k 2023

Karel Vachek pedagog

MORALES, Rodrigo

Základní údaje

Originální název

Karel Vachek pedagog

Název anglicky

Karel Vachek teacher

Vydání

Karel Vachek – Svědectví a reflexe; Kino Ponrepo; Bartolomějská 11, Praha 1, 2023

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

60405 Studies on Film, Radio and Television

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Hudební fakulta

Klíčová slova česky

Karel Vachek; film; režisér; pedagog; filosof

Klíčová slova anglicky

Karel Vachel; film; teacher; philosopher
Změněno: 13. 3. 2024 21:15, doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D.

Anotace

V originále

Můj příspěvek na Konferenci Karel Vachek – svědectví a reflexe, se dotýkal působení Karla Vachka jako pedagoga. Jádro jeho pedagogického myšlení a jeho přínosu uměleckého školství spočívá v tom, že během jeho působení na katedře dokumentární tvorby na FAMU umožnil studentům pracovat v atmosféře tolerance a svobody. Vachek přijímal různorodá myšlení a styly tvorby. Bránil myšlení a dílo svých studentů, aby nebyly stigmatizovaní, ani podrobení. Varoval před kompromisy, které vedou k homogenizujícímu a průměrnému rutinérství v tvorbě. Vachek umožnil svým žákům nahlédnout do kritického myšlení audiovizuální tvorby a uměleckého výzkumu. Snažil se, aby tvůrci neztratili vztah k problémům současné společnosti. Karel Vachek jako učitel podporoval nové trendy a experimenty ve filmové tvorbě a vyžadoval po svých žácích schopnost solidní argumentace a neustálou humanistickou kultivaci.

Anglicky

My contribution to the Karel Vachek Conference – testimony and reflection touched on Karel Vachek's work as a teacher. The core of his pedagogical thinking and his contribution to art education lies in the fact that during his tenure at the FAMU documentary department, he enabled students to work in an atmosphere of tolerance and freedom. Vachek accepted diverse thinking and creative styles. He defended the thinking and work of his students so that they would not be stigmatized or subjugated. He warned against compromises that lead to homogenizing and mediocre routine in creation. Vachek enabled his pupils to gain an insight into the critical thinking of audiovisual creation and artistic research. He tried to ensure that the creators did not lose touch with the problems of contemporary society. As a teacher, Karel Vachek supported new trends and experiments in filmmaking and demanded from his students the ability of solid argumentation and constant humanistic cultivation.