V 2024

Zpráva z výzkumu: Rozvoj dítěte s hluchoslepotou pomocí tvorby knižního představení

VĚNTUSOVÁ, Nikola

Basic information

Original name

Zpráva z výzkumu: Rozvoj dítěte s hluchoslepotou pomocí tvorby knižního představení

Name in Czech

Zpráva z výzkumu: Rozvoj dítěte s hluchoslepotou pomocí tvorby knižního představení

Name (in English)

Research Report: Development of a Child with Deafblindness Through the Creation of a Book Performance

Authors

VĚNTUSOVÁ, Nikola

Edition

Brno, 2024

Publisher

Ateliér 205

Other information

Type of outcome

Research report

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

References:

Ateliér 205

Organization unit

Theatre Faculty

Keywords (in Czech)

Knižní představní, taktilní pohádka, Perníková chaloupka, hluchoslepota, rozvoj, taktilní znakový jazyk, český znakový jazyk, Braillovo písmo, prohloubaní vztahů, spolupráce

Keywords in English

Book presentation, tactile fairy tale, gingerbread house, deafblindness, child development, tactile sign language, Czech sign language, Braille, deepening relationships, cooperation

Tags

DF_VaVneRIV_2024
Changed: 25/3/2025 20:38, Mgr. Jana Kořínková, Ph.D.

Abstract

ORIG CZ EN

V originále

Specifický výzkum s názvem Rozvoj dítěte s hluchoslepotou pomocí tvorby knižního představení se zaměřuje na vytvoření speciálního knižního představení. Hlavním cílem je transformovat již existující postupy pro výrobu knižního představení na taktilní formu, která podpoří rozvoj dítěte skrze vlastní prožitek. Adaptace konkrétní pohádky má za úkol rozvíjet komunikaci s dítětem a přispívat k jeho emočnímu, sociálnímu a kulturnímu růstu. Dítě aktivně participuje na tvorbě celého představení. V práci je podrobně popsán plán a postup tvorby.

In Czech

Specifický výzkum s názvem Rozvoj dítěte s hluchoslepotou pomocí tvorby knižního představení se zaměřuje na vytvoření speciálního knižního představení. Hlavním cílem je transformovat již existující postupy pro výrobu knižního představení na taktilní formu, která podpoří rozvoj dítěte skrze vlastní prožitek. Adaptace konkrétní pohádky má za úkol rozvíjet komunikaci s dítětem a přispívat k jeho emočnímu, sociálnímu a kulturnímu růstu. Dítě aktivně participuje na tvorbě celého představení. V práci je podrobně popsán plán a postup tvorby.

In English

Specific research entitled Development of a child with deafblindness through the creation of a book performance focuses on the creation of a special book performance. The main goal is to transform existing procedures for the production of a book performance into a tactile form that will support the child's development through his own experience. The task of adapting a specific fairy tale is to develop communication with the child and contribute to his emotional, social and cultural growth. The child actively participates in the creation of the entire performance. The plan and process of creation are described in detail in the work.
Displayed: 11/4/2025 19:07