W 2024

Hudební workshop: nízkolatenční streaming Brno a Bělehrad

PECLOVÁ, Daniela

Základní údaje

Originální název

Hudební workshop: nízkolatenční streaming Brno a Bělehrad

Název česky

Hudební workshop: nízkolatenční streaming Brno a Bělehrad

Název anglicky

Music workshop: low latency streaming Brno and Belgrade

Vydání

2024

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Uspořádání workshopu

Obor

60403 Performing arts studies

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Hudební fakulta

Klíčová slova česky

hudební vzdělávání, nízkolatenční streaming, MVTP, Brno, Bělehgrad

Klíčová slova anglicky

music education, low latency streaming, MVTP, Brno, Belgrade

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 26. 10. 2024 10:42, MgA. Daniela Peclová

Anotace

V originále

Hudební workshop zaměřený na praktické testování nízkolatenčního streamingu pro spolupráci na dálku probíhal jako součást kvalitativního výzkumu zaměřeného na efektivitu takového přístupu mezi hudebníky. Studenti nazkoušeli vybranou část Mozartova Klarinetového kvinteta K. 581 a během tříhodinového online workshopu pracovali na přesnosti a souhře jednotlivých pasáží skladby. Výsledkem byla společná performativní ukázka části skladby a následné kvalitativní šetření reflektující zkušenosti hudebníků s distanční formou spolupráce, která přinesla nové poznatky k technickým a organizačním aspektům práce na dálku.

Anglicky

The music workshop focused on testing the practical application of low-latency streaming for remote collaboration, as part of a qualitative study investigating its effectiveness among musicians. During a three-hour online session, students rehearsed a selected passage from Mozart’s Clarinet Quintet K. 581, working on accuracy and ensemble cohesion. The workshop culminated in a joint performance of the piece segment, followed by a qualitative survey capturing musicians' experiences with remote collaboration. This revealed valuable insights into the technical and organizational facets of distance-based musical work.