V originále
Cineinterespacio aneb variace realizačních přístupů v audiovizuální tvorbě je můj vlastní koncept pro tvůrčí práci. Hledisko směruje k samotné vědomé i podvědomé svobodné tvorbě. Odedávna všechna umění komunikují napříč bez velkých překážek, důkazem jsou muzea a galerie, kde vidíme jasně před očima průniky mezi, architekturou, keramikou, sochařstvím, divadlem a poezií - matematikou a mořeplavectvím. Stejně tak vnímám audiovizuální tvorbu. Nejde o návrat k rudimentárnímu filmu, který na počátku kinematografie trpěl teatralitou neobratně přenášenou na plátno. Pro práci na bázi cineinterspacio je důležité zdůraznění výtvarných a obsahových stránek v audiovizuální tvorbě se všemi alternativami přesahů. Je to pro mě prostor pro práci s pamětí, se vnímáním, s povědomím a s formulováním vlastních postojů skrze vlastní performativní prostředky. Je to dobývaní skutečnosti, kterou proměňujeme proto, abychom něco sdělovali ostatním. Podařilo se mi pohrát s filmem bez překážek předem definovaných v typologiích a dramaturgických manuálech. Jde o zdůraznění nejen formálních stránek v tvorbě, která může být dílem manifestů a tezí a nemusí. Jde o proces proměn, kde obsah je důležitým prvkem formy i naopak. Obsah, který nezasahuje, jako by neexistoval. Existuje ale v komunikaci odmítavé nebo příznivé. Ta komunikace není nikdy manicheistická. Forma, která je pouze účelová, přispívá dál jen k vytváření artefaktického smogu. Cineinterspacio je meziprostorem mezi formou a obsahem v umění spjatém s pohyblivými obrazy
Anglicky
Cineinterespacio or variation of realization approaches in audiovisual creation is my own concept for creative work. It directs the point of view to the conscious and subconscious free creation itself. For a long time, all arts have communicated across without major barriers, the proof is museums and galleries, where we can clearly see before our eyes the intersections between, architecture, ceramics, sculpture, theater and poetry - mathematics and seafaring. I perceive audiovisual production in the same way. This is not a return to rudimentary film, which at the beginning of cinema suffered from theatricality clumsily transferred to the screen. For work based on cineinterspacio, it is important to emphasize the creative and content aspects in audiovisual production with all alternatives of overlaps. For me, it is a space for working with memory, with perception, with awareness and with formulating one's own attitudes through one's own performative means. It is the conquest of reality, which we transform in order to communicate something to others. I managed to play with the film without the obstacles defined in advance in typologies and dramaturgical manuals. It is about emphasizing not only the formal aspects of the work, which may or may not be the work of manifestos and theses. It is a process of changes, where the content is an important element of the form and vice versa. Content that doesn't interfere as if it doesn't exist. But there is negative or favorable communication. That communication is never Manichean. The form, which is only purposeful, only contributes to the creation of artifactual smog. Cineinterspacio is the intermediate space between form and content in moving image art.