Detailed Information on Publication Record
2024
Hudební workshop: nízkolatenční streaming Brno a Bělehrad
PECLOVÁ, DanielaBasic information
Original name
Hudební workshop: nízkolatenční streaming Brno a Bělehrad
Name in Czech
Hudební workshop: nízkolatenční streaming Brno a Bělehrad
Name (in English)
Music workshop: low latency streaming Brno and Belgrade
Authors
Edition
2024
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Uspořádání workshopu
Field of Study
60403 Performing arts studies
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Music
Keywords (in Czech)
hudební vzdělávání, nízkolatenční streaming, MVTP, Brno, Bělehgrad
Keywords in English
music education, low latency streaming, MVTP, Brno, Belgrade
Tags
International impact
Změněno: 26/10/2024 10:42, MgA. Daniela Peclová, Ph.D.
V originále
Hudební workshop zaměřený na praktické testování nízkolatenčního streamingu pro spolupráci na dálku probíhal jako součást kvalitativního výzkumu zaměřeného na efektivitu takového přístupu mezi hudebníky. Studenti nazkoušeli vybranou část Mozartova Klarinetového kvinteta K. 581 a během tříhodinového online workshopu pracovali na přesnosti a souhře jednotlivých pasáží skladby. Výsledkem byla společná performativní ukázka části skladby a následné kvalitativní šetření reflektující zkušenosti hudebníků s distanční formou spolupráce, která přinesla nové poznatky k technickým a organizačním aspektům práce na dálku.
In English
The music workshop focused on testing the practical application of low-latency streaming for remote collaboration, as part of a qualitative study investigating its effectiveness among musicians. During a three-hour online session, students rehearsed a selected passage from Mozart’s Clarinet Quintet K. 581, working on accuracy and ensemble cohesion. The workshop culminated in a joint performance of the piece segment, followed by a qualitative survey capturing musicians' experiences with remote collaboration. This revealed valuable insights into the technical and organizational facets of distance-based musical work.