k 2024

Future of Music Education

PECLOVÁ, Daniela, Tober ANDREA and Márquez ENRIQUE

Basic information

Original name

Future of Music Education

Name in Czech

Budoucnost hudebního vzdělávání

Authors

PECLOVÁ, Daniela, Tober ANDREA and Márquez ENRIQUE

Edition

Classical:NEXT, 2024

Other information

Language

English

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

60403 Performing arts studies

Country of publisher

Germany

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Music

Keywords (in Czech)

terciární hudební vzdělávání, mezinárodní spolupráce

Keywords in English

higher music education, international collaboration
Změněno: 31/5/2024 13:21, MgA. Daniela Peclová, Ph.D.

Abstract

V originále

Will music conservatories be relevant in the next 20 years? As we stand at a crossroads in a rapidly evolving global landscape, the future relevance of music conservatories in the coming decades is a question that demands our attention. Drawing from diverse leadership roles in Europe, Latin America, and the US – spanning social development initiatives to leading higher education institutions – this session raises queries about the value of current music training paradigms. Beyond performance mastery, are young musicians being equipped with the versatile skills needed in an interconnected world? Does the approach foster critical thinking and incorporate a liberal arts dimension? This session, enriched by a philosophical framework, real-world case studies, and industry expertise, delves into the vital issues that are shaping the industry's trajectory. Join us for this concise exploration of music education's transformative potential for the 21st century

In Czech

Budou mít hudební konzervatoře význam i v příštích 20 letech? Vzhledem k tomu, že stojíme na křižovatce v rychle se vyvíjejícím globálním prostředí, je otázka budoucího významu hudebních konzervatoří v nadcházejících desetiletích otázkou, která si žádá naši pozornost. Na základě zkušeností z různých vedoucích pozic v Evropě, Latinské Americe a USA - od iniciativ sociálního rozvoje až po přední vysokoškolské instituce - se na tomto zasedání objeví otázky týkající se hodnoty současných paradigmat hudebního vzdělávání. Jsou mladí hudebníci vybaveni nejen výkonnostním mistrovstvím, ale i všestrannými dovednostmi potřebnými v propojeném světě? Podporuje tento přístup kritické myšlení a zahrnuje rozměr svobodných umění? Toto zasedání, obohacené o filozofický rámec, případové studie z reálného světa a odborné znalosti z oboru, se zabývá zásadními otázkami, které určují trajektorii tohoto odvětví. Připojte se k nám při tomto stručném zkoumání transformačního potenciálu hudebního vzdělávání pro 21. století.