V originále
Symphony orchestras are on the edge of digital transformation in many management areas, especially in distribution or communication. Innovations that use digital technologies must permeate the entire organization and bring orchestras into the digital economy, where they will create a new form of revenue from new subscription models in the distribution of artistic or educational content. It is not about taking orchestras into a completely virtual space through streaming, virtual reality, or augmented reality. It's about creating complementary distribution channels that respond to the needs and wants of audiences who, through proper communication and marketing, will both consume digital content and become regular concertgoers. Symphony orchestras, known for their long-standing structures, have been resistant to changes for years. However, in today's globalized world, it is crucial to respond flexibly to changes and innovate processes within orchestras.
In Czech
Symfonické orchestry jsou na pokraji digitální transformace v mnoha oblastech řízení, zejména v oblasti distribuce nebo komunikace. Inovace využívající digitální technologie musí prostoupit celou organizací a přivést orchestry do digitální ekonomiky, kde vytvoří novou formu příjmů z nových modelů předplatného při distribuci uměleckého nebo vzdělávacího obsahu. Nejde o to, přenést orchestry do zcela virtuálního prostoru prostřednictvím streamování, virtuální reality nebo rozšířené reality. Jde o vytvoření doplňkových distribučních kanálů, které budou reagovat na potřeby a přání publika, které bude díky vhodné komunikaci a marketingu jak konzumovat digitální obsah, tak se stane pravidelným návštěvníkem koncertů. Symfonické orchestry, známé svými dlouholetými strukturami, se po léta bránily změnám. V dnešním globalizovaném světě je však nezbytné pružně reagovat na změny a inovovat procesy v orchestrech.