j 2024

Zpráva z uměleckého výzkumu: Specifika a možnosti dramatické výchovy v mezigenerační skupině Neslyšících

PAVLŮ, Kristýna

Basic information

Original name

Zpráva z uměleckého výzkumu: Specifika a možnosti dramatické výchovy v mezigenerační skupině Neslyšících

Name in Czech

Zpráva z uměleckého výzkumu: Specifika a možnosti dramatické výchovy v mezigenerační skupině Neslyšících

Name (in English)

Artistic research report: Specifics and possibilities of dramatic education in the intergenerational group of Deaf people

Authors

PAVLŮ, Kristýna (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Atelier 205, Brno, JAMU, 2024, 2787-9305

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku (nerecenzovaný)

Field of Study

60202 Specific languages

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Theatre Faculty

Keywords (in Czech)

mezigenerační skupina; senioři; děti; dramatická výchova; sluchově postižení; znakový jazyk

Keywords in English

Intergenerational group; seniors; children; drama in education; hearing impairment; sign language
Změněno: 24/3/2024 18:11, doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D.

Abstract

V originále

Zpráva z uměleckého výzkumu popisuje a reflektuje projekt, který se uskutečnil v mezigenerační skupině slyšících a skupině osob se sluchovým postižením. Hlavním cílem projektu bylo uskutečnit workshopy v daných cílových skupinách, modifikovat průběh workshopu pro potřeby mezigenerační skupiny a skupiny osob sluchově postižených. Na základě uskutečněných workshopů a následného vyhodnocení workshopů zpráva pojednává o specifikách dramatické výchovy v mezigenerační skupině osob sluchově postižených.

In English

The artistic research report describes and reflects on a project in an intergenerational group of hearing people and people with impaired hearing. The main project goals were to arrange workshops for these target groups and modify exercises for the intergenerational group and the hearing-impaired group. The research report discusses the specifics of drama education in the intergenerational group of people with impaired hearing based on workshops and their evaluation.