2023
Karel Vachek pedagog
MORALES, RodrigoZákladní údaje
Originální název
Karel Vachek pedagog
Název anglicky
Karel Vachek teacher
Autoři
Vydání
Karel Vachek – Svědectví a reflexe; Kino Ponrepo; Bartolomějská 11, Praha 1, 2023
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
60405 Studies on Film, Radio and Television
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Hudební fakulta
Klíčová slova česky
Karel Vachek; film; režisér; pedagog; filosof
Klíčová slova anglicky
Karel Vachel; film; teacher; philosopher
Změněno: 13. 3. 2024 21:15, doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D.
V originále
Můj příspěvek na Konferenci Karel Vachek – svědectví a reflexe, se dotýkal působení Karla Vachka jako pedagoga. Jádro jeho pedagogického myšlení a jeho přínosu uměleckého školství spočívá v tom, že během jeho působení na katedře dokumentární tvorby na FAMU umožnil studentům pracovat v atmosféře tolerance a svobody. Vachek přijímal různorodá myšlení a styly tvorby. Bránil myšlení a dílo svých studentů, aby nebyly stigmatizovaní, ani podrobení. Varoval před kompromisy, které vedou k homogenizujícímu a průměrnému rutinérství v tvorbě. Vachek umožnil svým žákům nahlédnout do kritického myšlení audiovizuální tvorby a uměleckého výzkumu. Snažil se, aby tvůrci neztratili vztah k problémům současné společnosti. Karel Vachek jako učitel podporoval nové trendy a experimenty ve filmové tvorbě a vyžadoval po svých žácích schopnost solidní argumentace a neustálou humanistickou kultivaci.
Anglicky
My contribution to the Karel Vachek Conference – testimony and reflection touched on Karel Vachek's work as a teacher. The core of his pedagogical thinking and his contribution to art education lies in the fact that during his tenure at the FAMU documentary department, he enabled students to work in an atmosphere of tolerance and freedom. Vachek accepted diverse thinking and creative styles. He defended the thinking and work of his students so that they would not be stigmatized or subjugated. He warned against compromises that lead to homogenizing and mediocre routine in creation. Vachek enabled his pupils to gain an insight into the critical thinking of audiovisual creation and artistic research. He tried to ensure that the creators did not lose touch with the problems of contemporary society. As a teacher, Karel Vachek supported new trends and experiments in filmmaking and demanded from his students the ability of solid argumentation and constant humanistic cultivation.