k 2023

Pluralita kompozičních přístupů ve vlastní tvorbě

DLOUHÝ, Dan

Basic information

Original name

Pluralita kompozičních přístupů ve vlastní tvorbě

Name in Czech

Pluralita kompozičních přístupů ve vlastní tvorbě

Name (in English)

Plurality of compositional approaches in one's own work

Authors

Edition

Mezinárodní konference Hudební fakulty JAMU 2023, 2023

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

60403 Performing arts studies

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Music

Keywords in English

contemporary composition; algorithmic composition; timbre; sounding sculpture; electroacoustic music
Změněno: 12/3/2024 11:31, doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D.

Abstract

V originále

Dvacetiminutová přednáška, přinášející stručný popis nejrůznějších kompozičních přístupů v autorově vlastní tvorbě, akcentující nejen oblast témbrální (od akustických hudebních nástrojů, přes elektroakustické zdroje zvuku, až po speciálně vytvořené znějící objekty), ale i zpracování všech ostatních hudebních parametrů jak ryze invenčně, tak racionálním způsobem včetně využití nejrůznějších druhů tzv. algoritmické kompozice. Zmíněná témata byla ilustrována četnými audio i videoukázkami.

In English

A twenty-minute lecture, providing a brief description of the various compositional approaches in the author's own work, emphasizing not only the area of timbral (from acoustic musical instruments, through electroacoustic sound sources, to specially created sounding objects), but also the processing of all other musical parameters, both purely inventively and rationally way, including the use of various types of so-called algorithmic composition. The mentioned topics were illustrated with numerous audio and video examples.