšné zvládnutí navazujícího předmětu vyučovaného ve třetím ročníku bakalářského studia Základy marketingového výzkumu a rovněž pro kvalitní zpracování a realizaci bakalářského absolventského projektu.
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy marketingu a používanou terminologií, historickým vývojem a současnými trendy v této disciplíně. Vést je k pochopení základních principů fungování marketingového prostředí a chování kupujících a trhu. Uvést studenty do problematiky cíleného marketingu a podrobně je seznámit s marketingovým mixem a marketingovými komunikacemi. - Výstupy z učení
- ZNALOSTI
Student dokáže:
- vysvětlit základní termíny marketingu (marketing, marketingový mix, komunikační mix, diferencovaný marketing, segmentace trhu – trží zacílení – tržní umístění, marketingové komunikace ad.),
- vyjmenovat a popsat historické fáze vývoje marketingu,
- vysvětlit rozdíl mezi mikroprostředím, mezoprostředím a makroprostředím,
- vyjmenovat a popsat různé typy poptávky a na ně navazující typy marketingu,
- detailně popsat komplexní produkt,
- popsat a vysvětlit základní principy tvorby cen a na ně navazujících metod,
- popsat a vysvětlit model komunikačního procesu,
- vyjmenovat jednotlivé typy marketingových komunikací, popsat jejich účel, principy a postupy,
- vyjmenovat prvky komunikační kampaně a popsat proces její tvorby,
- vysvětlit pojem marketingový informační systém,
- vysvětlit rozdíl mezi kvantitativním a kvalitativním výzkumem.
DOVEDNOSTI
Student umí v rámci zadané ročníkové práce realizované v týmu:
- zpracovat analýzu marketingového prostředí vybrané kulturní instituce/projektu,
- zpracovat analýzu marketingového mixu vybraného kulturního produktu/projektu,
- na základě jasně pojmenovaných cílů a cílových skupin navrhnout komunikační kampaň vybraného kulturního projektu, a to včetně plánu přípravy a realizace, časového harmonogramu a rozpočtu kampaně,
- prezentovat a diskutovat navrženou komunikační kampaň se členy svého týmu i pedagogem předmětu.
ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- společně s týmem definovat úkoly, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity, plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem. - Osnova
- TÉMATA
ZIMNÍ SEMESTR
- Úvod do marketingu
- Diferencovaný marketing
- Produkt
- Úvod do marketingových komunikací
- Reklama
- Média a mediální trh
- Public Relations
- Guerilla a virální marketing
LETNÍ SEMESTR
- Sociální odpovědnost firem
- Online marketing
- Sociální sítě
- Podpora prodeje
- Direct marketing
- Komunikační kampaň
- Cena
- Distribuce
- Marketingové situační analýzy
- Historický vývoj marketingu
- TÉMATA
- Literatura
- doporučená literatura
- Kotler, P., Keller, K. L.: Marketing management. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1359-5. info
- Kotler, P., Trias de Bes, F.: Inovativní marketing. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0921-X. info
- Knight, P.: Vysoce efektivní marketingový plán. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1999-3. info
- Vysekalová, J., Mikeš, J.: Image a firemní identina. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2790-5 . info
- Taylor, D.: Brand management. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-1818-4. info
- Vaštíková, M.: Marketing služeb - efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2721-9. info
- Šindler, P.: Event marketing. Jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0646-6. info
- Toscani, O.: Reklama je navoněná zdechlina. Praha: Slovart, 1996. ISBN: 80-85871-82-3. info
- Vysekalová, J., Mikeš, J.: Reklama - Jak dělat reklamu. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2001-2. info
- Vysekalová, J.: Psychologie reklamy. Praha: Grada. ISBN: 978-80247-2196-5. info
- Křížek, Z., Crha, I.: Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2452-2. info
- Nash, E.: Direkt marketing. Praha: Computer Press. ISBN 80-7226-838-4. info
- Svoboda, V.: Public relations - moderně a účinně. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0564-8. info
- Pospíšil, P.: Efektivní Public Relations a media relations. Praha: Computer Press. ISBN 80-7226-823-6. info
- Levinson, J. C.: Guerilla Marketing. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-2472-7. info
- Godin, S.: Buzz marketing - Přimějte lidi, aby o vás mluvili. Praha: Management Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
- Earls, M.: 7 principů masového marketingu - Jak dostat dav na svoji stranu. Brno: Computer Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
- TOMANDL, Ján. Jak účinně oslovit média: media relations v podnikání, správě, kultuře i neziskovém sektoru. Computer Press: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3457-3. info
- www.marketingovenoviny.cz. info
- www.m-journal.cz. info
- www.mam.ihned.cz. info
- Výukové metody
- FORMY VÝUKY
ZIMNÍ SEMESTR
Přednáška/seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3
LETNÍ SEMESTR
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3
VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a prakticky ověřuje samostatně či v týmové práci při zpracování zadaných praktických cvičení a ročníkovém projektu. Výsledky těchto cvičení jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.
