D 2024

Ultra-low latency streaming technology in music education

PECLOVÁ, Daniela

Basic information

Original name

Ultra-low latency streaming technology in music education

Name in Czech

Využití nízkolatenčního streamingu v hudebním vzdělávání

Authors

PECLOVÁ, Daniela (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Belgie, Culture that matters: Interdisciplinary Approaches for Sustainable Futures, p. 31-41, 11 pp. 2024

Publisher

ENCATC

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

60403 Performing arts studies

Country of publisher

Belgium

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

Organization unit

Faculty of Music

ISBN

978-92-990088-7-4

Keywords (in Czech)

terciární hudební vzdělávání; technologie; Modular Video Transmission Platform

Keywords in English

Higher Music Education; Technology; Modular Video Transmission Platform
Změněno: 23/9/2024 11:33, MgA. Daniela Peclová, Ph.D.

Abstract

V originále

This article explores collaborative efforts Janáček Academy of Performing Arts' Faculty of Music and the Royal Conservatory of The Hague to connect in their cooperation using ultra-low latency streaming. With focus on blended learning and use of digital technologies in music education. The study analyzing a particular project addresses the use of advanced Modular video transmission platform technology (MVTP) for remote music masterclasses and rehearsals. The study highlights the technical feasibility and educational benefits of MVTP in enhancing international music education through synchronous, high-quality virtual collaborations between distant institutions.

In Czech

Tento článek zkoumá spolupráci mezi Fakultou hudby Janáčkovy akademie múzických umění a Královskou konzervatoří v Haagu, zaměřenou na propojení pomocí streamování s ultra nízkou latencí. Hlavní důraz je kladen na kombinované učení a využití digitálních technologií ve výuce hudby. Studie analyzuje konkrétní projekt, který se zabývá využitím pokročilé technologie modulární platformy pro přenos videa (MVTP) pro dálkové hudební masterclassy a zkoušky. Studie zdůrazňuje technickou proveditelnost a vzdělávací přínosy MVTP při zlepšování mezinárodní hudební výuky prostřednictvím synchronních, vysoce kvalitních virtuálních spoluprací mezi vzdálenými institucemi.