Tvorba studijních materiálů multimediálního charakteru prezentujících inspirativní a výukové aktivity pro rozvoj kolektivní kompozice a improvizace
Řešitel:
Ing. MgA. Edgar Mojdl, Ph.D.
Kód
Období řešení:
od 2. 1. 2021 do 15. 12. 2021
Typ:
FRVUČ
Pracoviště:
Hudební fakulta
Anotace:
Obsahem projektu je tvorba studijních materiálů multimediálního charakteru na podporu výuky předmětů „Improvizace“, „Teorie kompozice“ a „Interpretace nové hudby“. Soubor materiálů ve formě textů, videí a nahrávek bude prezentovat paletu aktivit vedoucích ke kolektivní kompozici a řízené improvizaci. Pomocí srozumitelných zadání a audiovizuálních příkladů ukázkových zpracování se studenti či pedagogové budou moci seznámit s inspirativními podněty, kompozičními cvičeními a improvizační formami, které názorně přibližují možnosti alternativních způsobů kompozice. Příklady budou cíleně motivovat k praxi hudby, ve které nejsou jasně vyhraněny tradiční role skladatele a interpreta, ale kdy tvorba probíhá v rámci kolektivu s pomocí domluvených jednoduchých pravidel a omezení. Vytvořené multimediální materiály budou prezentovány formou webových stránek dostupných online studentům a pedagogům JAMU, ale i široké veřejnosti.