V originále
Publikace zkušeného kameramana Marka Jíchy se věnuje definici funkcí a účinků kamerových nástrojů, se kterými se pracuje při výrobě filmu. Obsahuje novou teorii 12 kamerových nástrojů (kamera, pohyb, rám, vypravěč a subjektivní pohled, obrazová kompozice, velikosti záběrů a prostorové rozlišení, hloubka pole a prostorový vzhled obrazu, barevný kruh, rytmus obrazové struktury, tvary a obrazové iluze, osy a úhly, světlo a stín), jež může filmařům pomoci dosáhnout dokonalosti v jejich řemesle. Kniha je určená pro začínající i pokročilé filmové tvůrce, kteří se zabývají praktickými aspekty filmové tvorby, natáčením filmů, tvorbou obsahu a formálním zpracováním záběrů a sekvencí z těchto záběrů. Text doprovází bezmála 800 obrázků, grafů, autorských kreseb, fotografií, ukázek z filmů či malířství, jež spolu s tzv. modelovými příklady z fiktivního scénáře demonstrují funkce a aplikace jednotlivých nástrojů.
Anglicky
The publication written by the experienced cinematographer Marek Jícha is devoted to the definition of the functions and effects of the camera tools used in film production. It contains a new theory of 12 camera tools (camera, movement, frame, narrator and subjective view, image composition, shot sizes and spatial resolution, depth of field and spatial appearance of the image, color circle, rhythm of image structure, shapes and image illusions, axes and angles, light and shadow) that can help filmmakers achieve perfection in their craft. The book is intended for beginning and advanced filmmakers who deal with the practical aspects of filmmaking, filming, content creation and formal processing of shots and sequences from these shots. The text is accompanied by almost 800 images, graphs, author's drawings, photographs, samples from films or paintings, which, together with examples from a fictitious scenario, demonstrate the functions and applications of each tool.