B 2024

Herci „národa“ aneb cesta herců HaDivadla, které nikdo nezná, z Prostějova do Brna na konec světa a zase zpátky

RYCHLÍK, Břetislav

Základní údaje

Originální název

Herci „národa“ aneb cesta herců HaDivadla, které nikdo nezná, z Prostějova do Brna na konec světa a zase zpátky

Název česky

Herci „národa“ aneb cesta herců HaDivadla, které nikdo nezná, z Prostějova do Brna na konec světa a zase zpátky

Název anglicky

The Actors of the "Nation" or the Journey of HaDivadlo Actors That No One Knows, from Prostějov to Brno to the End of the World and Back Again

Autoři

RYCHLÍK, Břetislav (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 210 s. 2024

Nakladatel

JAMU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

60403 Performing arts studies

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Organizační jednotka

Divadelní fakulta

ISBN

978-80-7460-229-0

Klíčová slova česky

Divadlo; HaDivadlo; autorské projetky; inscenace

Klíčová slova anglicky

Theatre; HaDivadlo; individual projects; theatre play

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 13. 3. 2025 21:06, Mgr. Jana Kořínková, Ph.D.

Anotace

V originále

Publikace přináší pozoruhodnou zprávu o studiovém HaDivadle a jedné z originálních linií jeho tvorby, při jejímž vzniku sehráli klíčovou roli sami herci. V cyklech nazvaných Herci inspirátory inscenací a Cyklus hereckých výpovědí tehdy vznikly čtyři inscenace: Dnes naposled! (1985), Bajky o Lišákovi (1986, 1988), Deska (1986) a Dcery národa (1987). Prostřednictvím studií, rozhovorů s aktéry i dobových dokumentů se Břetislav Rychlík se svými kolegy i spolupracovníky snaží zprostředkovat svědectví o východiscích autorského divadla, o vývoji osobního ručení za vznik inscenace a schopnosti pracovat s tématem. Součástí publikace je i QR kód, který čtenáře přesměruje na úložiště, kde je možné zhlédnout záznamy představení Dnes naposled!, Deska a Dcery národa. Zpět do obchodu Zpět do obchodu Hledat Publikace přináší pozoruhodnou zprávu o studiovém HaDivadle a jedné z originálních linií jeho tvorby, při jejímž vzniku sehráli klíčovou roli sami herci. V cyklech nazvaných Herci inspirátory inscenací a Cyklus hereckých výpovědí tehdy vznikly čtyři inscenace: Dnes naposled! (1985), Bajky o Lišákovi (1986, 1988), Deska (1986) a Dcery národa (1987). Prostřednictvím studií, rozhovorů s aktéry i dobových dokumentů se Břetislav Rychlík se svými kolegy i spolupracovníky snaží zprostředkovat svědectví o východiscích autorského divadla, o vývoji osobního ručení za vznik inscenace a schopnosti pracovat s tématem. Součástí publikace je i QR kód, který čtenáře přesměruje na úložiště, kde je možné zhlédnout záznamy představení Dnes naposled!, Deska a Dcery národa. Zpět do obchodu Zpět do obchodu Hledat Publikace přináší pozoruhodnou zprávu o studiovém HaDivadle a jedné z originálních linií jeho tvorby, při jejímž vzniku sehráli klíčovou roli sami herci. V cyklech nazvaných Herci inspirátory inscenací a Cyklus hereckých výpovědí tehdy vznikly čtyři inscenace: Dnes naposled! (1985), Bajky o Lišákovi (1986, 1988), Deska (1986) a Dcery národa (1987). Prostřednictvím studií, rozhovorů s aktéry i dobových dokumentů se Břetislav Rychlík se svými kolegy i spolupracovníky snaží zprostředkovat svědectví o východiscích autorského divadla, o vývoji osobního ručení za vznik inscenace a schopnosti pracovat s tématem. Součástí publikace je i QR kód, který čtenáře přesměruje na úložiště, kde je možné zhlédnout záznamy představení Dnes naposled!, Deska a Dcery národa. Zpět do obchodu Zpět do obchodu Hledat

Anglicky

The publication brings a remarkable report about the HaDivadlo theatre studio (Czechoslovakia / Czech republic) in the creation of which the actors themselves played a key role in the 1980s. At that time, four productions were created in the cycles called Actors Inspiring Productions and the Cycle of Actor Testimonies: Today is the last time! (1985), Fables of the Fox (1986, 1988), Deska (1986) and Daughters of the Nation (1987). Through studies, interviews with actors and period documents, Břetislav Rychlík and his colleagues and collaborators try to convey testimony about the starting points of author's theater, about the development of personal responsibility for the creation of a production and the ability to work with a theme. The publication also includes a QR code that redirects the reader to the repository, where it is possible to watch recordings of the performances Today for the Last Time!, Today and Daughters of the Nation.