Filter publications

    2017

    1. MOTAL, Jan. Anxious Affinities: How Theatrical Performance Can Generate a Platform for Interpersonal Dialogue. Slovenské divadlo / The Slovak Theatre. 2017, vol. 65, No 3, p. 316-326. ISSN 0037-699X. Available from: https://dx.doi.org/10.1515/sd-2017-0018.
    2. NADAUD, Pierre. Decrouxova technika: semiologie konajiciho těla (The Decroux's Technique: Semiology of the Acting Body). In Tereza Konývková. Tendence v současném herectví a herecké pedagogice. 2017th ed. Brno: Janáčkova akademie múzických umění, 2017, p. 52-57. ISBN 978-80-7460-128-6.
    3. SERIŠ, Pavol. Defining an Acting Style. In Radka Kunderová. Current Challanges in Doctoral Theatre Research. Brno: Nakladatelství JAMU, 2017, p. 235-238. ISBN 978-80-7460-116-3.
    4. HERČÍKOVÁ, Barbora. "Experts of the Everyday": Staging Authenticity in Documentary Theatre. In Radka Kunderová. Current Challanges in Doctoral Theatre Research. Brno: Nakladatelství JAMU, 2017, p. 40-43. ISBN 978-80-7460-116-3.
    5. SLAVÍKOVÁ, Hana. Franz Cap: Průvodce životem a dílem (Franz Cap: Life and work of Frantisek Cap). 2017.
    6. MOTAL, Jan. From Interactivity to Freakshow: Ethical Aspects of New Television Trends from the Perspective of Democratic Competence. Czech and Slovak Journal of Humanities. 2017, vol. 2017, No 1, p. 44-53. ISSN 1805-3742.
    7. VENTRUBOVÁ, Eva. Herecká cvičení Josefa Karlíka (Josef Karlík's Acting Exercises). Brno: Nakladatelství JAMU, 2017, 223 pp. Výběrová řada doktorských spisů. ISBN 978-80-7460-124-8.
    8. KOVALČUK, Josef. Herectví v retromuzikálu Hvězdy na vrbě (Acting in the Retro Musical Stars on the Willow). In Tereza Konývková. Tendence v současném herectví a herecké pedagogice. Brno: Nakladatelství JAMU, 2017, p. 106-111. ISBN 978-80-7460-128-6.
    9. KUNDEROVÁ, Radka. Challenging Hierarchies? In Andrea Jochmanová. Current Issues in Performance Analysis. Brno: Nakladatelství JAMU, 2017, p. 106-112. ISBN 978-80-7460-111-8.
    10. PYTLÍKOVÁ DVOŘÁKOVÁ, Dita. Intermediality and Projection Typology in Dance Theatre. In Radka Kunderová. Current Challanges in Doctoral Theatre Research. Brno: Nakladatelství JAMU, 2017, p. 210-214. ISBN 978-80-7460-116-3.
    11. OSLZLÝ, Petr. Issues in the Reconstruction and Analysis of Bolek Polívka's Authorial Production of Am a Ea. In Andrea Jochmanová. Current Issues in Performance Analysis. Brno: Nakladatelství JAMU, 2017, p. 135-143. ISBN 978-80-7460-111-8.
    12. SPITZBARDT, Wolfgang. Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi hercem: úvaha o významu jazykové výuky a výchovy v rámci herecké výchovy (The Number of Languages You Know Is the Number of Times You Are an Actor: The Importance of Language Education in Actor's Training). In Tereza Konývková. Tendence v současném herectví a herecké pedagogice. 1st ed. Brno: Janáčkova akademie múzických umění, 2017, p. 72-79. ISBN 978-80-7460-128-6.
    13. OSLZLÝ, Petr. LET HUSY z Brna až do Amsterodamu a Avignonu (The Goose Flight from Brno to Amsterdam and Avignon). 1st ed. Brno: Nakladatelství JAMU, 2017, 768 pp. ISBN 978-80-7460-121-7.
    14. SMILKOVÁ, Oxana. Metaforická metoda, Já si vybírám kočku (Metaphorical method, I´m choosing a cat). 1st ed. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2017, 273 pp. ISBN 978-80-7460-126-2.
    15. SMILKOVÁ, Oxana. Metaforický trénink jako způsob praktické výchovy Umělce: k vývoji metodiky výuky (Actor´s Metaphorical Training as the Method of Professional Education of Artist). In Tereza Konývková. Tendence v současném herectví a herecké pedagogice. první. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2017, p. 58-67, 157 pp. ISBN 978-80-7460-128-6.
    16. BŘEZINOVÁ, Andrea. Metody výuky muzikálového zpěvu (Karel Hegner Teaching Method of Musical Theatre Vocal Technique). Brno: Nakladatelství JAMU, 2017, 173 pp. Výběrová řada doktorských spisů. ISBN 978-80-7460-114-9.
    17. BURŠOVÁ, Andrea. O hereckém výkonu Niky Brettschneiderové v inscenaci Zapomenutý vězeň (Nika Brettschneider's Acting in the Production of The Forgotten Prisoner). In Tereza Konývková. Tendence v současném herectví a herecké pedagogice. Brno: Nakladatelství JAMU, 2017, p. 93-105, 16 pp. ISBN 978-80-7460-128-6.
    18. KOVALČUK, Josef. Poznámky a postřehy k historii divadelních oborů (Notes and remarks on the history of theatre study programmes). In Vivat academia III. První. Brno: Janáčkova akademie múzických umění, 2017, p. 125-153. ISBN 978-80-7460-123-1.
    19. KONÝVKOVÁ, Tereza. The Moving Body in Cultural Mass Performances of the Sokol Gymnastic Movement. In Radka Kunderová. Current Challanges in Doctoral Theatre Research. Brno: Janáčkova akademie múzických umění, 2017, p. 119-125. ISBN 978-80-7460-116-3.
    20. KOVALČUK, Josef. The Phenomenon of Rozrazil (Speedwell), or a Play Which Found Its Time. In Andrea Jochmanová. Current Issues in Performance Analysis. Brno: Nakladatelství JAMU, 2017, p. 95-105. ISBN 978-80-7460-111-8.
    21. ROUBAL, Jan. The Polyphony of Contemporary Theory of Theatre. In Andrea Jochmanová. Current Issues in Performance Analysis. Brno: Nakladatelství JAMU, 2017, p. 15-18. ISBN 978-80-7460-111-8.
    22. BERGMAN, Aleš. Úkol – gesto – cíl (Task – Gesture – Target). In Tereza Konývková. Tendence v současném herectví a herecké pedagogice. Brno: Nakladatelství JAMU, 2017, p. 18-21. ISBN 978-80-7460-128-6.
    23. ZETEL, Michal. Video Tracking as a Tool for Performance Analysis. In Andrea Jochmanová. Current Issues in Performance Analysis. Brno: Nakladatelství JAMU, 2017, p. 67-72. ISBN 978-80-7460-111-8.
    24. KUNDEROVÁ, Radka. Why, How and What Are the Prospects? Artistic Research as a Challenge for Doctoral Studies in Theatre. In Radka Kunderová. Current Challanges in Doctoral Theatre Research. Brno: Janáčkova akademie múzických umění, 2017, p. 13-18. ISBN 978-80-7460-116-3.
Display details
Displayed: 27/12/2024 13:14