p 2023

Seminář: Marketing, fundraising a management kulturních zařízení v kontextu proměny vnímání a motivace návštěvníka

PEŠL ŠILEROVÁ, Lucie and Ingeborg RADOK ŽÁDNÁ

Basic information

Original name

Seminář: Marketing, fundraising a management kulturních zařízení v kontextu proměny vnímání a motivace návštěvníka

Name in Czech

Seminář: Marketing, fundraising a management kulturních zařízení v kontextu proměny vnímání a motivace návštěvníka

Name (in English)

Seminar: Marketing, fundraising and management of cultural facilities in the context of changing the perception and motivation of the visitor

Authors

PEŠL ŠILEROVÁ, Lucie and Ingeborg RADOK ŽÁDNÁ

Edition

Seminář NIPOS pro pracovníky v kultuře, 2023

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Vyžádané přednášky

Field of Study

60403 Performing arts studies

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Music

Keywords (in Czech)

management; marketing; sociální sítě; fundraising;

Keywords in English

management; marketing; social media; fundraising
Změněno: 12/3/2024 13:42, doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D.

Abstract

V originále

Podoby vnímání kulturní a paměťové instituce se v posledních dekádách radikálně proměnily. Dynamickými změnami prochází umělecké prostředí i institucionální kontext. Zajímavá prezentace a inovativní motivace návštěvníků a konzumentů kulturního obsahu je nezbytnou součástí práce kulturních institucí. Marketingové strategie nabývají nových rozměrů a významně ovlivňují rozevírající se nůžky kvalitních a úspěšných projektů. Umění se šíří, prezentuje se a je vnímáno jinak, mezi jiným digitálně nebo distančně. Všichni pracovníci v kulturních institucích musí být připraveni na nové způsoby propagace a marketingu své činnosti a svých aktivit, a proto jsou na práci kulturního manažera a organizátora kladeny nové nároky i požadavky.

In English

The forms of perception of cultural and memory institutions have changed radically in recent decades. Both the artistic environment and the institutional context are undergoing dynamic changes. An interesting presentation and innovative motivation of visitors and consumers of cultural content is an essential part of the work of cultural institutions. Marketing strategies take on new dimensions and significantly influence the unfolding scissors of quality and successful projects. Art spreads, presents itself and is perceived differently, among other things digitally or remotely. All workers in cultural institutions must be prepared for new ways of promoting and marketing their work and their activities, and therefore new demands and requirements are placed on the work of a cultural manager and organizer.