W 2024

Hudební workshop: nízkolatenční streaming Brno a Bělehrad

PECLOVÁ, Daniela

Basic information

Original name

Hudební workshop: nízkolatenční streaming Brno a Bělehrad

Name in Czech

Hudební workshop: nízkolatenční streaming Brno a Bělehrad

Name (in English)

Music workshop: low latency streaming Brno and Belgrade

Edition

2024

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Uspořádání workshopu

Field of Study

60403 Performing arts studies

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Music

Keywords (in Czech)

hudební vzdělávání, nízkolatenční streaming, MVTP, Brno, Bělehgrad

Keywords in English

music education, low latency streaming, MVTP, Brno, Belgrade

Tags

International impact
Změněno: 26/10/2024 10:42, MgA. Daniela Peclová, Ph.D.

Abstract

V originále

Hudební workshop zaměřený na praktické testování nízkolatenčního streamingu pro spolupráci na dálku probíhal jako součást kvalitativního výzkumu zaměřeného na efektivitu takového přístupu mezi hudebníky. Studenti nazkoušeli vybranou část Mozartova Klarinetového kvinteta K. 581 a během tříhodinového online workshopu pracovali na přesnosti a souhře jednotlivých pasáží skladby. Výsledkem byla společná performativní ukázka části skladby a následné kvalitativní šetření reflektující zkušenosti hudebníků s distanční formou spolupráce, která přinesla nové poznatky k technickým a organizačním aspektům práce na dálku.

In English

The music workshop focused on testing the practical application of low-latency streaming for remote collaboration, as part of a qualitative study investigating its effectiveness among musicians. During a three-hour online session, students rehearsed a selected passage from Mozart’s Clarinet Quintet K. 581, working on accuracy and ensemble cohesion. The workshop culminated in a joint performance of the piece segment, followed by a qualitative survey capturing musicians' experiences with remote collaboration. This revealed valuable insights into the technical and organizational facets of distance-based musical work.