Pedagog používá následující výukové metody:
- Přednáška
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Práce s obrazem a video/audio záznamem
- Metody vytváření dovedností
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Brainstorming
- Kritické myšlení - Metody hodnocení
- ZIMNÍ SEMESTR
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, zpracovat v průběhu semestru zadané seminární úkoly, na základě zadané literatury zpracovat seminární práci na vybrané marketingové téma a tuto odprezentovat.
Procentuální váha hodnocení:
- zpracování seminárních úkolů: 60 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření znalostí a způsobilostí studenta),
- zpracování seminární práce a prezentace: 40 % (slouží k ověření znalostí a dovedností studenta).
LETNÍ SEMESTR
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, v průběhu semestru samostatně zpracovat zadané seminární úkoly, v týmu připravit marketingový plán ročníkové práce a uspět v závěrečném testu.
Procentuální váha hodnocení:
- zpracování seminárních úkolů a marketingového plánu ročníkové práce: 40 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření znalostí, dovedností a způsobilostí studenta),
- závěrečný test: 60 % (slouží k ověření znalostí studenta). - Navazující předměty
DDMZ202 Marketing I, II
Divadelní fakultazima 2018
- Rozsah
- 1/1/3. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 8:30–10:00 107
- Předpoklady
- EVER ( DDML202 Marketing I, II )
Úspěšné absolvování I. ročníku bakalářského stupně studia oboru Divadelní manažerství, specializace Divadelní produkce. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na jevištní management a technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Divadelní manažerství se zaměřením na Producenství (program DIFA, N-DRAUM)
- Divadelní manažerství se zaměřením na produkční management (program DIFA, B-DRAUM)
- Jevištní technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- CÍL
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy marketingu a používanou terminologií, historickým vývojem a současnými trendy v této disciplíně. Vést je k pochopení základních principů fungování marketingového prostředí a chování kupujících a trhu. Uvést studenty do problematiky cíleného marketingu a podrobně je seznámit s marketingovým mixem a marketingovými komunikacemi.
DESKRIPTORY
ZNALOSTI
Student dokáže:
- vysvětlit základní termíny marketingu (marketing, marketingový mix, komunikační mix, diferencovaný marketing, segmentace trhu – trží zacílení – tržní umístění, marketingové komunikace ad.),
- vyjmenovat a popsat historické fáze vývoje marketingu,
- vysvětlit rozdíl mezi mikroprostředím, mezoprostředím a makroprostředím,
- vyjmenovat a popsat různé typy poptávky a na ně navazující typy marketingu,
- detailně popsat komplexní produkt,
- popsat a vysvětlit základní principy tvorby cen a na ně navazujících metod,
- popsat a vysvětlit model komunikačního procesu,
- vyjmenovat jednotlivé typy marketingových komunikací, popsat jejich účel, principy a postupy,
- vyjmenovat prvky komunikační kampaně a popsat proces její tvorby,
- vysvětlit pojem marketingový informační systém,
- vysvětlit rozdíl mezi kvantitativním a kvalitativním výzkumem.
DOVEDNOSTI
Student umí v rámci zadané ročníkové práce realizované v týmu:
- na zpracovat analýzu marketingového prostředí vybrané kulturní instituce/projektu,
- zpracovat analýzu marketingového mixu vybraného kulturního produktu/projektu,
- na základě jasně pojmenovaných cílů a cílových skupin navrhnout komunikační kampaň vybraného kulturního projektu, a to včetně plánu přípravy a realizace, časového harmonogramu a rozpočtu kampaně,
- prezentovat a diskutovat navrženou komunikační kampaň se členy svého týmu i pedagogem předmětu.
ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- společně s týmem definovat úkoly, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity, plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem. - Osnova
- Dvousemestrální předmět zaměřený na základy marketingu a marketingových komunikací, v rámci něhož se studenti seznámí jak s nezbytnou teorií a terminologií oboru, tak s řadou užitečných informací a zkušeností z marketingové praxe. Nabyté znalosti a dovednosti jsou předpokladem pro úspěšné zvládnutí navazujícího předmětu vyučovaného ve třetím ročníku bakalářského studia Základy marketingového výzkumu a rovněž pro kvalitní zpracování a realizaci bakalářského absolventského projektu.
ZIMNÍ SEMESTR
- Úvod do marketingu
- Diferencovaný marketing
- Produkt
- Úvod do marketingových komunikací
- Reklama
- Média a mediální trh
- Public Relations
- Guerilla a virální marketing
LETNÍ SEMESTR
- Sociální odpovědnost firem
- Online marketing
- Sociální sítě
- Podpora prodeje
- Direct marketing
- Komunikační kampaň
- Cena
- Distribuce
- Marketingové situační analýzy
- Historický vývoj marketingu
- Dvousemestrální předmět zaměřený na základy marketingu a marketingových komunikací, v rámci něhož se studenti seznámí jak s nezbytnou teorií a terminologií oboru, tak s řadou užitečných informací a zkušeností z marketingové praxe. Nabyté znalosti a dovednosti jsou předpokladem pro úspěšné zvládnutí navazujícího předmětu vyučovaného ve třetím ročníku bakalářského studia Základy marketingového výzkumu a rovněž pro kvalitní zpracování a realizaci bakalářského absolventského projektu.
