2024
Rozvoj dítěte s hluchoslepotou pomocí tvorby knižního představení
VĚNTUSOVÁ, NikolaZákladní údaje
Originální název
Rozvoj dítěte s hluchoslepotou pomocí tvorby knižního představení
Název česky
Rozvoj dítěte s hluchoslepotou pomocí tvorby knižního představení
Název anglicky
Development of a child with deafblindness through the creation of a book performance
Autoři
Vydání
Ateliér 205, Brno, Ateliér 205, 2024
Další údaje
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku (nerecenzovaný)
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Divadelní fakulta
Klíčová slova česky
Knižní představní, taktilní pohádka, Perníková chaloupka, hluchoslepota, rozvoj, taktilní znakový jazyk, český znakový jazyk, Braillovo písmo, prohloubaní vztahů, spolupráce
Klíčová slova anglicky
Book presentation, tactile fairy tale, gingerbread house, deafblindness, child development, tactile sign language, Czech sign language, Braille, deepening relationships, cooperation
Štítky
Změněno: 24. 3. 2024 19:05, doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D.
V originále
Specifický výzkum s názvem Rozvoj dítěte s hluchoslepotou pomocí tvorby knižního představení se zaměřuje na vytvoření speciálního knižního představení. Hlavním cílem je transformovat již existující postupy pro výrobu knižního představení na taktilní formu, která podpoří rozvoj dítěte skrze vlastní prožitek. Adaptace konkrétní pohádky má za úkol rozvíjet komunikaci s dítětem a přispívat k jeho emočnímu, sociálnímu a kulturnímu růstu. Dítě aktivně participuje na tvorbě celého představení. V práci je podrobně popsán plán a postup tvorby.
Česky
Specifický výzkum s názvem Rozvoj dítěte s hluchoslepotou pomocí tvorby knižního představení se zaměřuje na vytvoření speciálního knižního představení. Hlavním cílem je transformovat již existující postupy pro výrobu knižního představení na taktilní formu, která podpoří rozvoj dítěte skrze vlastní prožitek. Adaptace konkrétní pohádky má za úkol rozvíjet komunikaci s dítětem a přispívat k jeho emočnímu, sociálnímu a kulturnímu růstu. Dítě aktivně participuje na tvorbě celého představení. V práci je podrobně popsán plán a postup tvorby.
Anglicky
Specific research entitled Development of a child with deafblindness through the creation of a book performance focuses on the creation of a special book performance. The main goal is to transform existing procedures for the production of a book performance into a tactile form that will support the child's development through his own experience. The task of adapting a specific fairy tale is to develop communication with the child and contribute to his emotional, social and cultural growth. The child actively participates in the creation of the entire performance. The plan and process of creation are described in detail in the work.