p 2024

Seminář: Marketing, fundraising a management kulturních zařízení II

PEŠL ŠILEROVÁ, Lucie and Ingeborg RADOK ŽÁDNÁ

Basic information

Original name

Seminář: Marketing, fundraising a management kulturních zařízení II

Name in Czech

Seminář: Marketing, fundraising a management kulturních zařízení II

Name (in English)

Seminar: Marketing, fundraising and management of cultural facilities II

Authors

PEŠL ŠILEROVÁ, Lucie and Ingeborg RADOK ŽÁDNÁ

Edition

2024

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Vyžádané přednášky

Field of Study

60400 6.4 Arts

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

URL

Organization unit

Faculty of Music

Keywords (in Czech)

kultuirní management; AI; umění; management; koncept třetích míst; data v kultuře

Keywords in English

cultural management; AI; art; management; third places; data in culture
Změněno: 25/11/2024 18:30, doc. Ing. MgA. Lucie Pešl Šilerová, Ph.D.

Abstract

V originále

Podoby vnímání kulturních a paměťových institucí se v posledních dekádách radikálně proměňují. Dynamickými změnami prochází umělecké prostředí i jeho institucionální kontext. Zajímavá prezentace a inovativní motivace návštěvníků a konzumentů kulturního obsahu je nezbytnou součástí práce kulturních institucí. Ty pracují jak se svým digitálním prostorem pro prezentaci, tak s tradičním fyzickým. Každé z těchto prostředí vyžaduje jiný přístup a koncept. Do popředí se tak dostávají nová témata jako využití umělé inteligence v umělecké tvorbě i manažerských procesech, práce s daty nejen z digitálních zdrojů, a koncept „třetích míst“ – prostorů, kde se komunita může setkávat mimo domov a práci. Zásadní se stává i otázka bezpečnosti a pohody na pracovišti, což zahrnuje jak fyzické, tak psychologické aspekty. Kulturní manažeři dnes musí čelit nejen změnám v technologiích, ale i novým požadavkům společnosti, jako je inkluzivita, udržitelnost a posílení komunitních vazeb. Seminář poskytne inspirativní náhled na to, jak mohou kulturní instituce adaptovat své strategie, aby prosperovaly v rychle se měnícím světě. V rámci první části semináře budou rozebírána zejména tato témata: Využití umělé inteligence v kulturních institucích, etické aspekty. Sběr, analýza a využití dat pro zlepšení komunikace s návštěvníky a optimalizaci provozních či finančních procesů. Jak kulturní instituce mohou vytvořit přívětivé prostory pro setkávání komunit mimo tradiční rámec. Bezpečnost a pohoda na pracovišti. Hybridní prostory: propojení fyzického a digitálního světa. V druhé části semináře se budou lektorky věnovat vašim konkrétním dotazům a podnětům, které doplní interaktivní práce ve vybraném tématu. V případě, že máte svůj podnět, který může navazovat na výsledky semináře z roku 2023, můžete jej v rámci druhé části semináře krátce představit a sdílet.
Displayed: 24/12/2024 00:43