- Literatura
- doporučená literatura
- Kotler, P., Keller, K. L.: Marketing management. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1359-5. info
- Kotler, P., Trias de Bes, F.: Inovativní marketing. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0921-X. info
- Knight, P.: Vysoce efektivní marketingový plán. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1999-3. info
- Vysekalová, J., Mikeš, J.: Image a firemní identina. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2790-5 . info
- Taylor, D.: Brand management. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-1818-4. info
- Vaštíková, M.: Marketing služeb - efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2721-9. info
- Šindler, P.: Event marketing. Jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0646-6. info
- Toscani, O.: Reklama je navoněná zdechlina. Praha: Slovart, 1996. ISBN: 80-85871-82-3. info
- Vysekalová, J., Mikeš, J.: Reklama - Jak dělat reklamu. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2001-2. info
- Vysekalová, J.: Psychologie reklamy. Praha: Grada. ISBN: 978-80247-2196-5. info
- Křížek, Z., Crha, I.: Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2452-2. info
- Nash, E.: Direkt marketing. Praha: Computer Press. ISBN 80-7226-838-4. info
- Svoboda, V.: Public relations - moderně a účinně. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0564-8. info
- Pospíšil, P.: Efektivní Public Relations a media relations. Praha: Computer Press. ISBN 80-7226-823-6. info
- Levinson, J. C.: Guerilla Marketing. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-2472-7. info
- Godin, S.: Buzz marketing - Přimějte lidi, aby o vás mluvili. Praha: Management Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
- Earls, M.: 7 principů masového marketingu - Jak dostat dav na svoji stranu. Brno: Computer Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
- www.marketingovenoviny.cz. info
- www.m-journal.cz. info
- www.mam.ihned.cz. info
- Výukové metody
- FORMY VÝUKY
ZIMNÍ SEMESTR
Přednáška/seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3
LETNÍ SEMESTR
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3
VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a prakticky ověřuje samostatně či v týmové práci při zpracování zadaných praktických cvičení a ročníkovém projektu. Výsledky těchto cvičení jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.
Pedagog používá následující výukové metody:
- Přednáška
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Práce s obrazem a video/audio záznamem
- Metody vytváření dovedností
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Brainstorming
- Kritické myšlení - Metody hodnocení
- ZIMNÍ SEMESTR
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, zpracovat v průběhu semestru zadané seminární úkoly, na základě zadané literatury zpracovat seminární práci a tuto odprezentovat.
Procentuální váha hodnocení:
- zpracování seminárních úkolů: 60 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření znalostí a způsobilostí studenta),
- zpracování seminární práce a prezentace: 40 % (slouží k ověření znalostí a dovedností studenta).
LETNÍ SEMESTR
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, v průběhu semestru samostatně zpracovat zadané seminární úkoly a uspět v závěrečném testu.
Procentuální váha hodnocení:
- zpracování seminárních úkolů: 40 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření znalostí, dovedností a způsobilostí studenta),
- závěrečný test: 60 % (slouží k ověření znalostí studenta). - Navazující předměty
DDMZ202 Marketing I, II
Divadelní fakultazima 2017
- Rozsah
- 1/1/3. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- MgA. Jitka Honsová (přednášející)
- Garance
- prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- každý lichý pátek 8:30–11:45 305
- Předpoklady
- EVER ( DDML202 Marketing I, II )
Úspěšné absolvování I. ročníku bakalářského stupně studia oboru Divadelní manažerství, specializace Divadelní produkce. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na produkční management (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- CÍL
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy marketingu a používanou terminologií, historickým vývojem a současnými trendy v této disciplíně. Vést je k pochopení základních principů fungování marketingového prostředí a chování kupujících a trhu. Uvést studenty do problematiky cíleného marketingu a podrobně je seznámit s marketingovým mixem a marketingovými komunikacemi.
DESKRIPTORY
ZNALOSTI
Student dokáže:
- vysvětlit základní termíny marketingu (marketing, marketingový mix, komunikační mix, diferencovaný marketing, segmentace trhu – trží zacílení – tržní umístění, marketingové komunikace ad.),
- vyjmenovat a popsat historické fáze vývoje marketingu,
- vysvětlit rozdíl mezi mikroprostředím, mezoprostředím a makroprostředím,
- vyjmenovat a popsat různé typy poptávky a na ně navazující typy marketingu,
- detailně popsat komplexní produkt,
- popsat a vysvětlit základní principy tvorby cen a na ně navazujících metod,
- popsat a vysvětlit model komunikačního procesu,
- vyjmenovat jednotlivé typy marketingových komunikací, popsat jejich účel, principy a postupy,
- vyjmenovat prvky komunikační kampaně a popsat proces její tvorby,
- vysvětlit pojem marketingový informační systém,
- vysvětlit rozdíl mezi kvantitativním a kvalitativním výzkumem.
