PETÁK, Šimon. Working with a Specific Place in the Context of Theatre Education. In Symposium COMMON SPACE. 2023.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Working with a Specific Place in the Context of Theatre Education
Name in Czech Práce se specifickým místem v kontextu divadelního vzdělávání
Authors PETÁK, Šimon.
Edition Symposium COMMON SPACE, 2023.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 60500 6.5 Other Humanities and the Arts
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Theatre Faculty
Keywords (in Czech) site specific, vzdělávání, divadlo, erasmus+, Kamenná kolonie, autorské divadlo, studentské divadlo
Keywords in English site specific, education, theatre, erasmus+, Kamenná kolonie, devised theatre, student theatre
Tags DF_VaVneRIV_2023
Changed by Changed by: MgA. Šimon Peták, učo 16553. Changed: 26/1/2024 09:49.
Abstract
The central point of my contribution is a student performance Once Upon a Time in Skala. This audiowalk through Kamenná čtvrť (a district in Brno) was made by Erasmus+ students of the Theatre Faculty of JAMU in Brno. What potentialities of artistic development can the work in a peculiar Czech neighbourhood with very limited knowledge of English provide with foreign students? The case study aims to name the strengths and weaknesses of site-specific approach in the context of educational process of future theatre makers.
Abstract (in Czech)
Ústředním bodem mého příspěvku je studentské představení Once Upon a Time in Skala. Audiowalk brněnskou Kamennou čtvrtí vytvořili studenti programu Erasmus+ Divadelní fakulty JAMU v Brně. Jaké možnosti uměleckého rozvoje může poskytnout práce ve svérázné české čtvrti s velmi omezenou znalostí angličtiny se zahraničními studenty? Cílem případové studie je pojmenovat silné a slabé stránky site-specific přístupu v kontextu vzdělávacího procesu budoucích divadelníků.
PrintDisplayed: 24/7/2024 01:13