k
2023
Working with a Specific Place in the Context of Theatre Education
PETÁK, Šimon
Basic information
Original name
Working with a Specific Place in the Context of Theatre Education
Name in Czech
Práce se specifickým místem v kontextu divadelního vzdělávání
Edition
Symposium COMMON SPACE, 2023
Other information
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
60500 6.5 Other Humanities and the Arts
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Theatre Faculty
Keywords (in Czech)
site specific, vzdělávání, divadlo, erasmus+, Kamenná kolonie, autorské divadlo, studentské divadlo
Keywords in English
site specific, education, theatre, erasmus+, Kamenná kolonie, devised theatre, student theatre
V originále
The central point of my contribution is a student performance Once Upon a Time in Skala. This audiowalk through Kamenná čtvrť (a district in Brno) was made by Erasmus+ students of the Theatre Faculty of JAMU in Brno. What potentialities of artistic development can the work in a peculiar Czech neighbourhood with very limited knowledge of English provide with foreign students? The case study aims to name the strengths and weaknesses of site-specific approach in the context of educational process of future theatre makers.
In Czech
Ústředním bodem mého příspěvku je studentské představení Once Upon a Time in Skala. Audiowalk brněnskou Kamennou čtvrtí vytvořili studenti programu Erasmus+ Divadelní fakulty JAMU v Brně. Jaké možnosti uměleckého rozvoje může poskytnout práce ve svérázné české čtvrti s velmi omezenou znalostí angličtiny se zahraničními studenty? Cílem případové studie je pojmenovat silné a slabé stránky site-specific přístupu v kontextu vzdělávacího procesu budoucích divadelníků.
Displayed: 26/11/2024 05:43