DOVEDNOSTI
Student umí v rámci zadané ročníkové práce realizované v týmu:
- na zpracovat analýzu marketingového prostředí vybrané kulturní instituce/projektu,
- zpracovat analýzu marketingového mixu vybraného kulturního produktu/projektu,
- na základě jasně pojmenovaných cílů a cílových skupin navrhnout komunikační kampaň vybraného kulturního projektu, a to včetně plánu přípravy a realizace, časového harmonogramu a rozpočtu kampaně,
- prezentovat a diskutovat navrženou komunikační kampaň se členy svého týmu i pedagogem předmětu.
ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- společně s týmem definovat úkoly, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity, plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem. - Osnova
- Dvousemestrální předmět zaměřený na základy marketingu a marketingových komunikací, v rámci něhož se studenti seznámí jak s nezbytnou teorií a terminologií oboru, tak s řadou užitečných informací a zkušeností z marketingové praxe. Nabyté znalosti a dovednosti jsou předpokladem pro úspěšné zvládnutí navazujícího předmětu vyučovaného ve třetím ročníku bakalářského studia Základy marketingového výzkumu a rovněž pro kvalitní zpracování a realizaci bakalářského absolventského projektu.
TÉMATA
- Úvod do marketingu
- Marketingové prostředí
- Chování kupujících
- Trh a cílený marketing
- Produkt
- Budování značky
- Cena
- Distribuce
- Úvod do marketingových komunikací, komunikační mix a komunikační kampaň
- Reklama
- Public relations
- Média a mediální trh ČR
- Podpora prodeje
- Osobní prodej
- Přímý marketing
- Internetový marketing
- Sociální sítě
- Guerilla a virální marketing
- Sociální odpovědnost firem
- Komunikační kampaň
- Dvousemestrální předmět zaměřený na základy marketingu a marketingových komunikací, v rámci něhož se studenti seznámí jak s nezbytnou teorií a terminologií oboru, tak s řadou užitečných informací a zkušeností z marketingové praxe. Nabyté znalosti a dovednosti jsou předpokladem pro úspěšné zvládnutí navazujícího předmětu vyučovaného ve třetím ročníku bakalářského studia Základy marketingového výzkumu a rovněž pro kvalitní zpracování a realizaci bakalářského absolventského projektu.
- Literatura
- doporučená literatura
- Kotler, P., Keller, K. L.: Marketing management. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1359-5. info
- Kotler, P., Trias de Bes, F.: Inovativní marketing. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0921-X. info
- Knight, P.: Vysoce efektivní marketingový plán. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1999-3. info
- Vysekalová, J., Mikeš, J.: Image a firemní identina. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2790-5 . info
- Taylor, D.: Brand management. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-1818-4. info
- Vaštíková, M.: Marketing služeb - efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2721-9. info
- Šindler, P.: Event marketing. Jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0646-6. info
- Toscani, O.: Reklama je navoněná zdechlina. Praha: Slovart, 1996. ISBN: 80-85871-82-3. info
- Vysekalová, J., Mikeš, J.: Reklama - Jak dělat reklamu. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2001-2. info
- Vysekalová, J.: Psychologie reklamy. Praha: Grada. ISBN: 978-80247-2196-5. info
- Křížek, Z., Crha, I.: Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2452-2. info
- Nash, E.: Direkt marketing. Praha: Computer Press. ISBN 80-7226-838-4. info
- Svoboda, V.: Public relations - moderně a účinně. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0564-8. info
- Pospíšil, P.: Efektivní Public Relations a media relations. Praha: Computer Press. ISBN 80-7226-823-6. info
- Levinson, J. C.: Guerilla Marketing. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-2472-7. info
- Godin, S.: Buzz marketing - Přimějte lidi, aby o vás mluvili. Praha: Management Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
- Earls, M.: 7 principů masového marketingu - Jak dostat dav na svoji stranu. Brno: Computer Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
- www.marketingovenoviny.cz. info
- www.m-journal.cz. info
- www.mam.ihned.cz. info
- Výukové metody
- FORMY VÝUKY
ZIMNÍ SEMESTR
Přednáška/seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3
LETNÍ SEMESTR
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3
VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a prakticky ověřuje samostatně či v týmové práci při zpracování zadaných praktických cvičení a ročníkovém projektu. Výsledky těchto cvičení jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.
Pedagog používá následující výukové metody:
- Přednáška
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Práce s obrazem a video/audio záznamem
- Metody vytváření dovedností
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Brainstorming
- Kritické myšlení - Metody hodnocení
- ZIMNÍ SEMESTR
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, zpracovat v průběhu semestru zadané seminární úkoly, na základě zadané literatury zpracovat seminární práci na vybrané marketingové téma a tuto odprezentovat.
Procentuální váha hodnocení:
- zpracování seminárních úkolů: 60 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření znalostí a způsobilostí studenta),
- zpracování seminární práce a prezentace: 40 % (slouží k ověření znalostí a dovedností studenta).
LETNÍ SEMESTR
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, v průběhu semestru samostatně zpracovat zadané seminární úkoly, v týmu připravit marketingový plán ročníkové práce a a uspět v závěrečném testu.
