DIFA:D60548z Visual Art Techniques and Meth - Course Information
D60548z Visual Art Techniques and Methodology
Theatre FacultyWinter 2013
- Extent and Intensity
- 0/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- Mgr. Šárka Dostalová (lecturer)
- Guaranteed by
- Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Základní zvládnutí odborné terminologie, názvosloví a praktických postupů v oblasti výtvarných technik a vstup do problematiky metodiky výuky výtvarné výchovy.
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Drama Education for the Deaf (programme DIFA, B-DRAUM)
- Syllabus (in Czech)
- Teorie výtvarné výhovy v současném kontextu školského systému a v kontextu s výtvarným uměním s důrazem na animační technologie. Teoretická východiska doplněná vhodnými výtvarnými postupy a technikami. Výtvarné techniky v praktických ukázkách a cvičeních. Příprava na učitelský výstup.
Osvojení prvků vizuálně obrazného vyjádření- linie, tvary objemy, světlo a barevné kvality, textury, vztahy a uspořádání prvků v ploše, objemu, prostoru a časovém průběhu (podobnost, kontrast, rytmus, dynamické proměny, struktura) ve statickém i dynamickém vizuálně obrazném vyjádření. Studium uspořádání objektů do celkové plochy, objemu, prostoru a časového průběhu. Schopnost vyjádření vztahů, pohybu a proměn uvnitř a mezi objekty. Rozvíjení reflexe a vztahů zrakového vnímání ve vztahu k ostatním smyslům- vědomé vnímání a uplatnění mimovizuálních podnětů při vlastní tvorbě-reflexe ostatních uměleckých druhů-dramatických i hudebních (rytmických). Rozvoj smyslových vizuálně obrazných vyjádření-umělecká výtvarná tvorba, výběr, kombinace a variace ve vlastní tvorbě. Nauka o uplatňování subjektivity-prostředky pro vyjádření emocí, pocitů, nálad, fantazie, představ osobních zkušeností. Ověřování komunikačních účinků-osobní postoj v komunikaci, komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření, proměny komunikačního obsahu-záměry tvorby a proměny obsahu vizuálně obrazných vyjádření výtvarného umění zkoumání historických, sociálních a kulturních souvislostí.
- Teorie výtvarné výhovy v současném kontextu školského systému a v kontextu s výtvarným uměním s důrazem na animační technologie. Teoretická východiska doplněná vhodnými výtvarnými postupy a technikami. Výtvarné techniky v praktických ukázkách a cvičeních. Příprava na učitelský výstup.
- Literature
- Psychologie pro učitele, J.Čáp aj. Mareš. info
- Grafické techniky, A.Krejča. info
- L. Losos. Technika malby. info
- Kohlova Maryann, 200 výtvarných činností. info
- P. Rada Technika keramiky. info
- K. Teissig, Technika kresby. info
- A. Vondrušková, Tradice lidové tvorby. info
- K. Cikánová Kreslete s námi. info
- K. Cikánová Malujte s námi. info
- H. Dvořáková Výtvarná výchova na prvním stupni. info
- R. Horáček a kol. V dialogu s uměním. info
- J. Brukner, Pojďte s námi za obrazy. info
- Teaching methods (in Czech)
- projekt, cvičení, animace na výstavách výtvarného umění, dramatizace prožitků, zážitků a situací. Vyučovací pokusy-realizace
- Assessment methods (in Czech)
- klasifikovaný zápočet na základě - ústní zkoušky-pohovoru, znalostního testu, docházky, prezentace projektu - vedení metodického záznamníků a archivu praktických ukázek a pozorování.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 2 z 4.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2013/D60548z