Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{13830, author = {Rieger, Lukáš}, article_location = {Brno}, article_number = {2}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/TY2023-2-5}, keywords = {acting; acting pedagogy; Stanislavsky system; Janáček Academy of Performing Arts; interviews with graduates}, language = {cze}, issn = {1803-845X}, journal = {Theatralia: Revue současného myšlení o divadelní kultuře}, title = {Výuka herectví na JAMU v době "povinného Stanislavského" : rozhovory s absolventy}, url = {http://hdl.handle.net/11222.digilib/digilib.78983}, volume = {26}, year = {2023} }
TY - JOUR ID - 13830 AU - Rieger, Lukáš PY - 2023 TI - Výuka herectví na JAMU v době "povinného Stanislavského" : rozhovory s absolventy JF - Theatralia: Revue současného myšlení o divadelní kultuře VL - 26 IS - 2 SP - 59-81 EP - 59-81 PB - Katedra divadelních studií FF MU SN - 1803845X KW - acting KW - acting pedagogy KW - Stanislavsky system KW - Janáček Academy of Performing Arts KW - interviews with graduates UR - http://hdl.handle.net/11222.digilib/digilib.78983 N2 - Systém K. S. Stanislavského byl před rokem 1989 na českých divadelních školách povinný. Autor se pokouší zachytit reálné vlivy jeho formálního zařazení do školních osnov tím, že vede rozhovory s jedenácti absolventy herectví nebo režie studujícími v letech 1951–1987 na Janáčkově akademii múzických umění v Brně. Studie zachycuje proměny tehdejšího pedagogického prostředí: jeho ideologické zabarvení, personální úroveň, přetrvávající dojmy studentů z účinnosti výuky; mapuje pedagogické osobnosti, které tehdy na škole působily, a to, jakým způsobem k systému Stanislavského přistupovaly; uvádí výhrady a postřehy tehdejších studentů a jejich názory na vliv systému v jejich pozdější divadelní praxi. ER -
RIEGER, Lukáš. Výuka herectví na JAMU v době ''povinného Stanislavského'' : rozhovory s absolventy. \textit{Theatralia: Revue současného myšlení o divadelní kultuře}. Brno: Katedra divadelních studií FF MU, 2023, roč.~26, č.~2, s.~59-81. ISSN~1803-845X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/TY2023-2-5.
|