j 2024

Rozvoj dítěte s hluchoslepotou pomocí tvorby knižního představení

VĚNTUSOVÁ, Nikola

Základní údaje

Originální název

Rozvoj dítěte s hluchoslepotou pomocí tvorby knižního představení

Název česky

Rozvoj dítěte s hluchoslepotou pomocí tvorby knižního představení

Název anglicky

Development of a child with deafblindness through the creation of a book performance

Autoři

VĚNTUSOVÁ, Nikola

Vydání

Ateliér 205, Brno, Ateliér 205, 2024

Další údaje

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku (nerecenzovaný)

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Divadelní fakulta

Klíčová slova česky

Knižní představní, taktilní pohádka, Perníková chaloupka, hluchoslepota, rozvoj, taktilní znakový jazyk, český znakový jazyk, Braillovo písmo, prohloubaní vztahů, spolupráce

Klíčová slova anglicky

Book presentation, tactile fairy tale, gingerbread house, deafblindness, child development, tactile sign language, Czech sign language, Braille, deepening relationships, cooperation

Štítky

DF_VaVneRIV_2024
Změněno: 24. 3. 2024 19:05, doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D.

Anotace

ORIG CZ EN

V originále

Specifický výzkum s názvem Rozvoj dítěte s hluchoslepotou pomocí tvorby knižního představení se zaměřuje na vytvoření speciálního knižního představení. Hlavním cílem je transformovat již existující postupy pro výrobu knižního představení na taktilní formu, která podpoří rozvoj dítěte skrze vlastní prožitek. Adaptace konkrétní pohádky má za úkol rozvíjet komunikaci s dítětem a přispívat k jeho emočnímu, sociálnímu a kulturnímu růstu. Dítě aktivně participuje na tvorbě celého představení. V práci je podrobně popsán plán a postup tvorby.

Česky

Specifický výzkum s názvem Rozvoj dítěte s hluchoslepotou pomocí tvorby knižního představení se zaměřuje na vytvoření speciálního knižního představení. Hlavním cílem je transformovat již existující postupy pro výrobu knižního představení na taktilní formu, která podpoří rozvoj dítěte skrze vlastní prožitek. Adaptace konkrétní pohádky má za úkol rozvíjet komunikaci s dítětem a přispívat k jeho emočnímu, sociálnímu a kulturnímu růstu. Dítě aktivně participuje na tvorbě celého představení. V práci je podrobně popsán plán a postup tvorby.
Zobrazeno: 23. 11. 2024 08:24