k 2024

Models of functioning of music production agencies in the Czech Republic

MIKOLÁŠIKOVÁ, Barbora

Základní údaje

Originální název

Models of functioning of music production agencies in the Czech Republic

Název česky

Modely fungování hudebních produkčních agentur v České republice

Autoři

MIKOLÁŠIKOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

International Music Business Research Days, Hanover, 2024

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

60403 Performing arts studies

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Hudební fakulta

Klíčová slova česky

Výzkum; hudební produkce; management; hudební produkční agentury

Klíčová slova anglicky

research; music production; management; music production management agencies

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 21. 3. 2025 20:58, doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D.

Anotace

V originále

The conference paper discussed the topic of the author's dissertation on the topic "Models of functioning of music production agencies in the Czech Republic". The aim of the paper is to map music production agencies in the Czech Republic and, through qualitative interviews with agency representatives, to determine how they approach organizing activities in the Czech Republic. The result should therefore be the identification and description of the processes leading to the creation of a concert, both in classical and popular music. Secondary objectives are to determine whether the methods described in the theory of management, project management and strategic management are actively used in the agencies. At the time of the paper's creation (June 2024), the research was in the phase of collecting data from informants. The methods used are the study of secondary sources, data collection through qualitative interviews with informants and subsequent coding of the obtained data and their analysis. The findings to date point to problems in the area of financing and human resources, which applies to agencies regardless of the genre in which they operate.

Česky

Konferenční příspěvek pojednával o tématu disertační práce autorky na téma "Modely fungování hudebních produkčních agentur v ČR". Cíli práce je zmapovat hudební produkční agentury v ČR a skrze kvalitativní dotazování zástupců agentur zjistit, jakým způsobem přistupují k pořadatelské činnosti na území České republiky. Výsledkem by tedy mělo být zjištění a popsání procesů vedoucích ke vzniku koncertu a to jak v artificiální, tak non-artificiální hudbě. Vedlejšími cíli je zjištění, zda jsou v agenturách využívány aktivně metody popisované v teorii managementu, projektového řízení a strategického řízení. V době vzniku příspěvku (červen 2024) byl výzkum ve fázi sběru dat od informantů. Využité metody jsou studium sekundárních zdrojů, sběr dat skrze kvalitativní dotazování polo-strukturovanými rozhovory s informanty a následné kódování získaných dat a jejich analýza. Dosavadní zjištění upozorňují na problémy v oblasti financování a lidských zdrojů, což se týká agentur nehledě na žánr, ve kterém působí.