VĚNTUSOVÁ, Nikola. Rozvoj dítěte s hluchoslepotou pomocí tvorby knižního představení. Ateliér 205. Brno: Ateliér 205, 2024.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Rozvoj dítěte s hluchoslepotou pomocí tvorby knižního představení
Název česky Rozvoj dítěte s hluchoslepotou pomocí tvorby knižního představení
Název anglicky Development of a child with deafblindness through the creation of a book performance
Autoři VĚNTUSOVÁ, Nikola.
Vydání Ateliér 205, Brno, Ateliér 205, 2024.
Další údaje
Typ výsledku Článek v odborném periodiku (nerecenzovaný)
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Divadelní fakulta
Klíčová slova česky Knižní představní, taktilní pohádka, Perníková chaloupka, hluchoslepota, rozvoj, taktilní znakový jazyk, český znakový jazyk, Braillovo písmo, prohloubaní vztahů, spolupráce
Klíčová slova anglicky Book presentation, tactile fairy tale, gingerbread house, deafblindness, child development, tactile sign language, Czech sign language, Braille, deepening relationships, cooperation
Štítky DF_VaVneRIV_2024
Změnil Změnila: doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D., učo 5216. Změněno: 24. 3. 2024 19:05.
Anotace
Specifický výzkum s názvem Rozvoj dítěte s hluchoslepotou pomocí tvorby knižního představení se zaměřuje na vytvoření speciálního knižního představení. Hlavním cílem je transformovat již existující postupy pro výrobu knižního představení na taktilní formu, která podpoří rozvoj dítěte skrze vlastní prožitek. Adaptace konkrétní pohádky má za úkol rozvíjet komunikaci s dítětem a přispívat k jeho emočnímu, sociálnímu a kulturnímu růstu. Dítě aktivně participuje na tvorbě celého představení. V práci je podrobně popsán plán a postup tvorby.
Anotace česky
Specifický výzkum s názvem Rozvoj dítěte s hluchoslepotou pomocí tvorby knižního představení se zaměřuje na vytvoření speciálního knižního představení. Hlavním cílem je transformovat již existující postupy pro výrobu knižního představení na taktilní formu, která podpoří rozvoj dítěte skrze vlastní prožitek. Adaptace konkrétní pohádky má za úkol rozvíjet komunikaci s dítětem a přispívat k jeho emočnímu, sociálnímu a kulturnímu růstu. Dítě aktivně participuje na tvorbě celého představení. V práci je podrobně popsán plán a postup tvorby.
Anotace anglicky
Specific research entitled Development of a child with deafblindness through the creation of a book performance focuses on the creation of a special book performance. The main goal is to transform existing procedures for the production of a book performance into a tactile form that will support the child's development through his own experience. The task of adapting a specific fairy tale is to develop communication with the child and contribute to his emotional, social and cultural growth. The child actively participates in the creation of the entire performance. The plan and process of creation are described in detail in the work.
VytisknoutZobrazeno: 1. 8. 2024 11:22