p
2023
Seminář: Marketing, fundraising a management kulturních zařízení v kontextu proměny vnímání a motivace návštěvníka
PEŠL ŠILEROVÁ, Lucie and Ingeborg RADOK ŽÁDNÁ
Basic information
Original name
Seminář: Marketing, fundraising a management kulturních zařízení v kontextu proměny vnímání a motivace návštěvníka
Name in Czech
Seminář: Marketing, fundraising a management kulturních zařízení v kontextu proměny vnímání a motivace návštěvníka
Name (in English)
Seminar: Marketing, fundraising and management of cultural facilities in the context of changing the perception and motivation of the visitor
Edition
Seminář NIPOS pro pracovníky v kultuře, 2023
Other information
Type of outcome
Vyžádané přednášky
Field of Study
60403 Performing arts studies
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Music
Keywords (in Czech)
management; marketing; sociální sítě; fundraising;
Keywords in English
management; marketing; social media; fundraising
V originále
Podoby vnímání kulturní a paměťové instituce se v posledních dekádách radikálně proměnily. Dynamickými změnami prochází umělecké prostředí i institucionální kontext. Zajímavá prezentace a inovativní motivace návštěvníků a konzumentů kulturního obsahu je nezbytnou součástí práce kulturních institucí. Marketingové strategie nabývají nových rozměrů a významně ovlivňují rozevírající se nůžky kvalitních a úspěšných projektů. Umění se šíří, prezentuje se a je vnímáno jinak, mezi jiným digitálně nebo distančně. Všichni pracovníci v kulturních institucích musí být připraveni na nové způsoby propagace a marketingu své činnosti a svých aktivit, a proto jsou na práci kulturního manažera a organizátora kladeny nové nároky i požadavky.
In English
The forms of perception of cultural and memory institutions have changed radically in recent decades. Both the artistic environment and the institutional context are undergoing dynamic changes. An interesting presentation and innovative motivation of visitors and consumers of cultural content is an essential part of the work of cultural institutions. Marketing strategies take on new dimensions and significantly influence the unfolding scissors of quality and successful projects. Art spreads, presents itself and is perceived differently, among other things digitally or remotely. All workers in cultural institutions must be prepared for new ways of promoting and marketing their work and their activities, and therefore new demands and requirements are placed on the work of a cultural manager and organizer.
Displayed: 23/12/2024 06:34