k 2023

Working with a Specific Place in the Context of Theatre Education

PETÁK, Šimon

Basic information

Original name

Working with a Specific Place in the Context of Theatre Education

Name in Czech

Práce se specifickým místem v kontextu divadelního vzdělávání

Authors

Edition

Symposium COMMON SPACE, 2023

Other information

Language

English

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

60500 6.5 Other Humanities and the Arts

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Theatre Faculty

Keywords (in Czech)

site specific, vzdělávání, divadlo, erasmus+, Kamenná kolonie, autorské divadlo, studentské divadlo

Keywords in English

site specific, education, theatre, erasmus+, Kamenná kolonie, devised theatre, student theatre
Změněno: 26/1/2024 09:49, MgA. Šimon Peták

Abstract

V originále

The central point of my contribution is a student performance Once Upon a Time in Skala. This audiowalk through Kamenná čtvrť (a district in Brno) was made by Erasmus+ students of the Theatre Faculty of JAMU in Brno. What potentialities of artistic development can the work in a peculiar Czech neighbourhood with very limited knowledge of English provide with foreign students? The case study aims to name the strengths and weaknesses of site-specific approach in the context of educational process of future theatre makers.

In Czech

Ústředním bodem mého příspěvku je studentské představení Once Upon a Time in Skala. Audiowalk brněnskou Kamennou čtvrtí vytvořili studenti programu Erasmus+ Divadelní fakulty JAMU v Brně. Jaké možnosti uměleckého rozvoje může poskytnout práce ve svérázné české čtvrti s velmi omezenou znalostí angličtiny se zahraničními studenty? Cílem případové studie je pojmenovat silné a slabé stránky site-specific přístupu v kontextu vzdělávacího procesu budoucích divadelníků.