V 2024

Zpráva z výzkumu: Rozvoj dítěte s hluchoslepotou pomocí tvorby knižního představení

VĚNTUSOVÁ, Nikola

Základní údaje

Originální název

Zpráva z výzkumu: Rozvoj dítěte s hluchoslepotou pomocí tvorby knižního představení

Název česky

Zpráva z výzkumu: Rozvoj dítěte s hluchoslepotou pomocí tvorby knižního představení

Název anglicky

Research Report: Development of a Child with Deafblindness Through the Creation of a Book Performance

Vydání

Brno, 2024

Nakladatel

Ateliér 205

Další údaje

Typ výsledku

Výzkumná zpráva

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Divadelní fakulta

Klíčová slova česky

Knižní představní, taktilní pohádka, Perníková chaloupka, hluchoslepota, rozvoj, taktilní znakový jazyk, český znakový jazyk, Braillovo písmo, prohloubaní vztahů, spolupráce

Klíčová slova anglicky

Book presentation, tactile fairy tale, gingerbread house, deafblindness, child development, tactile sign language, Czech sign language, Braille, deepening relationships, cooperation

Štítky

Změněno: 21. 3. 2025 15:43, Mgr. Jana Kořínková, Ph.D.

Anotace

V originále

Specifický výzkum s názvem Rozvoj dítěte s hluchoslepotou pomocí tvorby knižního představení se zaměřuje na vytvoření speciálního knižního představení. Hlavním cílem je transformovat již existující postupy pro výrobu knižního představení na taktilní formu, která podpoří rozvoj dítěte skrze vlastní prožitek. Adaptace konkrétní pohádky má za úkol rozvíjet komunikaci s dítětem a přispívat k jeho emočnímu, sociálnímu a kulturnímu růstu. Dítě aktivně participuje na tvorbě celého představení. V práci je podrobně popsán plán a postup tvorby.

Česky

Specifický výzkum s názvem Rozvoj dítěte s hluchoslepotou pomocí tvorby knižního představení se zaměřuje na vytvoření speciálního knižního představení. Hlavním cílem je transformovat již existující postupy pro výrobu knižního představení na taktilní formu, která podpoří rozvoj dítěte skrze vlastní prožitek. Adaptace konkrétní pohádky má za úkol rozvíjet komunikaci s dítětem a přispívat k jeho emočnímu, sociálnímu a kulturnímu růstu. Dítě aktivně participuje na tvorbě celého představení. V práci je podrobně popsán plán a postup tvorby.