Procentuální váha hodnocení:
- zpracování seminárních úkolů a marketingového plánu ročníkové práce: 40 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření znalostí, dovedností a způsobilostí studenta),
- závěrečný test: 60 % (slouží k ověření znalostí studenta). - Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
DDMZ202 Marketing I, II
Divadelní fakultazima 2016
- Rozsah
- 1/1/3. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 8:30–10:00 106
- Předpoklady
- EVER ( DDML202 Marketing I, II )
Úspěšné absolvování I. ročníku bakalářského stupně studia oboru Divadelní manažerství, specializace Divadelní produkce. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na produkční management (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- CÍL
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy marketingu a používanou terminologií, historickým vývojem a současnými trendy v této disciplíně. Vést je k pochopení základních principů fungování marketingového prostředí a chování kupujících a trhu. Uvést studenty do problematiky cíleného marketingu a podrobně je seznámit s marketingovým mixem a marketingovými komunikacemi.
DESKRIPTORY
ZNALOSTI
Student dokáže:
- vysvětlit základní termíny marketingu (marketing, marketingový mix, komunikační mix, diferencovaný marketing, segmentace trhu – trží zacílení – tržní umístění, marketingové komunikace ad.),
- vyjmenovat a popsat historické fáze vývoje marketingu,
- vysvětlit rozdíl mezi mikroprostředím, mezoprostředím a makroprostředím,
- vyjmenovat a popsat různé typy poptávky a na ně navazující typy marketingu,
- detailně popsat komplexní produkt,
- popsat a vysvětlit základní principy tvorby cen a na ně navazujících metod,
- popsat a vysvětlit model komunikačního procesu,
- vyjmenovat jednotlivé typy marketingových komunikací, popsat jejich účel, principy a postupy,
- vyjmenovat prvky komunikační kampaně a popsat proces její tvorby,
- vysvětlit pojem marketingový informační systém,
- vysvětlit rozdíl mezi kvantitativním a kvalitativním výzkumem.
DOVEDNOSTI
Student umí v rámci zadané ročníkové práce realizované v týmu:
- na zpracovat analýzu marketingového prostředí vybrané kulturní instituce/projektu,
- zpracovat analýzu marketingového mixu vybraného kulturního produktu/projektu,
- na základě jasně pojmenovaných cílů a cílových skupin navrhnout komunikační kampaň vybraného kulturního projektu, a to včetně plánu přípravy a realizace, časového harmonogramu a rozpočtu kampaně,
- prezentovat a diskutovat navrženou komunikační kampaň se členy svého týmu i pedagogem předmětu.
ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- společně s týmem definovat úkoly, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity, plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem. - Osnova
- Dvousemestrální předmět zaměřený na základy marketingu a marketingových komunikací, v rámci něhož se studenti seznámí jak s nezbytnou teorií a terminologií oboru, tak s řadou užitečných informací a zkušeností z marketingové praxe. Nabyté znalosti a dovednosti jsou předpokladem pro úspěšné zvládnutí navazujícího předmětu vyučovaného ve třetím ročníku bakalářského studia Základy marketingového výzkumu a rovněž pro kvalitní zpracování a realizaci bakalářského absolventského projektu.
TÉMATA
- Úvod do marketingu
- Marketingové prostředí
- Chování kupujících
- Trh a cílený marketing
- Produkt
- Budování značky
- Cena
- Distribuce
- Úvod do marketingových komunikací, komunikační mix a komunikační kampaň
- Reklama
- Public relations
- Média a mediální trh ČR
- Podpora prodeje
- Osobní prodej
- Přímý marketing
- Internetový marketing
- Sociální sítě
- Guerilla a virální marketing
- Sociální odpovědnost firem
- Komunikační kampaň
- Dvousemestrální předmět zaměřený na základy marketingu a marketingových komunikací, v rámci něhož se studenti seznámí jak s nezbytnou teorií a terminologií oboru, tak s řadou užitečných informací a zkušeností z marketingové praxe. Nabyté znalosti a dovednosti jsou předpokladem pro úspěšné zvládnutí navazujícího předmětu vyučovaného ve třetím ročníku bakalářského studia Základy marketingového výzkumu a rovněž pro kvalitní zpracování a realizaci bakalářského absolventského projektu.
