Detailed Information on Publication Record
2024
Zpráva z uměleckého výzkumu: Specifika a možnosti dramatické výchovy v mezigenerační skupině Neslyšících
PAVLŮ, KristýnaBasic information
Original name
Zpráva z uměleckého výzkumu: Specifika a možnosti dramatické výchovy v mezigenerační skupině Neslyšících
Name in Czech
Zpráva z uměleckého výzkumu: Specifika a možnosti dramatické výchovy v mezigenerační skupině Neslyšících
Name (in English)
Artistic research report: Specifics and possibilities of dramatic education in the intergenerational group of Deaf people
Authors
PAVLŮ, Kristýna (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Atelier 205, Brno, JAMU, 2024, 2787-9305
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku (nerecenzovaný)
Field of Study
60202 Specific languages
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Theatre Faculty
Keywords (in Czech)
mezigenerační skupina; senioři; děti; dramatická výchova; sluchově postižení; znakový jazyk
Keywords in English
Intergenerational group; seniors; children; drama in education; hearing impairment; sign language
Tags
Změněno: 24/3/2024 18:11, doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D.
V originále
Zpráva z uměleckého výzkumu popisuje a reflektuje projekt, který se uskutečnil v mezigenerační skupině slyšících a skupině osob se sluchovým postižením. Hlavním cílem projektu bylo uskutečnit workshopy v daných cílových skupinách, modifikovat průběh workshopu pro potřeby mezigenerační skupiny a skupiny osob sluchově postižených. Na základě uskutečněných workshopů a následného vyhodnocení workshopů zpráva pojednává o specifikách dramatické výchovy v mezigenerační skupině osob sluchově postižených.
In English
The artistic research report describes and reflects on a project in an intergenerational group of hearing people and people with impaired hearing. The main project goals were to arrange workshops for these target groups and modify exercises for the intergenerational group and the hearing-impaired group. The research report discusses the specifics of drama education in the intergenerational group of people with impaired hearing based on workshops and their evaluation.