2024
Zpráva z výzkumu: Rozvoj dítěte s hluchoslepotou pomocí tvorby knižního představení
VĚNTUSOVÁ, NikolaBasic information
Original name
Zpráva z výzkumu: Rozvoj dítěte s hluchoslepotou pomocí tvorby knižního představení
Name in Czech
Zpráva z výzkumu: Rozvoj dítěte s hluchoslepotou pomocí tvorby knižního představení
Name (in English)
Research Report: Development of a Child with Deafblindness Through the Creation of a Book Performance
Authors
Edition
Brno, 2024
Publisher
Ateliér 205
Other information
Type of outcome
Research report
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
References:
Organization unit
Theatre Faculty
Keywords (in Czech)
Knižní představní, taktilní pohádka, Perníková chaloupka, hluchoslepota, rozvoj, taktilní znakový jazyk, český znakový jazyk, Braillovo písmo, prohloubaní vztahů, spolupráce
Keywords in English
Book presentation, tactile fairy tale, gingerbread house, deafblindness, child development, tactile sign language, Czech sign language, Braille, deepening relationships, cooperation
Tags
Changed: 25/3/2025 20:38, Mgr. Jana Kořínková, Ph.D.
V originále
Specifický výzkum s názvem Rozvoj dítěte s hluchoslepotou pomocí tvorby knižního představení se zaměřuje na vytvoření speciálního knižního představení. Hlavním cílem je transformovat již existující postupy pro výrobu knižního představení na taktilní formu, která podpoří rozvoj dítěte skrze vlastní prožitek. Adaptace konkrétní pohádky má za úkol rozvíjet komunikaci s dítětem a přispívat k jeho emočnímu, sociálnímu a kulturnímu růstu. Dítě aktivně participuje na tvorbě celého představení. V práci je podrobně popsán plán a postup tvorby.
In Czech
Specifický výzkum s názvem Rozvoj dítěte s hluchoslepotou pomocí tvorby knižního představení se zaměřuje na vytvoření speciálního knižního představení. Hlavním cílem je transformovat již existující postupy pro výrobu knižního představení na taktilní formu, která podpoří rozvoj dítěte skrze vlastní prožitek. Adaptace konkrétní pohádky má za úkol rozvíjet komunikaci s dítětem a přispívat k jeho emočnímu, sociálnímu a kulturnímu růstu. Dítě aktivně participuje na tvorbě celého představení. V práci je podrobně popsán plán a postup tvorby.