- Literatura
- doporučená literatura
- Kotler, P., Keller, K. L.: Marketing management. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1359-5. info
- Kotler, P., Trias de Bes, F.: Inovativní marketing. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0921-X. info
- Knight, P.: Vysoce efektivní marketingový plán. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1999-3. info
- Vysekalová, J., Mikeš, J.: Image a firemní identina. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2790-5 . info
- Taylor, D.: Brand management. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-1818-4. info
- Vaštíková, M.: Marketing služeb - efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2721-9. info
- Šindler, P.: Event marketing. Jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0646-6. info
- Toscani, O.: Reklama je navoněná zdechlina. Praha: Slovart, 1996. ISBN: 80-85871-82-3. info
- Vysekalová, J., Mikeš, J.: Reklama - Jak dělat reklamu. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2001-2. info
- Vysekalová, J.: Psychologie reklamy. Praha: Grada. ISBN: 978-80247-2196-5. info
- Křížek, Z., Crha, I.: Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2452-2. info
- Nash, E.: Direkt marketing. Praha: Computer Press. ISBN 80-7226-838-4. info
- Svoboda, V.: Public relations - moderně a účinně. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0564-8. info
- Pospíšil, P.: Efektivní Public Relations a media relations. Praha: Computer Press. ISBN 80-7226-823-6. info
- Levinson, J. C.: Guerilla Marketing. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-2472-7. info
- Godin, S.: Buzz marketing - Přimějte lidi, aby o vás mluvili. Praha: Management Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
- Earls, M.: 7 principů masového marketingu - Jak dostat dav na svoji stranu. Brno: Computer Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
- www.marketingovenoviny.cz. info
- www.m-journal.cz. info
- www.mam.ihned.cz. info
- Výukové metody
- FORMY VÝUKY
ZIMNÍ SEMESTR
Přednáška/seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3
LETNÍ SEMESTR
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3
VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a prakticky ověřuje samostatně či v týmové práci při zpracování zadaných praktických cvičení a ročníkovém projektu. Výsledky těchto cvičení jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.
Pedagog používá následující výukové metody:
- Přednáška
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Práce s obrazem a video/audio záznamem
- Metody vytváření dovedností
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Brainstorming
- Kritické myšlení - Metody hodnocení
- ZIMNÍ SEMESTR
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, zpracovat v průběhu semestru zadané seminární úkoly, na základě zadané literatury zpracovat seminární práci na vybrané marketingové téma a tuto odprezentovat.
Procentuální váha hodnocení:
- zpracování seminárních úkolů: 60 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření znalostí a způsobilostí studenta),
- zpracování seminární práce a prezentace: 40 % (slouží k ověření znalostí a dovedností studenta).
LETNÍ SEMESTR
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, v průběhu semestru samostatně zpracovat zadané seminární úkoly, v týmu připravit marketingový plán ročníkové práce a a uspět v závěrečném testu.
Procentuální váha hodnocení:
- zpracování seminárních úkolů a marketingového plánu ročníkové práce: 40 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření znalostí, dovedností a způsobilostí studenta),
- závěrečný test: 60 % (slouží k ověření znalostí studenta). - Navazující předměty
DDMZ202 Marketing I, II
Divadelní fakultazima 2015
- Rozsah
- 1/1/3. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. MgA. Blanka Chládková
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 8:30–10:00 107
- Předpoklady
- EVER ( DDML202 Marketing I, II )
Úspěšné absolvování I. ročníku bakalářského stupně studia oboru Divadelní manažerství, specializace Divadelní produkce. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na produkční management (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- CÍL
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy marketingu a používanou terminologií, historickým vývojem a současnými trendy v této disciplíně. Vést je k pochopení základních principů fungování marketingového prostředí a chování kupujících a trhu. Uvést studenty do problematiky cíleného marketingu a podrobně je seznámit s marketingovým mixem a marketingovými komunikacemi.
DESKRIPTORY
ZNALOSTI
Student dokáže:
- vysvětlit základní termíny marketingu (marketing, marketingový mix, komunikační mix, diferencovaný marketing, segmentace trhu – trží zacílení – tržní umístění, marketingové komunikace ad.),
- vyjmenovat a popsat historické fáze vývoje marketingu,
- vysvětlit rozdíl mezi mikroprostředím, mezoprostředím a makroprostředím,
- vyjmenovat a popsat různé typy poptávky a na ně navazující typy marketingu,
- detailně popsat komplexní produkt,
- popsat a vysvětlit základní principy tvorby cen a na ně navazujících metod,
- popsat a vysvětlit model komunikačního procesu,
- vyjmenovat jednotlivé typy marketingových komunikací, popsat jejich účel, principy a postupy,
- vyjmenovat prvky komunikační kampaně a popsat proces její tvorby,
- vysvětlit pojem marketingový informační systém,
- vysvětlit rozdíl mezi kvantitativním a kvalitativním výzkumem.
DOVEDNOSTI
Student umí v rámci zadané ročníkové práce realizované v týmu:
- na zpracovat analýzu marketingového prostředí vybrané kulturní instituce/projektu,
- zpracovat analýzu marketingového mixu vybraného kulturního produktu/projektu,
- na základě jasně pojmenovaných cílů a cílových skupin navrhnout komunikační kampaň vybraného kulturního projektu, a to včetně plánu přípravy a realizace, časového harmonogramu a rozpočtu kampaně,
- prezentovat a diskutovat navrženou komunikační kampaň se členy svého týmu i pedagogem předmětu.
ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- společně s týmem definovat úkoly, naplánovat je v čase a rozdělit mezi jednotlivé členy týmu,
- pracovat systematicky se svým časem, definovat vlastní úkoly a aktivity, plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny i potřeby ostatních členů týmu,
- komunikovat s týmem, diskutovat navržená řešení a dojít k společnému konsensu,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem. - Osnova
- Dvousemestrální předmět zaměřený na základy marketingu a marketingových komunikací, v rámci něhož se studenti seznámí jak s nezbytnou teorií a terminologií oboru, tak s řadou užitečných informací a zkušeností z marketingové praxe. Nabyté znalosti a dovednosti jsou předpokladem pro úspěšné zvládnutí navazujícího předmětu vyučovaného ve třetím ročníku bakalářského studia Základy marketingového výzkumu a rovněž pro kvalitní zpracování a realizaci bakalářského absolventského projektu.
ZIMNÍ SEMESTR
- Úvod do marketingu
- Marketingové prostředí
- Chování kupujících
- Trh a cílený marketing
- Produkt
- Budování značky
- Cena
- Distribuce
- Úvod do marketingových komunikací, komunikační mix a komunikační kampaň
LETNÍ SEMESTR
- Reklama
- Public relations
- Média a mediální trh ČR
- Podpora prodeje
- Osobní prodej
- Přímý marketing
- Internetový marketing
- Virální marketing
- Sociální odpovědnost firem
- Komunikační kampaň
- Dvousemestrální předmět zaměřený na základy marketingu a marketingových komunikací, v rámci něhož se studenti seznámí jak s nezbytnou teorií a terminologií oboru, tak s řadou užitečných informací a zkušeností z marketingové praxe. Nabyté znalosti a dovednosti jsou předpokladem pro úspěšné zvládnutí navazujícího předmětu vyučovaného ve třetím ročníku bakalářského studia Základy marketingového výzkumu a rovněž pro kvalitní zpracování a realizaci bakalářského absolventského projektu.
- Literatura
- doporučená literatura
- Kotler, P., Keller, K. L.: Marketing management. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1359-5. info
- Kotler, P., Trias de Bes, F.: Inovativní marketing. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0921-X. info
- Knight, P.: Vysoce efektivní marketingový plán. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1999-3. info
- Vysekalová, J., Mikeš, J.: Image a firemní identina. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2790-5 . info
- Taylor, D.: Brand management. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-1818-4. info
- Vaštíková, M.: Marketing služeb - efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2721-9. info
- Šindler, P.: Event marketing. Jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0646-6. info
- Toscani, O.: Reklama je navoněná zdechlina. Praha: Slovart, 1996. ISBN: 80-85871-82-3. info
- Vysekalová, J., Mikeš, J.: Reklama - Jak dělat reklamu. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2001-2. info
- Vysekalová, J.: Psychologie reklamy. Praha: Grada. ISBN: 978-80247-2196-5. info
- Křížek, Z., Crha, I.: Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2452-2. info
- Nash, E.: Direkt marketing. Praha: Computer Press. ISBN 80-7226-838-4. info
- Svoboda, V.: Public relations - moderně a účinně. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0564-8. info
- Pospíšil, P.: Efektivní Public Relations a media relations. Praha: Computer Press. ISBN 80-7226-823-6. info
- Levinson, J. C.: Guerilla Marketing. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-2472-7. info
- Godin, S.: Buzz marketing - Přimějte lidi, aby o vás mluvili. Praha: Management Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
- Earls, M.: 7 principů masového marketingu - Jak dostat dav na svoji stranu. Brno: Computer Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
- www.marketingovenoviny.cz. info
- www.m-journal.cz. info
- www.mam.ihned.cz. info
- Výukové metody
- FORMY VÝUKY
ZIMNÍ SEMESTR
Přednáška/seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3
LETNÍ SEMESTR
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3
VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a prakticky ověřuje samostatně či v týmové práci při zpracování zadaných praktických cvičení a ročníkovém projektu. Výsledky těchto cvičení jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.
Pedagog používá následující výukové metody:
- Přednáška
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Práce s obrazem a video/audio záznamem
- Metody vytváření dovedností
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Brainstorming
- Kritické myšlení - Metody hodnocení
- ZIMNÍ SEMESTR
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, zpracovat v průběhu semestru zadané seminární úkoly a uspět v závěrečném testu.
Procentuální váha hodnocení:
- zpracování seminárních úkolů: 40 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření znalostí a způsobilostí studenta),
- písemný test: 60 % (slouží k ověření znalostí studenta).
LETNÍ SEMESTR
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, v průběhu semestru samostatně zpracovat zadané seminární úkoly a v týmu připravit marketingový plán ročníkové práce.
Procentuální váha hodnocení:
- zpracování seminárních úkolů: 50 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření znalostí a způsobilostí studenta),
- zpracování marketingového plánu ročníkové práce: 50 % (slouží k ověření dovedností a způsobilostí studenta). - Navazující předměty
DDMZ202 Marketing I, II
Divadelní fakultazima 2014
- Rozsah
- 1/1/3. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Jan Kolegar
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER ( DDML202 Marketing I, II )
Úspěšné absolvování I. ročníku bakalářského stupně studia oboru Divadelní manažerství. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na produkční management (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- - Seznámit studenty se základy marketingu a používanou terminologií, historií a vývojem této disciplíny.
- Uvést studenty do problematiky marketingového prostředí, chování kupujících, trhu a cíleného marketingu, marketingového mixu a marketingové komunikace.
