k 2024

Future of Music Education

PECLOVÁ, Daniela, Tober ANDREA a Márquez ENRIQUE

Základní údaje

Originální název

Future of Music Education

Název česky

Budoucnost hudebního vzdělávání

Autoři

PECLOVÁ, Daniela, Tober ANDREA a Márquez ENRIQUE

Vydání

Classical:NEXT, 2024

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

60403 Performing arts studies

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Hudební fakulta

Klíčová slova česky

terciární hudební vzdělávání, mezinárodní spolupráce

Klíčová slova anglicky

higher music education, international collaboration
Změněno: 31. 5. 2024 13:21, MgA. Daniela Peclová, Ph.D.

Anotace

V originále

Will music conservatories be relevant in the next 20 years? As we stand at a crossroads in a rapidly evolving global landscape, the future relevance of music conservatories in the coming decades is a question that demands our attention. Drawing from diverse leadership roles in Europe, Latin America, and the US – spanning social development initiatives to leading higher education institutions – this session raises queries about the value of current music training paradigms. Beyond performance mastery, are young musicians being equipped with the versatile skills needed in an interconnected world? Does the approach foster critical thinking and incorporate a liberal arts dimension? This session, enriched by a philosophical framework, real-world case studies, and industry expertise, delves into the vital issues that are shaping the industry's trajectory. Join us for this concise exploration of music education's transformative potential for the 21st century