x 2022

Divadlo a výchova jako cesta ke vzdělávání žáků se sluchovým postižením a dalšími vzdělávacími potřebami

HEGYIOVÁ, Aneta a Radka KULICHOVÁ

Základní údaje

Originální název

Divadlo a výchova jako cesta ke vzdělávání žáků se sluchovým postižením a dalšími vzdělávacími potřebami

Název česky

Divadlo a výchova jako cesta ke vzdělávání žáků se sluchovým postižením a dalšími vzdělávacími potřebami

Název anglicky

Theater and education as a way to educate pupils with hearing impairment and other educational needs

Vydání

2022

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Projekty výzkumu a vývoje

Obor

60403 Performing arts studies

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Divadelní fakulta

Klíčová slova česky

divadlo; výchova; vzdělávání; sluchové postižení

Klíčová slova anglicky

theatre; education; hearing impairment

Návaznosti

č.projektu: VS322N0022, projekt VaV.
Změněno: 19. 4. 2024 10:32, Mgr. et Mgr. Pavla Musilová

Anotace

V originále

Výzkumný projekt „Divadlo a výchova jako cesta ke vzdělávání žáků se sluchovým postižením a dalšími vzdělávacími potřebami“ popisuje průběh od výběru divadelního představení vhodného pro úpravu do podoby i pro Neslyšící publikum. Studie představuje práci tvůrčího týmu na textu inscenace a na překladu do českého znakového jazyka, procesu zkoušení s tlumočnicí divadla, až po finální divadelní tvar přístupný různým skupinám dětského publika. Uvádí základní přehled o specificích osob se sluchovými vadami a o možnostech komunikace s nimi. Zkoumá záměr výzkumného projektu, kterým bylo hledání možností úpravy a přezkoušení podoby divadelní inscenace.

Anglicky

the research project "Theatre and education as a way to educate students with hearing impairment and other educational needs" describes the process from the selection of a theater performance suitable for adaptation to a Deaf audience as well. The study presents the work of the creative team on the text of the production and on the translation into Czech sign language, the rehearsal process with the theater interpreter, up to the final theatrical form accessible to various groups of children's audiences. It provides a basic overview of specific people with hearing impairments and the possibilities of communication with them. It examines the purpose of the research project, which was to find possibilities for editing and testing the form of a theatrical production