Derskriptory : studenti podrobně poznají jednotlivé typy nástrojů marketingové komunikace včetně aktuálních trendů v oblasti.
- jsoui opbeznámeni s problematikou marketingového informačního systému a dotknout se témat, která budou hlouběji probrána v předmětu Základy marketingového výzkumu.
- Osnova
- Dvousemestrální předmět zaměřený na základy marketingu a marketingových komunikací, v rámci něhož se studenti seznámí jak s nezbytnou teorií a terminologií oboru, tak s řadou užitečných informací a zkušeností z marketingové praxe. Nabyté znalosti a dovednosti jsou předpokladem pro úspěšné zvládnutí navazujícího předmětu vyučovaného ve třetím ročníku bakalářského studia Základy marketingového výzkumu a rovněž pro kvalitní zpracování a realizaci bakalářského absolventského projektu.
- Úvod do marketingu.
- Marketingové prostředí.
- Chování kupujících.
- Trh a cílený marketing.
- Produkt.
- Budování značky.
- Cena.
- Distribuce.
- Úvod do marketingových komunikací, komunikační mix a komunikační kampaň.
- Reklama.
- Public relations.
- Média a mediální trh ČR.
- Podpora prodeje.
- Osobní prodej.
- Přímý marketing.
- Internetový marketing.
- Virální marketing.
- Sociálně odpovědný marketing.
- Marketingový informační systém.
- Dvousemestrální předmět zaměřený na základy marketingu a marketingových komunikací, v rámci něhož se studenti seznámí jak s nezbytnou teorií a terminologií oboru, tak s řadou užitečných informací a zkušeností z marketingové praxe. Nabyté znalosti a dovednosti jsou předpokladem pro úspěšné zvládnutí navazujícího předmětu vyučovaného ve třetím ročníku bakalářského studia Základy marketingového výzkumu a rovněž pro kvalitní zpracování a realizaci bakalářského absolventského projektu.
- Literatura
- Marketing obecně. info
- Kotler, P., Keller, K. L.: Marketing management. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1359-5. info
- Kotler, P., Trias de Bes, F.: Inovativní marketing. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0921-X. info
- Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0513-3. info
- Jakubíková, D.: Strategický marketing. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2690-8. info
- Specifická témata z marketingu. info
- Knight, P.: Vysoce efektivní marketingový plán. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1999-3. info
- Chlebovský, V.: CRM Řízení vztahů se zákazníky. Brno: Computer Press. ISBN: 80-251-0798-1. info
- Vysekalová, J., Mikeš, J.: Image a firemní identina. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2790-5 . info
- Keller, K. L.: Strategické řízení značky. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1481-3. info
- Taylor, D.: Brand management. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-1818-4. info
- Vaštíková, M.: Marketing služeb - efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2721-9. info
- Blažková, M.: Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1535-3. info
- Šindler, P.: Event marketing. Jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0646-6. info
- Reklama, Public relations, Direkt marketing ad... info
- Toscani, O.: Reklama je navoněná zdechlina. Praha: Slovart, 1996. ISBN: 80-85871-82-3. info
- Vysekalová, J., Mikeš, J.: Reklama - Jak dělat reklamu. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2001-2. info
- Vysekalová, J.: Psychologie reklamy. Praha: Grada. ISBN: 978-80247-2196-5. info
- Křížek, Z., Crha, I.: Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2452-2. info
- Nash, E.: Direkt marketing. Praha: Computer Press. ISBN 80-7226-838-4. info
- Svoboda, V.: Public relations - moderně a účinně. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0564-8. info
- Pospíšil, P.: Efektivní Public Relations a media relations. Praha: Computer Press. ISBN 80-7226-823-6. info
- Levinson, J. C.: Guerilla Marketing. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-2472-7. info
- Godin, S.: Buzz marketing - Přimějte lidi, aby o vás mluvili. Praha: Management Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
- Earls, M.: 7 principů masového marketingu - Jak dostat dav na svoji stranu. Brno: Computer Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
- Internetové odkazy. info
- www.marketingovenoviny.cz. info
- www.intuitivnimarketing.cz. info
- www.m-journal.cz. info
- www.mam.ihned.cz. info
- Výukové metody
- Přednášky a samostudium dle doporučených pramenů.
Zpracování seminární práce (zimní semestr) a marketingového plánu fiktivního projektu (letní semestr).
Pravidelná výuka:
- Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
- Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3 - Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet, jehož udělení je podmíněno:
- 80% účastí v hodinách,
- zpracováním průběžných seminárních úkolů,
- zpracováním seminární práce/marketingového plánu fiktivního projektu,
- úspěšným absolvováním písemného testu.
Celkové hodnocení dle ECTS stupnice bude vypočteno dle níže uvedeného vzorce, jehož základ tvoří:
- hodnocení průběžných seminárních úkolů (H1)
- hodnocení testu (H2)
- hodnocení seminární práce/marketingového plánu fiktivního projektu (H3)
[(H1 x k1) + (H2 x k2) + (H3 x k3)] / 6
- Statistika zápisu (nejnovější)